Hallo Vorige week donderdag bij de huisarts geweest. Bloeddruk 150/98 Gyn 1 dag later opgebeld was de bloeddruk 140/90. Urine gecontroleerd en het bloed nagekeken. Medicatie gekregen voor de bloeddruk en over 1 week terug komen. Dus vandaag weer heen geweest. Er is 1 gyn in het ziekenhuis die ik gewoon niet wil. In een vorige zwangerschap heeft hij heel veel kapot gemaakt bij ons. Na 10 jaar loop ik nog met de gevolgen. Hij heeft een grove fout gemaakt. Het ziekenhuis zegt een inschattingsfout. En ja wie had vanochtend dienst juist hij. Nu was mijn bloeddruk voor ik wist dat ik hem had 140/95. En hij vond het niet nodig dat ik gezien werd door een ander. En heeft me naar huis gestuurd. Nu overleg met de huisarts. De huisarts verhoogd de medicatie. In plaats van 2 x 1 naar 3 x 1. En die wil me maandag weer zien op zijn spreekuur. Ik maak me heel veel zorgen. Wie herkent dit zit nog zo vroeg in de zwangerschap? Kan toch geen kwaad voor het kindje? Alvast bedankt
Ze zullen bij verhoogde bloeddruk je urine testen op eiwitten. Een verhoogde bloeddruk houden ze in de gaten ivm verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging. Voorbeeldje: bij mij was ie 140 / 90 en toen moest ik al in een potje piesen om de eiwitten te testen. DAt was met 15 weken geloof ik. Sindsdien meet de assistente elke twee weken mijn bloeddruk voor ik bij de gyn binnenstap. Inmiddels is ie ok. Vooral de onderdruk is hier belangrijk. Jouw 90 is verhoogd, die zou in ieder geval 80 moeten zijn. Volgens mij heb jij gewoon recht op de mening van een andere gyn. Ik zou gewoon bellen naar het ziekenhuis en zeggen dat je vreselijk in de stress zit (desnoods fake je dat maar) en dat je graag de mening van een andere gyn even wilt horen.
Gaat weer iets beter. Beetje bij gekomen van de schrik. Ben ook steeds niet lekker. Hoop dat de bloeddruk snel zal zakken. Maak me inderdaad wel zorgen dat is nu juist niet goed. Maar hoelang heeft een gyn dienst. Mijn man zegt ook als hij niet het hele weekend dienst heeft bel ik gewoon vanavond of morgen weer. Vorige week had ik een lieve gyn die maakte ook een echo even ter gerust stelling. En ook even om te kijken hoe het kindje het deed of het hartje goed klopte. En de urine + bloed is gecontroleerd. En nu helemaal niks niet eens vragen hoe ik me voel. En ja je maakt je wel zorgen.
De vorige keer was de gyn nog boos dat ik bij de huisarts was geweest. Ik stond bij hun onder controle. En was 24 uur per dag welkom. Zo voelt het gewoon niet. Zit nu met zoveel verdriet. Maak me echt zorgen. Niemand verder ervaring met hoge bloeddruk in de zwangerschap? En wanneer is hij echt te hoog. Boven de 100 houden ze je. Maar goed het is ook een moment opname. Had gehoopt dat ze in ieder geval de urine weer zouden controleren. helemaal niks ja en nu??? Ik weet het echt niet??? Moet aan mijn kindje denken niet teveel zorgen maken. Maar dat is zoooooo moeilijk. begon mijn zwangerschappen altijd met een lage bloeddruk. En nu is hij gewoon in het begin al hoog.
Ik had tijdens de Zwangerschap elke keer de zelfde Gyn. Ook heeft er in mijn papieren gestaan dat de griezel gyn niets met mij mocht doen bij de bevalling mocht griezel dienst hebben. Dus ik vind het van de ziekenhuis heel raar dat jij naar de gyn moest die jij niet wilde dat horen ze te acepteren. De volgende keer kun je vragen wie dienst heeft mocht het die gyn zin die jeniet wil kun je vragen om een ander en is die er niet afspraak verzetten. Heel veel sterkte
Wat zeg je dat mooi griezel gyn. Ik heb ook een vast gyn. Alleen niet voor spoed zaken. Dan is de gyn die dienst heeft je gyn. En ja toevallig vandaag mijn griezel gyn. En normaal mag ik dan naar een ander. Of mag ik naar een arts assistent die dan met hem overlegd. Dan hoe ik hem niet rechtstreeks te zien. Maar goed waarom vandaag niet ? Hij vond het niet nodig. Kon wel 1 week wachten. Ik ben echt heel verdrietig. Ben zo bang dat het kwaad kan voor het kindje. ben er echt helemaal af en dat kan ik juist niet gebruiken. Ja en nu??? Wachten toch maandag toch het advies opvolgen van de huisarts. En daar maandag maar heen. Zien het weekend door te komen.
Pff lastig hoor. Je hebt iig recht op andere gyn, maar of dat nu of weekend nog kan? Denk proberen rustig te houden en maandag heen te gaan. Succes!