baby wil geen speen meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    He,

Ik ben zooooo trots op mijn kleine meid. Gisteren sliep ze voor het eerst zonder speen, dit heb ik niet bewust gedaan, maar ik hoorde dat ze haar speen uitspuugde terwijl ze nog niet sliep. (was boven in de badkamer) Met haar opvolgende slaapje dus bewust geen speen gegeven en met weinig gemopper sliep ze weer zonder speen. Zelfs gisteravond!!!!
    Ik denk dat mijn meisje geen speen meer nodig heeft. Ik ben reuze trots op haar:D

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    He wat goed! Ja op een gegeven moment is het toch een keer gebeurd he. Hoe oud is ze?

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    6 maanden. Ik dacht echt dat ze niet zonder speen kon slapen.

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Goed zeg!
    Dat zie ik ons ventje de komende tijd nog niet doen. Fijn dat je geen gedoe met afbouwen hebt.

xxx

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    heel erg goed van die kleine!heel jong ook!

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Moet eerlijk bekennen dat Beau echt nog geen enkele nacht MET speen heeft geslapen, overdag wilde hij hem nog wel eens hebben in zijn 1e maanden maar de afgelopen maand gebruikt hij hem niet eens meer.
    Ben ook blij dat ik hem dat dus straks niet meer hoef af te leren :)

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn zoontje wil ook steeds vaker zijn speen niet meer. Als ik hem dan geef dan pakt hij hem uit zn mond en gooit hem weg.
    Vindt het op zich wel fijn, maar als hij echt huiliger/jammerig is dan is het soms wel fijn als hij zn speentje wil...

Wel goed zeg ts met 6 maanden al!

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Nou, Julia heeft het niet lang volgehouden. Helaas heeft ze vanmiddag weer haar speen gekregen. Ik legde haar in bed, liedje gezongen, kusje gegeven en vertrok uit haar kamer. Eerst ging ze een beetje "praten" maar het sloeg al snel over in huilen!!!! Ik heb haar ong. 5 minuten laten huilen en heb toen de speen gegeven. Ach ja....ze is nog zo jong, het komt wel!

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Daarom, het zal ook wel niet in 1x gaan. Geleidelijk aan.

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan heeft nu nog een speen. overdag niet hoor maar met slapen wel. als hij uit bed gaat gooit hij nu zelf zijn knuffel en speen weer in bed en gaat dan heel hard klappen:D
    Als hij wat ouders is gaan we hem wel afleren maar vind het nu nog wel heel handig;)

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hahaha, wat schattig!
    Mijn dochter slaapt ook nog met speen en overdag als ze jengelig is.
    Ik maak me niet druk over afbouwen, komt vanzelf hoop ik!

12. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn zoontje heeft zijn speen alleen in bed.
    We merken dat hij toch nog die zuigbehoefte heeft. Als hij 's avonds de fles heeft gehad. Wil hij daarna zijn speentje, ook als de fles niet leeg is.
    Als hij een paar minuutjes slaapt laat hij zijn speentje los en ligt het naast zijn hoofd.
    Als hij dan huilend wakker wordt en op zoek is naar zijn speen. Is het genoeg zijn speentje in zijn hand te geven en valt hij weer in slaap met zijn speentje stevig in zijn handje.

13. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Aaahh, wat schattig! :)

14. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik maak me ook niet druk. Als zij lekkerder slaapt met haar speen, prima! Maar ik geef het haar niet zomaar.......alleen in bed!
    Nense@: schattig!
    juffie1984@: ook schattig!!

15. bapsie

bapsie Niet meer actief

hier sinds de kleine man 5 maand is eraf, ben er super blij en trots op!

je kunt het (volgens de geleerden ;)) het beste voor 5 maand afleren omdat ze er dan nog geen waarde aan hechten :)

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier een echte speenverslaafde. Ik heb hem sinds kort zover dat ie de speen overdags helemaal niet meer krijgt, maar sindsdien moet en zou hij maar liefst 2 spenen in bed. Ik wilde er niet aan toe geven, maar manlief heeft dit wel een paar keer gedaan en gevolg was dat ie iedere keer als ik het niet deed, hij tranen met tuiten huilde. Nu heb ik 1 van de spenen aan een tut vast gemaakt en mag hij die extra in bed. Naja, ik ben al lang blij dat ie overdags nooit meer een speen in heeft ;)

Deel Deze Pagina