Nu doorzetten zindelijk maken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bunchy, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik lees hier ff mee :)

Dochter heeft van de week voor het eerst een plasje gedaan op het potje, wil nu ook gaan doorzetten zodat ze overdag zindelijk wordt.

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    al een paar dagen geen ongelukjes meer gehad als ze wakker was :) Nachten zijn erg wisselend, dan wel droog, dan weer niet dus laten de luier nog maar even om. Zaterdag heeft ze even smiddags geslapen zonder luier, droog uit bed gekomen. Vanmmiddag jammer genoeg wel in bed geplast. Maar er lag een zeiltje om eht matras dus even verschonen en tis weer klaar

3. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Persen op een potje of wc is niet goed, dan doet hij het echt voor de oh's en ah's. Hij moet leren dat hij op het potje gaat als hj echt moet, anders leer je hem een verkeerd plasritme aan. Hij heeft zeker interesse, maar ik weet niet of hij er al echt aan toe is. Als hij zijn plasjes overal laat lopen en het niet in de gaten heeft voelt hij de drang nog niet zo goed en kan het al zeker niet ophouden. Of je door wilt gaan of niet is aan jou natuurlijk.

Voor het dochtertje die s'nachts nog plast. Je kan met nachtelijke zindelijkheidstraining beginnen al de luiers s'ochtends droog zijn, eerder niet.

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bedoel je mij? Ik weet dat ze er nu nog niet aan toe is om snachts zonder luier te slapen, maar daarom kan ik toch nog wel kijken hoe ze het smiddags doet als ze max 1,5u ligt? Gisteravond is de luier gewoon weer omgegaan (en droog af vanochtend)

5. Jsvlinder

Nee ik had het over Joyce1838, maar ik zie ook dat het een oud topic is:p Ik heb ook niet alles gelezen hoor. Maar als jou kindje s'middags na het slapen nog een droge luier heeft, zou ik zeker proberen om haar dan zonder luier naar bed te brengen. Zijn de luiers steeds nat dan natuurlijk niet want dan plast ze geheid in bed:)

Succes!

6. Jsvlinder

Guppekop, ben je trouwens bezig met je dochter van bijna 1,5? Zo ja,knap hoor van der!!

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ze gaat smiddags eigenlijk nooit meer slapen, denk nog 1x in de 2weken als ze een huildag heeft. Voor de rest slaapt ze alleen nog van 19.00 tot 8.00. En gister had ze dus zo'n huildag dus even naar bed gebracht.
    Voor de nacht heb ik besloten: 2weken achter elkaar droog uit bed = luier weglaten. Bij D. ook zo gedaan (sliep ook niet meer smiddags)

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Ja! Dat wurm wil geen luiers meer aan overdag. Ben nu 2weken bezig denk ik. In het begin wel veel ongelukjes gehad overdag en nu al 4dagen niet:) zal je zien dat ze zo wel weer in de broek plast:p Het had van mij nog niet gehoeven hoor, maar ik ga het ook niet tegenhouden. Alleen beetje lastig met ondergoed, zie maar eens normale onderbroekjes maat 74/80 te vinden... ze heeft nu telkens oude van D. aan die flink zijn gekrompen inmiddels. En bijna alle rokken zakken van dr kontje af;)
    D. was trouwens met 2j2m compleet zindelijk. Mn moeder zegt dat wij ook allemaal (8stuks) met 2j6m zindelijk waren, misschien ook iets erfelijks?

9. Jsvlinder

Wauw, goed zeg en met niet meer slapen s'middags is ze ook al lekker vlot:) Scheelt een hoop geld al die zindelijke kindjes:p

10. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    wat is het vervolg op het potje? ik hoor weleens van wc verkleiners? is dat aan te raden? koop je die bij de hema of prenatal? of een trapje om zelf op de wc te klimmen?
    nu paar keer op de wc getild maar is best pittig..
    hoe doen anderen dit?

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    helaas wel ja, dat uurtje rust was toch wel lekker:cool: maar heb ook geen zin om dr savonds tot 10u wakker te hebben

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Ik heb een wc verkleiner (van hema), D. gebruikt hem wel, maar pakt toch liever het potje. Wil een opstapkrukje kopen zodat hij beter op de wc kan komen, misschien dat hij het dan fijner vind. Schoonzus heeft/had met trapje maar dat neemt nog best veel plek in vind ik. Ik laat de keus aan D. of hij potje of wc doet

13. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik lees ook mee :)

Sinds een week begonnen met overdag zindelijk worden als dochterlief thuis is. Ik heb gemerkt dat ze alleen aangeeft te moeten plassen als ze geen luier aan heeft. Toen met alleen onderbroekje geprobeerd, maar dan plast ze gewoon in haar broekje. Tot nu toe alleen succes gehad als ze niks aan heeft, dan gaat ze zelf naar haar potje toe en een plas doen. Poepen heeft ze een keer in de keuken gedaan.

Ik weet het niet, is het verstandig om zo door te gaan met thuis bloot rond laten lopen de hele dag, totdat ze alle keren op het potje gaat? Als ze een luier of onderbroek aan heeft, en we vragen of ze al pipi of kaka moet doen, dan zegt ze altijd "nee", en doet het gewoon wel in haar luier of onderbroek. Moeten we haar dan maar in een vieze onderbroek laten lopen en een handdoek op de bank leggen?

We hebben ook een wc-verkleiner, ze vindt het heel leuk om daarop te zitten. Pakt dan ook een wc papiertje om af te vegen, terwijl ze niks heeft gedaan. Doortrekken mag ze alleen doen als ze daadwerkelijk iets heeft gedaan, of als we de behoefte uit het potje in de wc kieperen.

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    misschien beginnen dan met om de zoveel tijd op het potje te zetten?

15. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Die gaan we morgen proberen, alle onderbroekjes zijn inmiddels schoon en droog :)

16. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Dit weekend een zooi onderbroekjes van de Zeeman gekocht en geprobeerd met om de zoveel tijd op het potje te zetten, na elke maaltijd en elke keer dat ze flink dronk. Een aantal ongelukjes gehad, maar ook een paar keer goed gegaan, en 2x dat ze zelf al aangaf en op het potje ging zitten.

Vandaag op de crèche is ze ook op het potje gegaan en nu thuis is ze weer uit haarzelf op het potje gegaan.

Het lijkt erop dat het werkt :)

Deel Deze Pagina