Meiden, Ik heb even een vraag en denk dat jullie mij wel kunnen helpen! Ik ben deze maand begonnen met temperaturen omdat ik het vermoeden heb (ovulatietesten) dat mijn LF maar een dag of 9 is Nu zijn er 2 dagen in de week dat ik vroeg uit bed moet (05:00) De rest van de week hoef ik eigenlijk geen wekker te zetten Nu twijfel ik een beetje wat ik moet doen; ik zie het eigenlijk niet zitten om de hele week mijn wekker te zetten om mijn temperatuur op te nemen om 04:45 Heb wel gemerkt dat rond deze tijd mijn temperatuur lager is dan die van ong 07:30 (36,5 en om half 8 meestal rond 36,7 (voor mijn eisprong) Wat raden jullie mij aan? Bedankt voor het meedenken!
Als je gaat temperaturen kun je het beste alles 'volgens de regeltjes' doen, want dan heb je het meest betrouwbare resultaat. Het komt nogal nauwkeurig. Dus temperaturen voor je opstaat, elke dag zelfde tijd (dus 5:00u in jouw geval) en rectaal. Succes!
Zoals hierboven staat. Toch elke dag je wekker zetten om 5 uur en desnoods daarna weer verder slapen. En rectaal meten aangezien je met tienden van graden werkt en nauwkeurigheid hard nodig is.
Ik heb ook 1 ronde mijn temperatuur gemeten maar omdat ik toen een reeks nachtdiensten had heb ik 2 verschillende meettijden gebruikt. Als voorbeeld: Normale werkdagen: 06:45 uur Nachtdienst: 16:00 uur Het geeft geen 100% nauwkeurige weergave omdat je tenslotte meerdere dagen op een ander tijdstip temperatuurt. Maar als je 5:45 uur echt veel te vroeg vind elke dag, dan zou het een optie zijn. Maar aan de andere kant.. als je daarmee je eisprong kan vinden dan is het een kleine moeite om even wakker te worden, te temperaturen en dan weer verder te slapen. (Heb ik ook meerdere keren gedaan).
Ik zet ook de wekker, schrijf de temperatuur wel gelijk op want als ik terug in slaap val en weer wakker wordt weet ik hem al niet meer hahaha