Ik ben 32wk, tot nu toe makkelijke zwangerschap gehad, weinig kwaaltjes en veel energie. Ik moet nog anderhalve week fulltime werken tot aan mijn vakantie met aansluitend verlof. Zit alleen met het probleem dat mijn nachten gebroken zijn. Ik ga om 22.30 naar bed en om 6.30 gaat de wekker, maar daartussen word ik een keer of vier wakker en lig dan een half uur ofzo wakker. Dit is sinds een week ongeveer. Redenen zijn plassen, kuitkramp, moeilijk houding kunnen vinden en trappeltjes van de baby. Gevolg is dat ik overdag behoorlijk moe ben, slaperig, chagrijnig en nu al een aantal dagen echt misselijk door slaaptekort. Ik erger me aan alles. Vriend is verkouden en snottert/pruttelt, bah! Terwijl hij er niks aan kan doen. Ik kan gewoon niks hebben. Ik wil ook niet overdag slapen op mijn vrije middag, ben bang dat dat niet het probleem oplost. Wie heeft er tips voor mij? Ik heb al een voedingskussen in bed, scheelt wel iets, maar niet voldoende. Ik had gehoopt de laatste werkweken ook nog goed vol te houden, maar zo is het moeilijk
Geen tips helaas, ik had precies hetzelfde en sliep de laatste maand nog beroerder. Overdag even slapen is juist wel goed, zo rust je toch nog even uit. Ik vond het ook zonde van mijn middag maar ooh wat ben ik achteraf blij geweest dat ik dat gedaan heb.
Ik zou ook overdag even proberen uit te rusten. Je hebt op je werk ook recht op meer pauze (weet niet precies hoeveel, 20-25% van werktijd volgens mij). Dus mss ergens dutje doen op je werk. Of eerder naar huis gaan om een beetje te slapen. Mijn vorige zwangerschap kon ik ook goed thuis werken. Dus ging ik rond 13.30u naar huis, uurtje thuis slapen. En dan nog even werken thuis. Deed me heel erg goed altijd.
Ik eet en drink niks meer 2 uur voordat ik naar bed ga. Dit scheelt mij meestal een nachtelijk toiletbezoek. Verder heb ik helaas geen tips voor je, ik slaap net zo slecht..
Ik heb t zelfde probleem. .is paar weken geleden al begonnen en niet echt beter geworden. .weet gewoon niet meer hoe k liggen moet..k ga sowieso 2x naar t toilet voordat k ga slapen..wat je slapen noemt. .de kleine gaat feesten als k ga slapen. .
Ik word ook precies omde 2 uur wakker.echt gebroken nachten. Ik plas me een ongeluk :/ ik slaap overdag gewoon een paar uurtjes bij... Der is verder niks aan te doen,, hoort bij de laatste loodjes
Ik ken het!!! Mijn tip is een hele kleine, maar het helpt wel iets: ik kijk niet meer op de wekker. Zo weet ik dus niet hoe laat ik wakker geworden ben, en loop mezelf ook niet "op te fokken"dat ik uberhaupt wakker geworden ben. Scheelt best wel wat Verder heb ik aan beide kanten van mijn lichaam twee (sier)kussentjes liggen om mijn buik mee te ondersteunen. Dan is het niet zo vol in bed met een voedingskussen, en hoef ik ook niet telkens die kussentjes mee te draaien als ik zelf omdraai. Scheelt! En, tegen snurkende vriend: oordopjes! Sterkte!
Ik lees dat velen hier last van hebben. Als ik volgende week verlof heb misschien inderdaad maar overdag een uurtje rusten. Niet op de wekker kijken werkt helaas niet, we wonen 100meter bij de kerk vandaan met een gezellige nostalgische kerkklok die door de ramen heen klinkt haha. Voedingskussen werkt wel iets. Beeb Is ook erg actief' s nachts. Hij denkt nog alle ruimte te hebben haha. Heb het gevoel dat hij terug in stuit is gedraaid, voel weer trapjes onderin na ze een week bovenin te hebben gevoeld.
Heel herkenbaar. Ik heb tot 36 weken doorgewerkt, en de laatste weken van mijn werk waren vooral zwaar vanwege de slechte nachten. Nu ik verlof heb zijn mijn nachten niet beter geworden, maar kan ik er overdag wel een stuk makkelijker mee omgaan. Ik maak me zo min mogelijk druk over de uren die ik 's nachts mis. Overdag ben ik daardoor wel snel moe, dus doe ik erg rustig aan. Regelmatig ben ik aan het begin van de middag zo moe dat ik mijn ogen niet open kan houden, en dan slaap ik (maximaal 45 minuten) bij. Ik doe dit wel bewust aan het begin van de middag, om mijn nachtritme niet te veel te verstoren, en ook nooit langer dan 1 uurtje. Dit doet me echt goed, scheelt heel veel. Toen ik nog werkte kon ik dat alleen in het weekend, maar ook dat was toch wel heel prettig.