Mag ik aansluiten Moeilijk zwanger worden telt dat ook als je gewoon vruchtbaar bent maar 3 jaar geduld moest hebben En nu thja bijna t eerste jaar al weer rond
Ik kom ook graag mee kletsen. Ik zal ff mijn situatie uitleggen. Wij zijn een tijdje bezig geweest om zwanger worden van ons zoontje. Ik was diabetes patiënt maar dat was allemaal goed dus geen reden. Ook had ik een iets wat traag werkende schildklier. Zijn door de internist door verwezen naar de gyn. Heb echo's gehad om te kijken voor de eisprong, heb toen een baarmoederfoto gehad en daar door was er twijfel of ik last had van verklevingen. Na een kijkoperatie bleek alles goed te zijn bij ons beide. Zijn toen begonnen met iui, in eigen cyclus en kreeg die zelfde maand toch medicatie voor mijn schildklier en het was gelijk de 1e iui raak. Ben vlak na de bevalling weer aan de pil gegaan, cerazette en had sinds maart vorige jaar geen menstruatie gehad. Ik ben in december gestopt met de pil en na 21 dagen kwam daar al mijn eerste menstruatie. Afgelopen cyclus was 20 dagen, wel erg kort. Hierdoor ben ik nu wel erg onzeker. Ben nu met ovulatietesten bezig om wat meer zicht te krijgen op mijn ei en eventuele lf enzo. Wij mogen na 3 maanden zelf proberen weer terug naar het ziekenhuis maar dat was niet onze insteek. Hoop dat mijn cyclus beetje normaal gaat worden nu anders ga ik toch maar weer heen. Fijn om zo de ervaringen te delen.
Ickuzz... Ik ken het al proberen wij proberen in de vruchtbare week wel een extra keer zin te maken.. Anders ben je weer 5 weken verder !! Hopelijk ben je snel zwanger al valt de mmm ook wel mee hoor. (Ik woon 10 mij van het zkh af dat scheelde al liep het wel altijd 30/50 min uit grrr) Annemeis.. Ik zie in je banner dat je zwanger bent wat goed, gefeliciteeeeerd !!! Linda.. Beetje hetzelfde verhaal als ik, ik vind het ook erg spannend moet zeggen dat ik er na een maandje alweer best wel aan gewend ben en nu alweer het gevoel heb sjit was ik maar eerder gestopt !! Honey.. Oké heftig zeg ik snap hem nu... Ik het het cervix slijm nooit gehad en deze ronde denk ik wel, wel een dag of 3 eerder dan gepland dus ik denk een cyclus van 31 dagen dus nog 5 dagen afwachten, idd wat duren die 2 weken lang!!! Ik heb mezelf (nu nog) voorgenomen om NIET te testen, heb in 1,5 jaar 100'testen gedaan en toen ik zwanger was wist ik het meteen.. Mijn borsten deden zoooo'n pijn alsof ik door een trein was aangereden! Billy.. Zo is het !! Op naar een vruchtbaar jaar !! Wat fijn dat je ongi bent geworden ik wist niet dat het zo met elkaar in verbinding stond. Hopelijk krijg je Nu weer een regelmatige cyclus, gaan jullie meteen voor een 2e? Fidel.. Natuuuurlijk, welkom !!! Panda86.. Welkom, ik snap je verhaal niet helemaal denk ik? Bij de eerste IUI, en nu moet je 3 cyclussen afwachten en dan mag je zelf proberen? Zover snap ik hem denk ik. Korte cyclus hoeft niet slecht te zijn, ik heb wel eens ovulatietesten gedaan maar kon nooit iets ontdekken dus alleen maar meer onzekerheid! Aaaah nu snap ik hem, ik keek naar jou handtekening maar die is denk ik van jou eerste kindje aangezien het nog geen 26-2 is.. Even aanpassen dus haha
@ Krul 87. Jep, wij gaan meteen voor een 2e. Ben zo benieuwd of het nu sneller gaat lukken. Ik vind het weer net zo spannend als bij de eerste. Ik hoop echt dat er geen MMM nodig is. Annemeis, wow zwanger. Gefeliciteerd! Panda 86, klinkt inderdaad als een korte cyclus, maar dat hoeft niet per definitie slecht te zijn. Lijkt me inderdaad goed om met behulp van ovulatietesten te kijken wanneer je eisprong is en hoe lang je lf dan is.
Hai meiden, Ik wil me hier ook graag toevoegen. Met nummer 1 zijn we na de zomer van 2009 begonnen. Van januari 2011 tot aug 2011 pauze genomen ivm relatiedip. In januari 2012 de MMM ingegaan, maar tijdens de intake zagen ze een follikel groeien, dat binnen 2 dagen zou springen en 2 weken later een positieve test. Ons eerst kindje bleek alleen niet veel geluk te hebben. We hebben een 20 weken echo gekregen waar iedere aanstaande moeder voor huivert. Ons meisje is geboren met een aangeboren afwijking. We hebben 2 zware jaren gehad, maar wederom na de zomer besloten voor een tweede te gaan. Helaas ronde 7 alweer. Het doet me enigszins goed te lezen dat we niet de enige pechvogels zijn. In mijn omgeving allemaal lucky people en dat kwetst soms weleens. Jullie begrijpen vast wat ik bedoel.
ik wil ook graag mee praten. Hier heeft het 2,5 jaar geduurd voordat we zwanger waren van me zoontje. Na 4 maanden na de bevalling zijn we gelijk voor nr 2 gegaan. want wie weet duurt het weer zo lang. En ja hoor, we zijn nu al weer 2 jaar verder. Sinds november ben ik begonnen met extra vitamines te slikken. Vitamine B complex, zalmolie ( omega 3 ) En sinds deze maand ook mijn man aan de zink, foliumzuur en vitamine c. Ik slik ook zink en de foliumzuur. Sinds november heb ik wel last van een bloeding op dag 18 a 19. Ik wist niet wat dit was. Ik dacht mijn eisprong altijd op dag 14 te hebben omdat dan mijn temperatuur stijgt. Maar nu na ovulatietesten te hebben gebruikt, heb ik dus op dag 18 of 19 mijn eisprong. ( en een tweede stijging van mijn temperatuur ) Dus een ovulatiebloeding. We hebben dus in al die tijd veel te vroeg geklust. We zullen heus wel eens rond die tijd hebben geklust maar dat zal niet vaak zijn geweest. Dit geeft ons weer hoop..... Iedereen succes
Ik ben zwanger geworden bij de 1ste via ivf had eerst 9 iui gehad en daarna 3 ivf. we hebben nooit iets gebruikt na de geboorte van ons zoontje omdat we dachten het zal toch nooit lukken zo, maar na 9 maanden was opeens zwanger van onze dochter
Sanzon, dat is dus precies waar ik bang voor ben. Mammievan2, dat is dus precies waar ik op hoop. Het kan dus echt twee kanten op gaan. Ladylola, wat een heftig verhaal. Maar wel dapper dat jullie nu voor een tweede gaan. Is de afwijking erfelijk of is de kans klein dat een tweede dezelfde afwijking heeft? Hopelijk hoeven jullie niet lang meer op een zwangerschap te wachten.
Wauw mammie dat is toch wel een aangenaam cadeautje dan. je lichaam wist dus eindelijk wat het moest doen, zwager raken!! Sanzon, vreselijk hoor. Hier had ik stiekem de hoop van Mammie, maar begin zo langzamerhand te geloven dat wij ook niet zoveel geluk hebben deze keer. Slikken jullie deze vitamines op dokters advies? Ik denk dat ik de volgende ronde daar ook maar eens ga inlezen. En fijn dat jullie er nu achter zijn hoe het bij jullie werkt. Hopelijk levert het snel iets op. Billy de afwijking is een losstaand iets wat iedereen kan overkomen. De clinicus geneticus verwacht dat de kans op herhaling 2% is en wij beiden geen drager zijn van een mogelijk gen. Ze hebben tot op heden nog geen gen gevonden, die dit stuurt of draagt. Maar er zijn ouders die 2, 3 en zelfs 4 kindjes met deze afwijking hebben gekregen. Wij hebben geluk gehad met ons meisje. Bedankt voor het vragen Hoop ook dat het snel raak is. Voor iedereen eigenlijk, want ongewenst zo door modderen doet veel appel op je gemoedstoestand, helaas.
Billy85... Als het zolang geduurd heeft snap ik dat je meteen voor een tweede wil gaan, spannend maar weer! Ladylola.. PWelkom! hoe wat heftig zeg!! Mag ik vragen wat voor geboren afwijking? (Al doet dat er natuurlijk niet toe!) Betreft die Lucky people snap ik wel, ik denk alleen dat sommige er ook langer over doen maar er niet over praten! Sanson.. Welkom.. Wat fijn dat je daar nu achter bent gekomen. Balen dat je al 2 jaar bezig bent maar hopelijk komt er nu vooruitgang in !! Mammievan2.. Prachtig, genieten !! Ga je nu voor een 3e?
Nee het blijft hier bij 2 kids hoor vind het erg druk zo Hoop voor iedereen dat het snel raak mag zijn
@krul ben benieuwd je hoeft niet lang meer te wachten. Haha ik heb er niet bij stil gestaan dat iemand daar nog naar keek. Dat is idd van mijn zoontje. Omdat we bij hem iui hebben gehad heeft gyn gezegd dat we na 3 maanden zelf proberen weer mogen komen en niet eerst een jaar hoeven te proberen. Misschien volg je het nu iets meer? Ik vind een cyclus van 20 dagen wel erg kort. Ik heb gegoogle ja heel slecht ik weet het. Ik heb toch dingen gelezen over overgang, geen eisprong. Door de ovulatietesten wil kijken of ik mijn eitje kan vinden en eens kijk of die er is en wat mijn lf is, die kan ook nog wel te kort zijn natuurlijk. Voor mijn zoontje ook korte cyclus maar niet zo kort. @billy spannend om er gelijk weer voor te gaan. Hoop ook dat jullie geen mmm nodig zijn. Hoopte dat dat hier ook zo zou zijn, zoals nu gaat heb ik daar weinig vertrouwen in. @ladylola, jeetje ook het nodige mee gemaakt. Fijn dat jullie toch zelf zwanger zijn geworden of lees ik dat verkeerd? Ben ook wel benieuwd wat je dochtertje heeft. @sazon welkom, ben benieuwd of de extra vitamines gaan helpen. Zijn jullie bij de 1e wel in het ziekenhuis geweest? Ik ben ook wel bang dat hier weer zolang gaat duren maar vond het ook wel eng als het wel heel snel zou gaan en je dan 2 heel dicht op elkaar hebt. Door familie omstandigheden zijn er nog 2 maanden later gestopt met de pil. @mammievan2 mooi verhaal, fijn dat het bij de 2e zo gegaan is. Heb het al vaker gelezen en gehoord. Ik lees dat een aantal van jullie al een tijdje bezig zijn voor een 2e. Wanneer zetten jullie toch weer de stap naar het ziekenhuis als het niet lukt? Of moesten jullie het eerst een jaar zelf proberen?
Wauw wat een korte cyclussen, wat vreemd zeg. Misschien toch naar de gyn gaan? Mijn dochter is geboren met een middenrifsbreuk, een gat in het vlies dat de buik en thorax scheid, waardoor haar buikorganen in haar thorax terecht zijn gekomen en daardoor de longen onvoldoende konden groeien. Dat is met de 20 weken echo geconstateerd. De chirurgische ingreep is goed te doen, maar de longontwikkeling bepaald het verloopt. 60% van deze kindjes redden het en velen houden er wel nevenschade aan over. Mijn dochter heeft wel veel moet overwinnen qua voeding, groei en reflux. Nu gaat het gewoon heel goed. Ze heeft flink ingehaald in groei en ontwikkeling. Maar deze afwijking is meer dan een gat dat gerepareerd is. Meestal wordt dat in groep 3 duidelijk. Naast dat een recidief altijd op de loer ligt en hun organen erg in de war liggen. Maar tot op heden zijn wij een van the lucky ones. Dus we hebben wel weer vertrouwen
@Ladylola, gelukkig gaat het nu weer goed met je dochtertje. Hopelijk blijft dat zo! @panda86, Tegen mij hebben ze in het ziekenhuis gezegd dat we voor een tweede terug mochten komen als er weer problemen waren met mijn cyclus. Dan hoefde ik inderdaad niet weer een jaar te wachten. Ik kijk nu dus even aan wat mijn cyclus gaat doen. Als de cyclus niet langer dan 6-7 weken is, dan wil ik het voorlopig zelf proberen. Het heeft toch een behoorlijke impact om meerdere keren per maand naar het ziekenhuis te moeten. Mocht ik toch weer een erg lange cyclus hebben, dan ga ik niet te lang wachten. Maar op de een of andere manier heb ik er vertrouwen in dat het spontaan gaat lukken. Het gaat misschien wel even duren, maar ik heb er een goed gevoel over. Weet niet waarom. Zul je straks zien dat we er weer 2 jaar over doen...
mammievan2 dat is natuurlijk het mooiste wat je kunt overkomen. Hier zijn we niet in het ziekenhuis geweest. Ik ben doodsbang voor artsen.... dus stel het uit... De keer dat we van mijn zoontje zwanger waren. Werden we zwanger door een homeopathisch advies. Om rustig te worden. Ik mocht geen gefrituurde etenswaren eten, eten uit en blik en pot ook niet. geen pudding en vla. Geen cafeïne. en veel bittere groente. ( witlof bijvoorbeeld ) En ik moest neuraston druppels nemen. Dit zijn druppels te nemen tegen stress. En crocussativus D4 om als je zwanger was dat het bleef zitten. Echter is hier moeilijk aan te komen op dit moment . Ik heb dit in tussenpose al weer 4 keer geprobeerd. Maar lukt helaas niet. Ik heb dit wel eens aan mensen door gegeven, en ik weet van 5 stellen die er toch zwanger van zijn geworden. Zelfs iemand die al 7 jaar bezig was. Nu proberen we op onze voeding te letten. Mijn man drinkt niet meer als 3 bakjes koffie. Ik drink helemaal geen cafeïne. Geen vla en pudding. Geen gefrituurde producten. ( dus geen chips, patat etc, kroepoek. ) Elke dag groente en veel fruit. 's Avonds eten we vaak noten. ( ongezout ) Nu slik ik vitamine b complex om de dag. zink met selenium, foliumzuur. en zalmolie ( omega 3. ) Dit laatste omdat wij zelden vette vis eten. Mijn man neemt vitamine b. Foliumzuur met zink. ( is wetenschappelijk onderzocht dat het zaad betere kwaliteit krijgt ) En zalmolie en vitamine c. Of dit gaat helpen weten we natuurlijk niet. We voelen ons er wel goed bij. Gezond eten kan natuurlijk toch geen kwaad. Ik had wel voor het eerst sinds jaren cervixslijm. De tijd zal het leren. Als we aan mijn zoontje vragen, wil je een broertje of zusje. Zegt hij heel lief. allebei...
Dank je wel Sanzon. Ik ga er ook eens naar kijken. Ik heb voor mijn eerste zwangerschap mee moeten doen met allerlei onderzoeken, omdat voeding wel heel erg veel invloed heeft op afwijkingen in zwangerschappen. maar goed desalniettemin zijn er ook junks die zwanger raken en gezonde kinderen baren. Ik denk dat het ook afhankelijk is van veel meer factoren. Dank je wel voor je omschrijving en je tips. Koffie ga ik ook maar minderen. Frituren deed ik nooit, maar sinds we ons meisje hebben, toch wel eenmaal per 10 dagen. Noten check en vette vis eet ik graag, maar komt er niet altijd van. Ook maar weer meer doen. Vitamines ook maar eens extra erbij kopen. Thx
Íets pijnlijke borsten, vanmorgen bloed bij het afvegen 😔 De rest van de dag niet meer, stel dat ik morgen of dinsdag ongi wordt is mijn cyclus 31/32 dagen.. Valt niet tegen.. In nestelbloed geloof ik niet zo in !!
Dat zou inderdaad niet tegenvallen! Ik heb toen ik eindelijk zwanger was vanaf 5 dagen na eisprong licht bloedverlies gehad. Dit duurde tot 2 dagen na NOD. Ik dacht echt dat ik heel vroeg ongesteld was geworden (enorm balen!). Ik was bekend met een korte lf, maar zo kort! Achteraf kon het dus best een innestelingsbloeding zijn geweest.
Het zet niet door en ook geen bloed bij afvegen, kon het ook niet echt bloed noemen maar het was echt oud bruin.... pfff