Hey girls, Daarnet wou ik de teckeltjes van de buren een snoepje geven en aaien.. Normaal doen die nooit iets maar "ines" had haar kuren en heeft me gebeten.. Nu vraag ik me af of ik direct naar de dokter moet lopen voor een spuit (klem) of niet... Het bloede een beetje, ondertussen bloed het al niemeer.. maar het is niet zo een echte "hap".. meer geschaafd denk ik aan die scherpe tanden :s Heb mijn vinger wel al onder koud water gestoken & ontsmet
ja meteen bellen! je weet nooit wat voor invloed het heeft, en als je niet zwangerbentmoet je trouwens ookaltijd meteen bellen hoor, dan krijg je een tetanus prik
Hangt heel erg van de beet af. Een schaafwond is vaak niet zo erg, even ontsmetten en klaar. Tetanus houdt van zuurstofarme plekken (vaak hele diepe wondjes veroorzaakt door een tand of nagel). Maar bellen kan nooit kwaad natuurlijk.
Wat babystew zegt niet voor alle beten hoef je een prik. Ik ben zelf aan het begin van mijn zwangerschap gebeten door een van mijn hondjes (ook een teckeltje). Was ook niet diep ofzo. Bellen kan inderdaad nooit kwaad.
Ik zou dan weer niet naar de dokter gaan. Bij een klein.wondje zal het vast mee vallen qua rabiës of tetanus
Anderhalve week geleden ben ik per ongeluk gebeten door één van mijn honden, aan beide kanten van mijn wijsvinger een paar wondjes.Ik heb het schoongemaakt en geen dokter gebeld, maar dit was mijn eigen hond, zij wordt ieder jaar ingeënt en heeft geen rabiës. ps, die beet was mijn eigen schuld want er knalde een ballon pal naast haar kop waar m'n andere hond meespeelde, van schik gaf ze haar een paar knauwen en ik was zo stom om die ander aan d'r halsband proberen weg te pakken....toen zat mijn vinger er tussen. Ze is doodsbang van knallen, herinnert haar aan haar gruwelijke leven in Spanje
Heb altijd begrepen dat je bij een hondenbeet altijd door een arts moet laten beoordelen of je wel of niet een tetanus prik moet. Jij ziet misschien alleen een schrammetje maar de dokter vind het misschien wel te diep en wil er een prik voor geven. Ben zelf vorig jaar door een hond gebeten in mijn knieholte en het waren maar twee inimini puntjes maar dokter heeft toch voor de zekerheid goed ontsmet en een prik gegeven. (voel je niks van btw) Achteraf maar goed geweest want het is toch erg dik geworden en licht gaan ontsteken.