Spannend zeg Sanzon! Hopelijk heeft je man gelijk Hier gister voor het eten het eerste vloed en de bom is totaal los gebarsten. Weer een ronde verder. Gaan het nog een ronde met ovu clearblue doen en erna richting zkh. Wel vroeg, maar bij nummer 1 ruim 2 jaar gewacht en was ik na het eerste onderzoek zwanger. Wil vooral dat ze checken op PCOS. Ik heb fikse eipijnen altijd. Misschien wil het wel springen, maar lukt het moeizaam of niet.
Zeker spannend, Sanzon. Ik hoop echt dat je man gelijk heeft. Houd ons op de hoogte! Wat enorm balen Ladylola. Ik kan me voorstellen dat je nu toch het ziekenhuis overweegt. Ik weet niet zeker wanneer mijn eisprong is geweest, maar die is deze week wel ergens geweest. Heb een aantal dagen rekbaar slijm gehad en nog altijd die hogere temperatuur. De verkoudheid kan er zeker wel mee te maken hebben, maar die is inmiddels weer bijna over, dus denk dat het nu geen invloed meer heeft. Wij hebben er begin van de week wel gebruik van gemaakt, maar later niet meer omdat ik me best beroerd voelde. Wel jammer, want daardoor hebben we misschien precies mijn ei gemist. Maar ja, het gevoel dat mijn cyclus gewoon normaal is, is al zo fijn! Dat geeft hoop dat we voorlopig nog niet naar het ziekenhuis hoeven.
Mijn man had niet gelijk. De eerste bruine druppel bloed is gespot. Dus op naar ronde 27:x Hoe is jullie ervaring met onderzoeken in het ziekenhuis. Ik kijk er heel erg tegen op. Maar we zitten er wel over na te denken.
Sanzon, ik kan me voorstellen dat je wat huiverig bent om naar het ziekenhuis te gaan. Maar jullie zijn alweer zo lang bezig! Bij onze zoon hebben we 1,5 jaar in het ziekenhuis gelopen. Het is erg intensief, maar dat heb je er wel voor over. In het begin doen ze een paar onderzoeken om te kijken of er een reden gevonden kan worden. Aan de hand daarvan wordt er een plan gemaakt voor eventuele behandeling. Dan kun je altijd nog beslissen of je dat wilt. Maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
@Panda.. Sorry had je berichtje niet gelezen.. Nee heb in mijn vorige zwangerschap proberen te temperaturen maar ik word er alleen maar onzeker van. Hetzelfde met ovulatie testen omdat ik zo'n k*t cyclus had kreeg ik er helemaal geen duidelijk beeld bij, soms dat ik ja dit is mijn ei en erna weer teleurstelling.. Komende maandjes wachten we maar gewoon af... @Ladylola.. Balen meid!! Ik heb PCOC maar voel mijn ei echt nooit!! Behalve afgelopen ronde heel veel afscheiding. @Sanson.. Ik ben ook zwanger geworden via het ziekenhuis.. Ik vond het reuze meevallen, ik zat dan wel bij een "prive kliniek" Geertgen in Elsendorp. Staat landelijk erg hoog en je krijgt gewoon alles vergoed. Ik moet wel zeggen dat ik overal redelijk nuchter in sta, en dat is met zon proces denk ik ook wel goed... @Iedereen Voor mij duurt het wel weer even voordat mijn NOD is. Misschien handig om een NOD lijstje te maken?
Aangezien ik niet precies weet wanneer mijn eisprong is geweest en hoe lang mijn lf is, zet ik mijn NOD voor nu maar even op 12 maart. NOD LIJSTJE. --------------- Krul87 * ronde 2 * 27 maart Billy85 * ronde 1 * 12 maart(?)
Aah sanzon balen hoor. Je hoopt dat je de pech alleen hebt bij de eerste he en dan ook weer bij de tweede. Ik vind het zo oneerlijk soms, maar goed je kan er weinig aan veranderen. Krul ik heb ook echt geen idee wat er is, als jij zegt dat je echt niks voelt. Voor me dochter had ik heftige menstruaties. Ik was echt een paar uur van de wereld. Ik had wel lichtelijk pco kwam uit zkh onderzoek, maar niet dat het me eisprong in de weg staat. Maar sinds me dochter voor ik juist me eisprong heeeeel heftig. Ik zit er keer op keer in de buurt en er gebeurd gewoon niks. Ik snap het gewoon niet. Betreft zkh hadden wij alleen fysiek onderzoek gehad en intake. Ik moest ongesteld worden, maar had volgens de echo binnen 48u een eisprong. Hebben die dag geklust en dag overgeslagen en geklust. En toen bleek ik zwanger te zijn. Dus de samenlevingstest, spermaonderzoek en contrastvloeistof onderzoek nooit gehad. We kunnen wel zwanger worden, maar ja ik denk dat we precies in bepaalde tijdsbestek moeten zitten. Ik denk dat het zkh met al een kindje hebben wel lastiger is. Ik wil wel onderzoeken, maar moet niet ten koste van alles gaan. Zeker met ICSI en IVF is het erg intensief. NOD LIJSTJE. --------------- Krul87 * ronde 2 * 27 maart Billy85 * ronde 1 * 12 maart(?) Ladylola* Ronde 8 * 30 maart
Krul87 - De kliniek heb ik opgezocht maar ligt hier 2 uur vandaan. Hier in Emmen staat ook goed aanschreven. Alleen nu wil ik wel de stap nemen, maar mijn man niet. Die wil niet daar de stress en verplichting nog hebben naast zijn stress volle baan. Ladylola - Dat probleem wat jij noemt, denk ik dat wij dat ook hebben. Als je iets mindere kwaliteit ei heb, die leeft maar 15 uur. En sperma van maar 24 uur. Moet je echt op het juiste moment doen. Dat keer dat we zwanger werden van mijn zoontje, hebben we het maar 2 keer gedaan die maand. Of het daar aan ligt? Normaal doen we het om de dag. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Hoop op een goede ronde voor ons. Maar de toekomstige baby kamer is weer vrij. Vandaag de Ikea onveilig gemaakt. En mijn zoontje gaat vanavond voor het eerst in een groot bed slapen in zijn nieuwe jungle /dieren kamer. Dus er is weer " we kunnen geen tweede kindje kamer". Toen die tijd vroeg iedereen, en wat doen jullie in deze kamer. Nou ehhh, het is ' een ik kan geen kinder krijgen kamer. NOD LIJSTJE. --------------- Krul87 * ronde 2 * 27 maart Billy85 * ronde 1 * 12 maart(?) Ladylola* Ronde 8 * 30 maart Sandra * ronde 27 * 29 maart
@sazon Balen zeg weer niet gelukt. Heb je nu ook een idee wanneer je eisprong is geweest? Mijn ervaring in het ziekenhuis is wel goed. Ik heb het uiteindelijk niet als intensief ervaring. Als je er meer over wilt weten wil ik je het wel vertellen, desnoods in een pb. Ik woon ook in het noorden @billy wat zou het fijn zijn als alles is hersteld. Wat houd pco precies in? @ladylola Wat balen zeg weer een ronde verder. Had je wel een mooie cyclus? @eisprong die voel ik hier heel duidelijk. Ik ervaar het pijnlijker en vooral langer als toen we voor ons zoontje gingen. @nod iemand die mij ff kan helpen. Ik had vorige week woensdag een positieve ovulatietest, moet ik daar dan 14 dagen bij optellen? Ik denk zelf dat mijn nod 13 maart is.
@Panda.. Inderdaad 14 dagen erop tellen Wel fijn dat je je eisprong zo goed voelt ! @Heb het lijstje op volgorde gezet handig, nu zien we snel dat Billy weer de eerste is.. NOD LIJSTJE. --------------- Billy85 * ronde 1 * 12 maart (?) Panda86 * Ronde 3 * 13 Maart Krul87 * ronde 2 * 27 maart Sandra * ronde 27 * 29 maart Ladylola* Ronde 8 * 30 maart
Panda86- normaal is 14 dagen na je eisprong. De dagen na je eisprong noemen ze luteale fase. Het mooiste is als het 14 dagen is. Maar hij kan ook korter zijn. Tussen de 10 en 14 dagen is perfect. Daaronder word zwanger worden al lastig. Omdat het eitje minder kans heeft om innestelen. Zelf zit ik vaak op 9 dagen. Zelf heb ik deze maand geen idee wanneer ik me eisprong heb gehad. Eitjes is wel gesprongen, anders kan ik niet zo hoge temperatuur hebben gehad.
Nou, ik denk dat ik toch niet de eerstvolgende op het NOD-lijstje ben. Vanochtend had ik weer een lage temperatuur. Ik ben bang dat de verhoging toch met mijn verkoudheid te maken heeft gehad, hoewel ik me de laatste dagen toch al beter voelde. Ik baal er toch goed van. Ik had echt goede hoop dat mijn cyclus weer normaal zou zijn. Ik heb nu wel al een week vruchtbaar slijm (waardoor ik ook dacht dat ik een eisprong had gehad). Ik hoop dus dat mijn eisprong zich nu dan toch bijna aandient. We zullen het zien. Panda, wanneer je PCO hebt, is er sprake van een onregelmatige cyclus. In ernstige vormen kan iemand zelfs helemaal geen of slechts een enkele keer per jaar een eisprong hebben. Dit komt doordat je hormonen uit balans zijn. Kenmerken zijn vaak overgewicht (afvallen kan in dit geval soms de oplossing zijn) en acné. Door PCO heb je dus minder vaak een eisprong en daardoor minder vaak de kans op zwanger te worden. Ik heb een lichtere variant van PCO en had een cyclus van ongeveer 7 weken. Ik heb overigens totaal geen last van overgewicht, maar wel van acné (gehad). Sanzon, wat vervelend dat je man nu niet naar het ziekenhuis wil, terwijl jij net besloten hebt die stap wel te willen maken. Hoe voel jij je daarbij? Ik hoop echt dat de nu-weer-lege-babykamer snel weer in gebruik genomen mag worden. Jullie wachten alweer zo lang!
Wat spannend je mannetje in zijn nieuwe kamer. Wat grappig wij hebben van het weekend ook een grotemeisjesbed, zoals me dochter noemt, gekocht. Deze komt over 5 weken binnen. Hoe is het gegaan? En van de lege kamer...tjahhh hier komt nu continu de vraag ennuh de 2de. Ik ben nu maar gewoon vuurpijlen aan het afschieten hoor. Goh tjah als het aan mij had gelegen was ik nu met verlof. Meestal begrijpen ze dan wel de hint. Billy, wat verwarrend je temp. Heb je ovusticks gebruikt. Panda hier is mijn lf 11 a 12 dagen. Ik kan na mijn ei berekenen dat ik altijd 11 a 12 dagen na de eipijn ongesteld wordt. Ik merk dat bijvoorbeeld al 5 dagen van te voren als ik ongesteld word. Ik zit nog in een clubje van mijn dochter. Is vanuit ZP ontstaan. Heel fijn clubje, maar daar nu ook al 3 brusjes geboren en 2 nog zwanger en eentje is ook afgelopen maand begonnen. Als zij in 1 keer zwanger is, ben ik blij voor der, maar ik ga de app dan uit. Ik trek het gewoon niet meer. Ik begrijp dat als je zwanger wilt worden dat iedere maand lang is, maar soms denk ik dat niemand begrijp hoeveel impact het hebt als je ongewenst kinderloos of incompleet blijft. Wij hebben allen nog het geluk van een eerste, ben daar zeer dankbaar voor. Maar door de start van mijn dochter wil ik ook is weten hoe het is om een normale kraamtijd te hebben.
@sazon, het verhaal van de lutuales fase is me helemaal bekend. Dat was mijn vraag ook niet haha. Ben daarom dus ook deze maand met ovulatietesten gestart om daar o.a achter te komen. Wat is eigenlijk de reden dat je man niet naar het ziekenhuis wil? @billy he bah vervelend zeg van je tempratuur. Denk je nu dat je je eitje nog niet gehad hebt? Hopelijk krijg je toch meer duidelijkheid over je cyclus. @ladylola, Ik vind vooral lastig omdat ik nu juist vaak 2 a 3 dagen last van eipijn heb. Het is ook veel pijnlijker als voor mijn zoontje. Ik ga maar gewoon van de 13e uit en hopelijk ga ik zo wat inzicht krijgen. Wat verneem jij 5 dagen voor je ongesteld word? Ik verneem tot nu toe helemaal niks aan ik ongesteld word. Voor mij zoontje wel eens 1 a 2 dagen voor die tijd. Had dit ook voor ik zwanger werd maar toen al 5 dagen voor nod. Kan me voorstellen dat je dat niet helemaal trekt. Ze hebben het natuurlijk heel veel over wat voor jou heel confronterend is. Heb je ze dit ook verteld? Jullie tijd gaat ook echt nog wel komen en ik hoop dat jij een mooie kraamtijd mag mee maken. Heb je voor jezelf al een tijd bedacht wanneer je naar het ziekenhuis gaat? @hier niet veel bijzonder. Heb wel veel last van krampjes wat dat nu weer is geen idee. Hoop toch niet dat ik nu al ongi ga worden. We wachten het maar af. Vind zo moeilijk om er niet bij stil te staan, en bedenk me dan steeds weer nee het is niet gelukt, uit zelf bescherming.
@Panda.. Als het goed is valt je positieve ovulatietest tegelijk met je eipijn... ? Of snap ik hem nu niet meer hahah @Billy.. Hier ook een lichte vorm van PCO check mijn handtekening van mijn vorige zwangerschap.. Hopelijk blijft mijn cyclus zo, al was dat de vorige keer de eerste 2 ook goed.. @Sanson.. Ah balen dat is inderdaad vervelend. Misschien moet je man er nu gewoon aan wennen en wil hij over een tijdje wel!! @Ladylola.. Erg vervelend meid, hopelijk kun je je gezellige groepje aanhouden..
Ladylola, wat een goede opmerking van jou: als het aan mij had gelegen was ik al met verlof geweest. Lijkt me duidelijk dan! Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om in een clubje te zitten waar iedereen weer zwanger is. Als enige niet-zwangere val je er dan toch buiten, al gun je het de rest natuurlijk wel. Ik wacht nog even af wat mijn temperatuur morgen doet. Misschien was het maar een eenmalig dipje. Maar aangezien ik nog altijd rekbaar slijm heb, denk ik dat mijn ei nog moet komen. Ik heb geen ovutesten gebruikt, omdat dit met mijn onregelmatige en lange cyclus een dure grap zou worden. Ik temperatuur voornamelijk zodat ik weet wanneer ik ongesteld zou moeten worden. Anders zou ik geen idee hebben hoe ver ik in mijn cyclus ben.
Een pijnlijk ei heb ik na me dochter ook gekregen. Ik voel 48u van te voren ongeveer en dan volgt er rekbaar slijm. En als het gaat springrn voel ik uren gezeur. Kan dan ook niet normaal zitten. Heel vreemd. Ik moet dus exact voor de pijn klussen. Daar gebruik ik nu sticks voor. Want me lichaam geeft het wel aan maar dan ben ik net een dag te vroeg. Ik moet binnen die 12u voor de pijn zitten vermoed ik. En dat clubje is heel fijn, maar kan er gewoon niks aan doen dat ik me zo voel. Ik wil niet zo zijn, maar denk dat jullie ook weten hoe het is. Op het moment zijn er zoveel zwangeren om me heen en alleen poef zwanger. Ik merk dat ik daardoor nog meer gefocust erop raak, bijna obsessief en dan moet je soms ook even voor jezelf kiezen. Panda, je kan het idd niet uit zetten. Tis pure zelfbescherming. Maar verwarrend dat je nu wel wat voelt. Hoe is jouw cyclus nu dan? Hier voel ik vaginale borrels sinds ik me eerste heb gekregen 5 dagen voor nod. Sowieso voel ik me cyclus enorm. Hebben jullie dat niet sinds de eerste? Billy hoe lang zijn jou cyclussen nu? Ja tis een dure grap.borige maand had ik 20 van zwanger en kids voor 15 en nu 10 voor 30 van clearblue. Hier weet ik wel ongeveer tussen dag 16 en 22 komt me ei. Jullie al zkh plannen? Hier heb ik bedacht na deze ronde om wel het verwijsbriefje te krijgen. Die geeft me ha wel.
Om even te beginnen voor iedereen, de action verkoopt ook ovulatietesten. 5 voor ongeveer 2,50. ( niet bij elke action is mijn ervaring ) Billy - wat vervelend dat je niet weet waar je aan toe bent. Is je temperatuur al hoger vandaag? Ladylola - ik kan het me helemaal voorstellen hoe je voelt. Wij zijn ook blij met onze zoon, maar ons gezinnetje voelt niet compleet. Een wondertje erbij, zou super zijn. Zit het bij jou in de familie moeilijk zwanger worden? Mijn moeder werd ook moeilijk zwanger. Krul87 - een positieve ovulatietest heb je 24 t/m 36 uur voor de eisprong. Hier heeft onze zoon een slechte nacht gehad in zijn nieuwe kamer, maar dat was vooral zijn enthousiasme, Vannacht ging het goed. Mijn man wil voorlopig echt niet naar het ziekenhuis. Hij heeft een stressvolle baan, waar hij soms 60 uur in de week voor moet werken. En hij vind het dan stressvol om ook nog ziekenhuis te moeten inplannen. En volgens mij is hij ook bang, dat er bij hem wat uitkomt. Misschien dat we na de zomer weer contact opnemen met pleegzorg. Wij hebben het hele traject al gehad, maar toen raakte ik toch zwanger. Misschien dat we weekend/vakantie pleegkindje willen opvangen.