Nu bij Radar; kant en klare babyvoeding

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door zogelukkig, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Maken de claims waar wat ze beweren?
     
  2. happymama

    happymama Niet meer actief

    zet m net op even kijken dus
     
  3. happymama

    happymama Niet meer actief

    gelukkig gebruik ik de potjes fruit en voeding in nood ...
     
  4. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat is ermee dan?
     
  5. KatrienDuck

    KatrienDuck Actief lid

    26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goede uitzendig dit!!

    Ikzelf ben van plan om met de Rapleymethode te gaan voeden..
     
  6. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Zeker goede uitzending, wel een eye opener. Ik wacht sowieso nog even met bijvoeden (op een schepje bambix ;s avonds in de fles na dan) tot ze iets ouder is. Begin denk ik wel met potjes maar als ze een beetje aan de smaak is gewend gewoon met de pot mee eten, is veel gezonder, diksap was ik sowieso nog niet van plan, gewoon water is beter.
     
  7. Sjors82

    Sjors82 Niet meer actief

    Wat is er dan mee?
     
  8. leeuw86

    leeuw86 Fanatiek lid

    10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ja wat is er mis met die potjes?
     
  9. happymama

    happymama Niet meer actief

    miss kun je t programma even terug kijken om te zien wat ermee is
     
  10. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Het ging niet over de kwaliteit van die pyamapapjes en potjes, het ging of de claims die erop staan waar zijn of dat dat puur marketingtechnisch voordeel oplevert. Dat laatste dus. De claims die erop staan blijken niet wetenschappelijk onderbouwd en misleidend, zoals "bevordert doorslapen".
    Een moeder dacht dat diksap veel gezonder was dan ranja. Er stond ook op: "zonder toegevoegd suiker". Ja, maar dan nog bevat een beker diksap 4 klontjes suiker aan fruitsuikers, daar schrok ze wel van. Een potje rood fruit bevat 6 suikerklontjes.
    Mensen denken dat als op een babyproduct staat: "bevat 28 vitamines en mineralen" of "bron van vezels" dat het gezond is. Maar er zitten ook andere, minder gezonde kanten aan, zoals teveel suikers of kalorieen, maar dat wordt niet vermeld.
    De kinderdietiste die aan het woord was, noemde die prefab-babyvoeding "wolf in schaapskleren".
     
  11. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dat is ongetwijfeld zo. Maar dat is toch ook met vlekverwijdermiddelen, en wasmiddelen en mascara... Kijk eens naar zo'n reclame over mascara, het zou je wimper 4x zo lang ed maken en doen alsof het model in de reclame die mascara draagt terwijl ze OVERduidelijk nepwimpers op heeft. Of spul dat zonder schrobben al je kalk doet verwijderen, nou voor zover ik weet doets niets AL je kalk verwijderen en zeker niet zonder schrobben.

    Als je iets wilt weten mbt voeding moet je gewoon goed de verpakking lezen en ingredienten lijst en voedingstabel, dat wordt je een stuk wijzer.
     
  12. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    inderdaad.
    Wij kookten/prakten ong 5 keer per week vers en de rest een keer een potje.
    Pyamampapjes alleen als ze ziek waren of op vakantie in het vliegtuig.
     
  13. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    gaat ook om de stuctuur, dat je door teveel gepureerd/fijngehakt eten de spraak-ontwikkeling belemmerd.
    af en toe een potje kan geen kwaad. Maar het is goed om regelmatig je kind het eten voor te schotelen wat je zelf eet, in de structuur zoals je het eet.
     
  14. adi

    adi Niet meer actief

    Het zou ook naief zijn om alles te geloven wat op die verpakkingen staat.
    Zo is het met alle commerciële producten die je koopt. Alle grote merken houden van lekkere aantrekkelijke kreten en beweren van alles.
    Ik vind alle uitspraken op verpakkingen met 'NU MET 40% MINDER SUIKER/ZOUT/VET enz' vreselijk irritant. MINDER DAN WAT????

    Kindervoedingsindustrie maakt zich niet meer of minder schuldig aan dan alle andere spul dat je in de supermarkt koopt.
     
  15. Daantje85

    Daantje85 VIP lid

    10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Ik ben ook van mening dat vers boven alles gaat, maar ook ik maak me wel eens schuldig aan een potje fruit of een potje warm eten. Die pyjamapapjes en toestanden daar doe ik niet aan, heb ik bij de eerste ook niet gedaan. Toen die een jaar werd gewoon met de pot mee laten eten. Het is niet dat je je kids dat niet mag laten eten, maar met mate vind ik. Een keertje een glaasje diksap mag, maar niet de hele dag door en 7 dagen per week, een keertje pyjamapapje mag maar hier weer hetzelfde voor. En het is allemaal super zoet dus de kids willen straks niets anders meer dan zoet.. lijkt me ook niet goed.
    Maar goed, de een zweert erbij en de ander moet er niets van hebben ;).
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Precies.
    En je kunt toch etiketten lezen, met een beetje gezond verstand kun je al die conclusies zelf ook wel trekken.
     
  17. Elegance

    Elegance VIP lid

    13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    logisch toch dat er genoeg zooi in die potjes zit? hoe zou het anders zolang houdbaar zijn? buiten de andere dingen die er allemaal bijgestopt worden..

    Vind het allemaal onzin.. ik ben nog steeds op zoek naar het robijnbeertje die uit de wasverzachter springt als ik de dop eraf draai ;)
    Ik vraag me ook af of ik mijn tandartsrekeningen met tandsteen naar oral b kan sturen...
    ik zoek nog steeds die natuurwaterval als ik onder de douche met spa sta..
    tegenwoordig heb ik bossen haren op mijn benen, echt heel gek, want na het epileren zou het toch echt 6 weken wegblijven!
    Hebben jullie na een rennie ook nergens meer last van? toen ik zwanger was, kon ik zo'n heel pakje opeten en nog had ik maagzuur..
    en als ik de reclame van centerparc zie, en ik zie dan het babybedje welke ze bijleveren in elk huisje dan vraag ik me af of ik nu in een nachtmerrie zit en wanneer ik weer wakker word..
    nog steeds komt mijn kat niet als ik met een pak kitkat schud, na al die jaren is het me pas een keer gelukt en ik denk dat het toeval was..
    maar, mijn huidje ziet er stralend uit na max factor foundation, tenminste met een beetje photshop hier en daar dan.. :)
    dus babypotjes als wondereten.. nee ik geloofde er al heel lang niet meer in.. helaas, anders hoefde ik niet meer te koken hier en kon ik mijn man iedere dag zo'n heerlijk potje aanbieden ;)
     
  18. adi

    adi Niet meer actief


    hahahaha

    APPLAUS!!!!
     
  19. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Een keer een potje oid zal vast niet erg zijn. Hier kreeg ze ook wel eens een potje als wij iets aten wat(nog) niet geschikt was voor haar. En ook heeft ze wel eens zo'n fruitsmoothie gehad, meestal na het zwemmen. Maar meestal vers fruit en gewoon al lang 'met de pot mee'. Wel krijgt ze dagelijks diksap of 50/50. Daarmee kan je het zo zoet maken als je zelf wil.

    Zo werd dat ook door die dietiste gezegd, voor een keer is het niet erg.

    En tja de wijze van reclame maken, moet je wel een beetje kunnen relativeren. Alsof zo'n pyamapapje het verschil maakt tussen wel of niet doorslapen;)
     
  20. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    whahahaa. je had ook sheba moeten gebruiken voor je kat. alleen kan je met dat vlees niet schudden:D geweldig!
     

Deel Deze Pagina