Nu bij Radar; kant en klare babyvoeding

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door zogelukkig, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Nee, dat help ik je hopen met 21 maanden!
     
  2. sietske

    sietske Bekend lid

    26 mei 2006
    552
    1
    0
    dit gaat dan even over volwassenen he.
    Ik zat laatst in de docentenkamer en een van mijn collega's had een pak vruchtenyoghurt/melk. kers aardbei ofzo.
    Mijn collega van natuur en wiskunde heeft toen naaraanleiding van de ingredientenlijst berekend dat er op 1 liter van dat spul ongeveer 1 hele aardbei en 1 hele kers zat. de rest was appelsap... best naar als je aardbei/kers koopt... dus behoorlijk misleidend.

    even terug naar de babyvoeding, ik kan mij goed voorstellen dat ouders onzeker worden door die " biefstuk" reclame van olvarit.
    want op verse voeding staat nu eenmaal niet hoeveel ijzer e.d. er in zitten. dus geef je wel de juiste hoeveelheid / verhouding van dingen.

    de reclame speelt dus keurig in op de onzekerheid die sommige mensen hebben vooral bij een eerste kindje kan ik mij dat goed voorstellen (ben nu zwanger van de eerste)
     
  3. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ja, het is toch algemeen bekend dat er in vruchtenyoghurt hooguit 2% vrucht zit.

    Smaakt toch ook niet naar vruchten of wel?

    Moet je zelf eens doen: een bak aardbeien en een pak volle yoghurt in je blender doen. DAT is vruchtenyoghurt!

    Bovendien staan al die vruchtenyoghurts bol van de gevaarlijke kunstmatige zoetstoffen als aspartaam en ace-sulfaat K.

    "Geen suiker toegevoegd, 0% vet!!!"
    Nee, maar wel heel veel troep, bahbahbah!
     
  4. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Mijn zoontje van 26 maanden smult anders heerlijk van het potje bladspinazie :D De rest dan weer niet. Terwijl hij tot ongeveer 1 jaar nauwelijks een potje heeft gekregen (daarna wel wekelijks een keer omdat hij structureel avondeten weigerde). Overigens heb ik als kind geloof ik zelfs tot de basisschool potjes lekker gevonden :D Maar mijn moeder heeft dan weer nooit vers gekookt in het begin dus dat is niet zo verwonderlijk misschien. ;)
     
  5. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Niet allemaal hoor ;)
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Ja, die opmerking van die vlaai viel mij ook gelijk op. Niet zo vreemd dat ze al die claims op verpakkingen ook direct geloofde.
     
  7. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Nee: OF suiker natuurlijk.;)

    Die zoete smaak moet immers ergens van komen als er maar 2% fruit in zit.
     
  8. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ja maar liever suiker dan zoetstoffen toch? Nog beter is natuurlijk pure yoghurt of zelf fruit toevoegen ;)
     
  9. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ooit gehoord van een grapje? ;)

    En wie van de volwassenen onder ons meent eerder een stuk vruchtentaart/vlaai dan slagroom, omdat het misschien toch wat beter is...??

    Sorry, maar vind het gewoon jammer dat Chantal zo wordt neergezet als dom. IS ZE NIET!
     
  10. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    @ Juud: ken je haar? :D
     
  11. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik ben ook tegen zoetstoffen t.o.v. suiker.

    En net komt die reclame van olvarit weer langs: 78% van de peuters eet te weinig groente.... Zeg er dan ook bij hoeveel procent van de volwassenen dagelijks 2 ons groente en 2 stuks fruit eet...
     
  12. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Had ik al gemeld. Ze is een heel goede bekende (haar man was vroeger ook bevriend met mijn man en we zaten samen op zws-gym. Haar kids zijn even oud als die van mij) en ik mag haar erg graag.

    Ik heb eerder in dit topic al gezegd dat ze gevraagd was voor dit programma om die producten te testen. En dat je dan sommige dingen over die producten gelooft, maakt je dat dom?
     
  13. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Heb net het programma teruggekeken.
    Nou en ik ben heel wat wijzer.. mijn kind eet zoveel mogelijk met de pot mee...
     
  14. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Dat mag je ook niet zeggen, is niet aardig.

    Bovendien weet niet iedereen evenveel van gezonde voeding.
    Zo denkt een vriendin dat als ze lijnt het beste wit brood met smeerworst kan eten (waar haalt ze het vandaan?). De tuttemien heeft wel een universitaire titel...
     
  15. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    @ Juud: oh sorry, heb niet het hele topic gelezen :) En nee, dat maakt je niet stom. Het overkomt denk ik de meerderheid.

    En ja, ik denk inderdaad dat ik ook te weinig groente en fruit eet, zoals veel volwassenen met mij.
     
  16. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dat is misschien waar ik me het meest druk om maak. Niet iedereen is altijd even bewust opgevoed met voedingsfeiten en sommige mensen hebben inderdaad gewoon een verkeerd beeld. Zeg niet dat zij een verkeerd beeld heeft, maar ze mag toch ook geloven wat er op etiketten en in reclames staat?

    Ben je daarom dom? Ik weet hoe zij haar kinderen groot brengt en van haar kun je heel veel leren!
     
  17. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Oh, die dagen heb ik ook hoor! Ik heb gisteren alleen een appel op en in de spaghetti zat alleen paprika, prei en champignons en ik was te lui om sla te maken.... Tsja!;)
     
  18. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik eet ook zeker niet dagelijks 2 ons groente en 2 stuks fruit, ook niet altijd genoeg brood en ik neem wel eens een multivitaminepil. En ja, ik houd van koek, chocola en taart!

    Ik ben kerngezond, niets te dik en heb een prima conditie. Oftewel, ik vind het pure bangmakerij en beïnvloeding als gezegd wordt dat je kind zeer ws te weinig groente eet. Mijn kids ook hoor, maar ze zijn nagenoeg nooit ziek, zijn vrolijk, groeien prima en zien er leuk uit! :p
     
  19. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Sterker nog: mijn zoontje eet helemaal geen groente.

    Is een flinke sterke vent met altijd een blos op de wangen.

    'k Stop er wel een multi in.
     
  20. Bri

    Bri Niet meer actief

    Mijn conclusie (zeg het maar als die niet klopt):
    er is niet zo gek veel mis met kant en klare babyvoeding, maar er worden wel claims gedaan die niet terecht zijn. eigenlijk net als met voeding voor volwassenen....

    en gegeven dat de meeste mensen zelf ook niet de perfecte maaltijd koken, zou ik haast denken dat het bij veel mensen niet zo heel veel uitmaakt of je een potje geeft of met je eigen kookkunsten laat meeëten.

    Hoe dan ook: zowel voor mijn kinderen als voor mijzelf, probeer ik altijd het etiket met de ingrediënten en dus juist de kleine lettertjes te lezen, ipv de claims met grote letters. Dan weet je wat er écht in zit, en hoeveel. Is ook noodzaak voor me om dit te doen, omdat we wat voedselallergieën en -intoleranties in huis hebben...
     

Deel Deze Pagina