Nu beginnen, vlak voor kerst uitgerekend. Wel of niet doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cizmo, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Dat is best heftig. Maar dan hebben jullie nu al pauze en is het nu de vraag wanneer jullie weer starten. Als je deze ronde zwanger raakt en je bent bij jullie kinderen niet vroeger bevallen is de kans wel heel klein dat de 3e heel dicht bij de 2e jarig is. Zelfs kerst is dan niet waarschijnlijk. Als jullie het graag willen, dan misschien toch maar doen?

2. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Deze ronde (net ovulatie gehad) hebben we overgeslagen omdat ik dan 10 dec uitgerekend zou zijn (2e is van 13-12). Als we vanaf de volgende ronde proberen dan zou ik 6-01 uitgerekend zijn...

Bij de 1e was ik trouwens uitgerekend op 2-12 en bevallen op 26-11
    Bij de 2e uitgerekend op 8-12 en bevallen op 13-12 ;)

3. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Dank je wel voor je reactie! Je hebt helemaal gelijk!

4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Die van ons is precies tussen kerst en oud en nieuw jarig. Altijd druk, maar vind het ook wel erg gezellig nu altijd.
    En als wij komende ronde zwanger raken, zou de 2e wel eens rond dezelfde tijd geboren kunnen worden ;). Was wel even een twijfel, maar gaan er toch maar voor.

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik was 2e kerstdag uitgerekend...uiteindelijk ingeleid waardoor ze op 3 jan geboren is. De datum maakte mij echt helemaal niets uit. We maken er zelf gewoon wat leuks van.

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Hoe groot is de kans dat het meteen raak is? Ik zou me er niet door laten tegen houden. Er is elke maand wel iets wat niet fijn je of niet handig. Het valt toch niet te plannen :)

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik zou wachten, maar ik ben tot nu toe elke keer snel zwanger geraakt en ik zou liever niet in december/januari bevallen.

8. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste is van 14 januari en dat is prima. Dan is de drukte hier voorbij. We hebben buiten alle feestdagen om nog 4 verjaardagen in dec. Hadden we geen verjaardagen was het anders geweest en had het ons denk ik niks uit gemaakt.

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wij (man ik en dochter) zijn alledrie in de 2 dagen voor kerst jarig :) voor ons was het wel een reden om volgende cyclus dus over te slaan dan zou ik namelijk precies op onze verjaardag uitgerekend zijn, en met z'n 4en op dezelfde 2 dagen voor kerst jarig te zijn is mis een beetje overdreven ;) Onze dochter was voor 18 januari uitgerekend maar besloot een maandje eerder te komen en ik moet zeggen het is echt geen probleem hoor! Het is juist echt een feestweek nu! Ik hoop voor je dat het snel raak is!

10. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Wij gaan er gewoon voor, voor ons maakt de datum niet meer uit.

11. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Dochter was 4 dec uitgerekend. Uiteindelijk week te vroeg geboren. In nov dus, ik wad uiteindelijk wel blij dat ze niet precies met sinterklaas geboren werd. Had toen helemaal geen rekening gehouden met uitgetelde datum en was direct eerste ronde zwanger. Van de tweede ook meteen eerste ronde zwanger dus mocht er tzt en derde komen denk Ik dat we wel iets proberen rekening te houden met uitgetekende datum gezien we blijkbaar vlot zwanger worden. Maar besef me ook dat je het niet in de hand hebt dus dat het best anders kan gaan bij een volgende zwangerschap.

12. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Had ik geweten wat ik nu weet, had ik vl veel harder gepusht om te beginnen aan kinderen.
    Ik zou dus absoluut geen rekening houden met wanneer je uitgerekend ben mocht je zwanger raken.

Ik was ook zo naief om te geloven dat ik binnen de 3 maand ging zwanger zijn en dan schoon na 9 maand ging bevallen. En een miskraam nee dat zou mij niet overkomen. Maar de natuur beslist daar anders over. Na de miskraam dacht ik zelfs nog ok het ik was onmiddellijk zwanger dus nu zal dat ook weer allemaal perfect en vlot verlopen en kan ik nog bevallen voor ik in september 2014 25jaar wordt.

Mocht ik nu deze ronde zwanger zijn ben ik uitgerekend op 8dec. We hebben op het goeie moment geklust, maar dan nog is er maar 20% kans dat je effectief zwanger bent. Ik reken er dus niet meer op dat ik nog zal bevallen in 2014.

Deel Deze Pagina