Hallo, Ons zoontje van nu 4 weken heeft reflux. Hij heeft er ook 2 dagen voor in het ziekenhuis gelegen ter observatie. Vaak slikt hij het omhoog gekomen melk weer in en een paar keer per dag komt het er helemaal uit. Hij krijgt 2x per dag Zantac en dat haalt het zure weg wat steeds omhoog komt. Hij is erg ontevreden en huilt veel. Hij 'gromt' ook veel in zn slaap, is in zn slaap ook erg onrusig en is nog maar nauwelijks te stillen door bij ons te zitten. Zielig voor hem, maar ook voor ons. We hebben nog 2 kids en merk dat we er allemaal onder lijden. We komen eigenlijk niet aan rust toe en zijn veel met de kleine bezig. Zo hoort het ook, hij kan er niks aan doen. Zn bedje staat schuin omhoog en geef de bv vrij rechtop. Laat 'm boeren en hou 'm na de voeding nog een tijd rechtop. Z'n maagklepje moet vanzelf sluiten, dit kan weken, maanden tot een jaar duren. We hebben 1 bezoek aan een osteopaat gehad en binnenkort de 2e. Heeft (nog) geen resultaat gehad. Wie heeft ook een kindje met Reflux??? Groetjes Claire
ik! kind is 5 kg krijgt 2x per dag zantac 1,5 ml + 3x 2ml Motilium...geen last meer van! bed kan gewoon plat, veel boeren idd
ik ook. 2x pdag zantac en 5 x pdag motilium wij hebben nog wel het bedje omhoog en ook de box maar we hebben er wel een ander meisje door. het werkt goed de medicijnen.
Hier kindje met verborgen reflux, sinds dat ze 2 maanden is 2 keer per dag Nexium en 4 keer per dag Motilium (inmiddels afgebouwd naar 2 keer per dag). Reken er maar niet op dat het binnen weken over is, duurt meestal helaas tot de eerste verjaardag ongeveer - dan liggen ze ook veel minder en zitten en lopen en staan ze meer, dat scheelt al heel veel, en dan is het maagklepje ook verder volgroeid
Je zou ook wat Johannes Broodpitmeel door de voeding heen kunnen doen. Maakt het dikker, zodat het minder snel omhoog komt. Dat hebben wij naast de medicijnen ook gedaan. En daarbij gebruikte we ook Omneo voeding, ook net weer wat dikker. Verder bedje omhoog zetten en goed rechtop houden enz. Snap hoe je je voelt, maar het gaat over!!
ik weet hoe je je voelt. hier ook een kindje met verborgen reflux, wij hebben geen zantac maar nexium daarvoor. al heb ik nog niet echt het idee dat het helpt. Oke het is er niet voor om de melk in zijn buikje te houden, maar als ik hem neerleg dat begint ie flink te krijsen. we zijn nu ook naar de osteopaat aant gaan, en moet zeggen dat het toch wel iets helpt, al is het niet van lange duur, meestal maar een paar dagen en dan gaat het weer berg afwaarts. nu ik dit typ heeft net de osteopaat zelf ook eventjes gebeld om te vragen hoe het met finn ging. hijzelf dacht dat het niet met de reflux te maken had maar dus wel met de nek, maar goed dat is maar gokken denk ik dan. Finn huilt gemiddeld 6 uur op een dag. Dan gelukkig niet elke dag, hij heeft er ook goede dagen tussen zitten, en vandaag is ie evengoed vrolijk geweest en flink gelachen en gedaan, maar veel geslapen heeft ie weer niet.. Weet ook niet meer wat te doen. Lopen bij een osteopaat, is onder controle bij de kinderarts, heeft nexium, zitten ook al aan de pepti om allergie uit te sluiten... en steeds gaat het maar een paar dagen goed om daarna weer berg afwaarts te gaan... Ik kom ook heel weinig aan mijn rust toen. Ben nu ook ontzettend moe, maar moet toch verder.. krijgen vanavond ook visite en hoop dat ze het niet te laat maken. Meis ik weet hoe je je voelt! Heb je wel eens geprobeerd om je kindje ergens anders een nachtje te laten slapen? doe ik hier ook af en toe met finn als het even niet meer gaat, dat we even een nachtje doorkunnen tukken...
veel? wij 5 x per dag 1 ml dat is volgens mij 5 ml dan lijkt me 15 ml nexium meer toch. maar ik begrijp niet zo goed waarom je geen zantac hebt gekregen want het zuur word juist verminderd door de zantac.
motilium mag per kg 0,25-0,75 max 4x per dag....hier kind van boven 5 kg met 6 ml per dag..dus heel weinig
Hier ook een kindje met reflux. Wij kwamen toen onze dochter bijna 3 weken was op de EH terecht omdat ze bloed had gespuugd. Zitten sindsdien aan de johannesbroodpitmeel bij elke voeding en Nexium 1 x per dag. En alhoewel het al beter gaat, blijft ze ontzettend onrustig (overstrekken, huilen en trappelen) en moeilijk slapen en blijf ik er dus van overtuigd dat ze veel tevredener kan zijn. We hebben volgende week de eerste afspraak bij een osteopaat en ik heb gisteren nogmaals overleg gehad met de kinderarts. Zij gaat nu met een maag, lever, darm arts overleggen en ik word deze week teruggebeld. Eventueel krijgt ons meisje dan ook nog Motilium. Ik wil zo graag rust voor haar want het breekt mijn hart om haar zichzelf zo in de weg te zien zitten....
oh zo ja, sorry fout gelezen, ben van die 15 uitgegaan die ik moest lezen, mijn fout , dan valt het idd mee... weet niet, de ka was meer tevreden over nexium is ook een maagzuurremmer...