Nu bij Radar; kant en klare babyvoeding

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door zogelukkig, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.732
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Maar je hebt vast en zeker wel van dat enorm glanzende en golfende haar na het wassen met je Andrelon shampoo! :D:p
     
  2. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Kennelijk is er zo weinig gezond verstand in Nederland dat de misleidende claims op kant- en klare babyvoeding onderdeel wordt van een consumentenprogramma.;)
     
  3. adi

    adi Niet meer actief

    Dat is ok zo'n lekker aandachttrekkende thema. Iedereen heeft daar een mening over en kan een oordeel over vellen.

    Ik denk niet dat zoveel mensen zich druk zouden maken over het feit dat een shampoo het beloofde effect niet nakomt ;)
     
  4. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Dat vind ik geen vergelijk.
    Het gaat hier om:
    1) voeding
    2) voor baby's/kinderen

    Die moeder die in beeld was, voelde zich duidelijk misleid, want zij dacht dat ze met die produkten haar kinderen het beste voorschotelde, zoals de claims je willen doen geloven.
    Kan je dom noemen, maar niet iedereen weet evenveel van gezonde voeding.
     
  5. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    Zo is er een reclame van domino's pizza: nu met echte kaas. wat hebben ze er al die voorgaande jaren dan opgedaan? :$

    ot, mijn kids lusten geen potjes, vind het niet vreemd, die dingen ooit wel eens geproefd? smerig zeg..
    diksap krijgen ze hier wel.
    Heb het programma verder niet gezien, maar veel lijkt me ook wel een kwestie van nadenken. Diksap is hardstikke zoet (wel lekker trouwens :p), dan snap je toch wel dat daar echt wel wat in zit. Natuurlijk gaat je kind niet ineens op magische wijze doorslapen van een pyjama papje als het nooit doorslaapt. Het is pap, geen tovermiddel. ;)
     
  6. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Analoge kaas.
     
  7. Only me

    Only me Niet meer actief

    Gelukkig maak ik nooit potjes klaar.
    Fruit is altijd vers, elke avond aardappelen/pasta, vlees en groenten!!! Ipv vlees soms een eitje en soms ook geen van beiden.

    Ook nooit opvolgmelk gegeven.
     
  8. Bastet

    Bastet Niet meer actief

    Ach, potjes of vers: het is maar net hoe het uitkomt bij mij.
    Nu eet mijn dochter al wel sinds ze een jaar is met de pot mee (en wat ze in het begin niet kon/mocht eten eet ze nu wel), en vanaf bijvoeden was het meestal voor mij toch gemakkelijker om potjes te halen dan om vers te maken.
    En bij de volgende zal het waarschijnlijk weer net zo zijn.
    Ik kan me er echt niet druk om maken, zolang ze maar eten en groeien.
     
  9. adi

    adi Niet meer actief

    #29 adi, 15 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2011
    Dit gaat ook om de potjes die je kant en klaar KOOPT ;)
     
  10. adi

    adi Niet meer actief

    Ik zie nog steeds geen verschil met andere producten (ok, mbt de voeding dan die je ook aan kinderen kunt geven).

    Op Blue band brood staat ook dat het 40% minder zout bevat... MINDER DAN WAT? Het is niet zo dat alle andere broodsoorten evenveel zout bevatten, dus wellicht hebben ze vergelijking genomen ten opzichte van brood dat het meeste zout bevat. Wie zegt dat je dan het brood met minste zout bij de appie hebt gekocht als je Blueband neemt?

    En op geen enkel babypotje of papje staat dat het de BESTE voeding is voor je baby, dus die moeder heeft het toch echt zelf zo geïnterpreteerd.
    Één is meer gevoelig voor reclamekreten dan de ander. Maar om dan daarover op tv te gaan klagen vind ik echt te ver gaan.
     
  11. mona23

    mona23 Niet meer actief

    wat drinken jullie kinderen dan ipv van diksap. Schrik wel van de 4 klontjes suiker die in 1 beker zouden zitten...
     
  12. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Hier tot het eerste jaar wel een echte potjes mama.
    Ik eet gewoon nooit aardappels groente en vlees, mijn man en ik lusten het allebei niet.
    De dingen die wij eten mocht valerie tot 1 jaar nog niet hebben.
    Dus het warm eten kreeg ze voornamelijk in potjes.
    Fruit kreeg ze wel gewoon vers, alleen onderweg een potje.

    Ik wist niet dat diksap zoveel suiker bevat, wat voor gezond drinken kun je ze dan nog geven?
    Alleen thee, water en melk?
     
  13. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Om de claims op shampoo moet ik lachen. Om misleidende claims op babyvoer niet. "Bevordert doorslapen" op pyamapap, "zonder toegevoegd suiker", dat is vuil, vind ik. Zet gewoon op de voorkant hoeveel suiker en kalorieen dat prefab-spul bevat, dan ben je eerlijk bezig als babyvoedingproducent. De multinationals gaat het niet om de gezondheid van onze kinderen, maar om het vullen van hun zakken.
     
  14. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Dat bedoel ik dus! Er staat op: "bereid met 100% echt fruit" en "zonder toegevoegd suiker", dus denk jij dat je je kind een gezond sapje voorschotelt.
    Niks mis mee voor een keer per dag, ik geef het inmiddels zelf ook, maar niet de hele dag vanwege al die suikers. Voor de rest drinkt hij thee en melk en bij erge dorst water.
     
  15. adi

    adi Niet meer actief

    Het is maar hoe dun of sterk je het aanmaakt hoor! Een sterk aangelegde beker diksap bevat echt geen 4 klontjes suiker, dat proef je zelf ook wel.

    Hier drinken ze voornamelijk water. 1 beker thee per dag en 1 beker sterk aangelegde diksap.
     
  16. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    mijn dochter krijgt alleen (mama)melk en water. Dat is meer dan genoeg voor een dreumes, vind ik.
    Potjes komen er hier niet in. Oke, we hebben éen dag een potje gegeven, toen we met de auto op vakantie gingen. Elke dag koken we vers.
     
  17. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Maar het ging niet over goed/fout van potjes, maar om de misleidende claims op babyvoeding.;)
     
  18. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand denkt dat potjes gezonder zijn dan vers eten. Dus als je het gezondste wilt voor je kind kook je toch zelf?
    Ik ben het er mee eens dat het misleidend is, maar als de betreffende moeder gezond eten wil voorschotelen, zal ze elke dag moeten koken.
     
  19. adi

    adi Niet meer actief

    Zogelukkig heeft gelijk, het gaat inderdaad om misleidende reclame.

    En nu jij het zo stelt, ken ik wel degelijk iemand die denkt dat potjes beter zijn dan vers. Mijn eigen schoonmoeder! (en nee, dit is geen 'mijn sm doet niks goed verhaal').

    Ze heeft haar jongste zoon alleen maar potjes gegeven omdat ze 'zeker wist' dat ze de voeding gaf dat expres gemaakt is voor babys. Verse groente en fruit vertrouwde ze niet (raar maar waar).
    Dit komt omdat mijn man (oudste zoon) met 14 maanden een blindedarm ontsteking heeft gehad, en iemand haar toen had aangepraat dat die veroorzaakt is door de verkeerde eetpratroon. Dus de redenatie is 'andere mensen hebben nagedacht over deze voeding, dit zal wel goed zijn. En aangezien ik niet zelf weet wat goed is, vertrouw ik hun maar'. Ik kan me voorstellen dat er meer ouders zijn die zo denken.

    Een heel ander verhaal, maar als wij daar kwamen eten haalde ze altijd potjes in huis voor mijn kinderen. En dan was ze doodzenuwachtig dat ik de kindjes toch gewoon normale eten gaf. Ze was doodsbang dat ze 'ziek' zouden worden van het eten dat ze had gekookt.
     
  20. mijn3ekindje

    mijn3ekindje Actief lid

    24 feb 2011
    303
    0
    0
    ingredienten potje banaan van olvarit
    68% banaan 25%water 3%appelsap 3%rijstebloem en1%citroensap

    ingredienten potje worteltjes van olvarit
    54%wortel 23%aardappel 16%water 7% rijst.


    ik zie helemaal nergens suiker of e nummers staan hoor en het is hier in NL verplicht erop te zetten wat er in zit mag niks achter gehouden worden
     

Deel Deze Pagina