Nu een 2e kindje na moeilijk zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door krul87, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Nou, vanochtend was mijn temperatuur weer hoger. Geen idee of het nu een toevallige dip was, of dat nu pas mijn eisprong is geweest. Ach, we zullen het wel zien. Deze ronde zal ik maar als verloren beschouwen. Kijken of het volgende ronde duidelijker is.
    Wij gaan voorlopig nog niet naar het ziekenhuis, we zijn pas net bezig voor een tweede. Het zal bij mij van mijn cyclus afhangen. Als die lang en onregelmatig blijkt te zijn, zullen we misschien eerder gaan. Ik heb voor nu dus nog geen idee hoe lang mijn cyclus is, aangezien dit mijn eerste echte cyclus na mijn bevalling is.

Sanzon, wat goed dat jullie pleegzorg overwegen. Ik heb daar ook over nagedacht toen we nog van de eerste zwanger probeerden te raken. Nu probeer ik eerst onze kinderwens te vervullen en dan zal ik nog eens bekijken of een pleegkind iets voor ons is.
    En je zoontje is dus wel blij met zijn nieuwe kamer?

Ei pijn heb ik nog nooit gehad, zover ik weet. Vruchtbaar slijm is eigenlijk het enige waar ik een naderende eisprong aan kan ontdekken.

2. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wauw pleegzorg! Wat nobel van je:). Ik werk zelf in de jeugdhulpverlening en heb veel kids die een plekje zoeken, dus ik weet niet waar je woont, maar in regio Amsterdam kan ik er zo een paar aanwijzen.
    Hier uiteindelijk de wens, maar nog niet nu. Mijn partner is er nog niet aan toe en ik werk ook dagelijks op een leef -en leergroep, dus het is nog iets te dichtbij. Maar heb regelmatig een jongere, waar ik wel een weekendplek aan wil bieden.

Pittig dat je man zoveel werkt. Kan me voorstellen dat er dan weinig ruimte is voor het zkh.

Oh billy ik dacht dat je al langer bezig was. Aaha ja dan snap ik dat je het even op zijn beloop laat.

Bij mij in de fam worden ze zwanger gekeken. Dus geen idee waarom het bij ons niet zo snel gaat. Wachten weer af. Nog 10 dagen dan gaat het circus weer beginnen:p

3. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Billy85 - heb je nog je temperatuur opgenomen vanmorgen?

Ladylola - haha nee, wij wonen in drenthe dichtbij Emmen.
    Wij hebben het voortraject bij Yorneo gevolgd.
    We moesten alleen nog het eindgesprek.
    We gaan van de zomer contact opnemen en vragen of we niet weer de cursus moeten volgen.
    Maar hopelijk zijn we zwanger.....

4. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Mijn temperatuur is echt raar. Gisteren was die weer opnieuw laag, om vanmorgen weer omhoog te schieten. Weet niet wat ik ervan moet maken. Ik wacht wel af. Mijn positivisme is wel al redelijk omgeslagen naar: 'dit gaat waarschijnlijk weer lang duren'. Binnen mijn familie zijn er trouwens ook nooit problemen met zwanger worden geweest, dus heb er ook geen verklaring voor.

Sanzon, ik hoop echt dat jullie voor die tijd zwanger zijn! Dan kunnen jullie daarna altijd nog kijken of je een pleegkind in huis wilt nemen. Vind het wel echt goed van jullie!

5. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Billy85 - wat vervelend je temperatuur.
    Je kunt even kijken op de site van Moxja.
    Moet je anders even de naam googlen.
    Hier staat ook een stukje wat je zelf kunt doen kwa voeding om pcos te verminderen.

6. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @ladylola, hoe is het al symptomen?

@billy al meer inzicht met het tempraturen?

@sazon Wauw pleegzorg knap hoor. Dat zou niet aan mij besteed zijn, knap dat jullie dit wel willen. Al meer inzicht in je cyclus?

@hier nou vandaag al de menstruatie gehad. Heb dit keer een cyclys van 26 dagen. Probeer nu uit te zoeken ik bepaal hoe lang mijn lf is, snap het ff niet meer zo goed. Ook twijfel ik heel erg om naar de ha te gaan voor een verwijzing of het toch nog een cyclus aan te kijken.

7. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Panda, wat balen dat je ongesteld bent geworden! Een cyclus van 26 dagen is netjes hoor en al beter dan die 21 en 20 dagen van de rondes hiervoor. Ik zou het nog een ronde aankijken. Het lijkt alsof jouw cyclus zich herstelt. Je zou ovulatietesten kunnen gebruiken of je temperatuur kunnen meten, zodat je weet wanneer jouw eisprong is geweest en dus hoe lang je lf is. Kun je dan naar de huisarts gaan als dit afwijkend is. Dan heb je ook 'bewijs' voor de huisarts.

Bedankt Sanzon, ik zal eens kijken.

Ik weet nu zeker dat ik mijn eisprong heb gehad. Ik heb nu alweer een paar dagen een hoge temperatuur en ik ben niet ziek meer. Ben alleen bang dat de eisprong een stuk later is geweest dan in eerste instantie gedacht. In dat geval maken we deze ronde geen kans, want doordat ik eerst ziek was en vervolgens ons zoontje, hebben we niet meer geklust. Het is nu dus afwachten wanneer ik ongesteld ga worden. Kan deze week zijn, maar zou ook volgende week pas kunnen zijn.

8. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @billy, fijn dat je nu zeker weet dat je ei is geweest, jammer dat jullie niet hebben kunnen klussen. Hopelijk volgende rond meer succes.

Ik ben afgelopen cyclus bezig geweest met ovu testen. Ik had cyclus daarvoor door de eipijn en de menstruatie al het idee dat ik een korte lf heb. Nu met de ovutesten erachter gekomen dat mijn lf 8 dagen was. Nog maar eens kijken wat ik ga doen.

9. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ah ok, 8 dagen is inderdaad erg kort. Misschien deze ronde nog even kijken of dit weer het geval is en dan zou ik zeker naar de huisarts gaan. Als dit iedere ronde zo is, lijkt me dat wel jullie kansen verkleinen.

10. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Panda - lastig zo korte lf.
    Misschien kun je het verlengen met visolie?
    las ik toevallig van de week op internet.
    Hier volgens ff ( temperatuurkaartje ) had ik 9 dagen en 4 dagen.
    Ik hoop met ovulatietesten mijn eisprong te vinden.

Billy85- jammer dat je deze ronde kan weg schrijven.
    Eisprong is vaak ook later door de griep.
    Had ik in januari ook. Mijn cyclus was opeens 1 week langer.
    Terwijl mijn cyclus altijd netjes 28 dagen is.
    Dus wie weet, als je niet de griep had gehad, was je eisprong eerder geweest.

Hier vorige week wel even heel boos geweest, waarom het niet lukte.
    Nu voel ik me weer een stuk beter.
    Heb sinds augustus weer een lekker wijntje gedronken.

Maar het valt soms ook niet mee, bij mijn zoontje zijn gym zijn ook 2 moeders zwanger....
    Ik probeer wel altijd leuk naar ze te reageren.
    Maar in mijn hoofd zit dan gelijk weer verdriet.

Vandaag weer met ovulatietesten begonnen.
    Mijn temperatuur is gaat ongeveer het zelfde als mijn vorige temperatuurkaartjes.
    Dus op zoek naar mijn ei....

11. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @sazon, ik begrijp dat verdriet heel goed. Dat had ik voor 2 week terug ook heel erg. Ergens denk ik dan maar mijn tijd komt nog wel. Tot die tijd geniet ik dubbel en dwars van de kleine die we al hebben. Hier zal het helaas ook de laatste zwangerschap zijn, vl hierna niet nog 1.

Nog contact gehad met de praktijkondersteuner ivm controle van mijn diabetes en heb dit ook met haar besproken en heeft toen ook aangegeven dat het haar niet onverstandig leek als ik naar de ha ging. Gezien mijn medisch verleden leek het goed om het onder begeleiding te doen. Heb voor maandag een afspraak staan bij de huisarts, ben benieuwd.

12. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hai Dames,

Ben even wat op de achtergrond geweest.

Sanzon dat je boos bent geworden heel logisch hoor. Hier vervloek ik ook alles als het weer niet is gelukt. Waarom een ander wel en ik niet. En dan continu de vragen uh de tweede. shuttttt upppp...
    En betreft je wijntje gewoon lekker doen wanneer je zin hebt. Je moet ook nog kunnen leven hoor, dus je mag best af en toe gek doen. Hier doe ik gerust een feestje hoor op zijn tijd.

Panda wat een korte LF. Dacht dat de mijne kort was 10-12 dagen. Maar 8 is vaak tekort om goed te kunnen nestelen.
    Goed dat je naar de HA gaat. Hopelijk werken ze mee.

Billy jammer dat je ei toch later was en je niet aan de klus kon. Wie weet hebben jullie wel geluk, maar kan me voorstellen dat je ervan baalt.

Hier zit ik alweer op CD13 nog een week tot me eisprong rond dag 18/19/20. Pffff ben er zo aan toe om zwanger te zijn, neemt een hoop frustraties weg.
    Me vent zegt ook dat hij ervan baalt om me zo ongemakkelijk te zien. En tis echt zo, ben er echt niet gezelliger op geworden. Hebben jullie dat ook?

13. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Panda en Billy al ongesteld? of positief nieuws?

Hier verwacht ik volgende week mijn eisprong te hebben.
    Ik hoop dat ik het kan vinden met ovulatietesten...
    afgelopen dagen was de test bijna wit...
    En de temperatuur gaf ook nog niks aan.
    Maar goed ook want we hebben het maar een keer gezellig gemaakt.

Man erg druk met werk, en onze zoon heel erg verkouden.
    Maar dat gesnotter is gelukkig al een stuk minder.
    Dus we hebben onze nachtrust ook weer terug.

Ladylola nee heb daar geen last van.
    Wel chagrijnig als het niet gelukt is maar dat duurt een paar dagen.
    Ik vond wel dat mijn zoontje 2 jaar was dat ik me pas de oude voelde, geestelijk en kwa lichaam.\
    Maar komt ook omdat hij een slechte slaper is. en wij heeeel veel korte nachten hebben gehad.

14. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ongesteld geworden. Gisteren al last van krampen en eerste bloedverlies. Vandaag heeft het echt doorgezet. Uiteindelijk toch sneller dan verwacht, want het is pas 8 dagen na mijn laatste lage temperatuur. Toch maar even in de gaten houden de volgende ronde. Voor mijn zwangerschap had ik ook een vrij korte lf, maar dan was het nog iets van 10 dagen. Maar 8 dagen zou toch erg kort zijn.

En panda, hoe zit het bij jou?

ladylola, wat vervelend dat je je zo naar voelt, maar heel begrijpelijk. Ik heb daar nog geen last van, maar we zijn natuurlijk nog maar net begonnen voor een tweede. Hopelijk heeft jouw vriend er wel begrip voor en kunnen jullie het onder mekaar wel gezellig houden. Die tweede moet er natuurlijk wel een keer komen.

Sanzon, jeetje heeft het zo lang geduurd voordat jij je weer de oude voelde? Maar ik kan me voorstellen dat de vele gebroken nachten een behoorlijke aanslag op je gemoed en lichaam is. Slaapt hij inmiddels beter?

15. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Billy dat is inderdaad snel. een lf van 8 dagen.
    Ze zeggen dat het niet onmogelijk is met 8 dagen om zwanger te worden.
    Een eitje nestelt tussen de 5 en 10 dagen in.
    Dus bij een langzaam bevrucht eitje loop je het mis.

Ja onze zoon kwam tot een half jaar 2 keer per nacht en dan om 6 uur smorgens weer.
    Van een half jaar tot een jaar 1 keer per nacht.
    Daarna nog geregeld onrustig.
    Vooral met nieuwe fases ( net lopen, praten, ergens heen wat indruk maakt ) hadden we weer weken met nachten van 3 a 4 keer per nacht wakker.
    Zo heeft hij in zijn nieuwe slaapkamer ook heel wat nachtjes er over moeten doen voordat hij rustig kon doorslapen.
    Laatst waren we naar de dierentuin ( jaarkaart ).
    Waren de dieren in hun binnen verblijven wegens de sneeuw.
    Onze zoon gelijk heel wat nachten van slag...

16. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @ladylola, ik snap je frustratie zeker. Jammer dat je daardoor minder vrolijk bent. Hoe is je man erin dat het nog niet gelukt is? Ik voel me soms wel zoals jij het omschrijft duurt een paar dagen en dan gaat het wel weer. Ik probeer maar in te denken onze tijd komt nog zeker wel. Het zal ook de laatste zwangerschap zijn (als het aan vl ligt). En verder geniet ik vooral van ons zoontje, als die mij dan weer een knuffel of kus komt brengen voel ik me toch weer ff wat beter.

@sazon vervelend dat jullie zoontje zo slecht slaapt. Zeker na van die indruk en ontwikkelingen. Hier slaapt zoontje soms wel eens onrustig maar niet zoals jij omschrijft. Wel lastig zeker als hij zolang van slag is. Wat voor werk doet je man eigenlijk dat hij zoveel werkt? Mijn ovu testen zijn ook wit tot mijn eitje eraan komt dan bouwt dat op. Hopelijk vind je je ei en kunnen jullie klussen.

@billy, balen dat je ongesteld bent geworden en ook al zo'n korte lf. Hopenlijk was het eenmalig. Gebruik je ook ovulatietesten naast het tempraturen?

@hier mijn mensturatie was vorige week al begonnen (zie eerder bericht :p) Ben nog niet begonnen met ovulatietesten en denk dat ik dat ook niet ga doen deze maand. Wil eerst morgen bij de ha afwachten. Vorige cyclus had ik net na mijn menstruatie een mega koortslip en aan die kant mijn klieren in bij mijn kaak en hals ook helemaal opgezet en pijnlijk. Heb me nog nooit zo gevoeld door een koortslip, was toen ook 2 dagen wat grieperig gevoel. Nu kreeg ik woensdag aan de andere kant van mijn mond weer een koortslip weer tijdens mijn menstruatie en weer van die pijnlijke opgezette klieren. Was weer grieperig de afgelopen dagen. Spierpijn, hoofdpijn en mijn maag niet lekker en intussen wat verkouden. Morgen naar de ha dus ben benieuwd. Ik mag toch hopen dat dit niet elke keer tijdens mijn menstruatie zo is. Lijkt me ook niet echt normaal toch?

17. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    @panda, oh ja, jij had ook zo'n korte lf waardoor je al eerder ongesteld was geworden. Was ik even vergeten. Wel vervelend dat je steeds last krijgt van een koortslip met zoveel extra klachten. Ik mag toch hopen dat dit niet iedere keer het geval gaat zijn.
    Ik gebruik geen ovulatietesten. Ik krijg meestal veel vruchtbaar slijm voor mijn eisprong, dus dan weet ik dat het eraan komt. Dan moeten we het in die periode gewoon regelmatig gezellig maken. Zodra mijn temperatuur omhoog gaat, merk ik dat ook vrij snel aan mijn slijm en dan weet ik dat mijn eisprong is geweest. Voorlopig vind ik dit genoeg. Mocht het nu toch iedere maand erg verschillend zijn wanneer mijn eisprong komt of ik mis de eisprong steeds, dan kan ik het altijd nog overwegen.

@ sanzon, het klinkt dat jullie mannetje erg gevoelig is. Mijn zoon is over het algemeen een goede slaper en sliep ook al snel door. Maar hier merk ik ook wel dat hij met fases onrustiger slaapt en vaker wakker wordt. Maar omdat hij nog zo klein is, is het niet altijd duidelijk waarom dat is. Maar ik mag echt niet klagen! Misschien dat we daarom ook vrij snel al aan de tweede wilden beginnen.

18. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Billy en panda dus ook weer in een nieuwe ronde. Balen zeg, maar hopelijk worden jullie snel wijzer met jullie cyclus.

Pands wel vervelend dat je steeds ziek wordt dan. Ben je al bij de HA geweest. ben benieuwd.

Sanza, wauw dan is je zoontje echt heel gevoelig zeg. Lijkt me wel is lastig. Mijn meisje is ook heel gevoelig, maar dat is soms even niet anders. Sinds ze 2 is gaat het ook wel veel beter, maar als het een drukke dag is geweest dan merken we dat in der slaapgedrag ook.

Hier dus met de ovusticks van Cb gestart, maar voel van alles. Ik weet ook precies mijn ei geen idee waarom ik me erin heb laten lummelen om Cb te doen. Bij ons is er een technisch mankement, mensen snappen dat geloof ik niet zo. Afijn verwacht dat dat ding vandaag, morgen of overmorgen gaat lachen. En tis de laatste keer ovusticks want raak alleen maar van in de war.

19. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ladylola, dan hopelijk snel een lachend gezichtje inderdaad! Als je precies je ei weet, dan zijn die ovutesten ook niet echt nodig. Hopelijk geeft dat meer rust de volgende ronde. Al is een volgende ronde hopelijk niet nodig ;)

En panda, veel succes bij de huisarts. Laat ons weten hoe het is gegaan.

20. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    panda - succes bij de huisarts
    ben benieuwd wat hij /zij zegt.
    Het lijkt me wel heel vervelend.

Ladylola - succes met je ovutesten.
    Bij mij geeft het meer rust.
    Voelt het niet als een verplichting om het om de dag te moeten doen.

Billy - zo snel zijn jullie niet weer begonnen ;) wij zijn na 4 maanden na de geboorte van onze zoon al voor nr 2 gegaan.
    Omdat we er rekening mee houden dat het weer lang kan duren.
    maar we hebben het eerste jaar niet bewust gezellig gemaakt.

Hier vandaag opeens een bijna positieve ovulatietest.
    Ik ga vanmiddag/ begin avond nog een test doen.
    Om te kijken of hij nog donkerder word.
    We hebben het gister gezellig gemaakt, dus vandaag doen we het zo iezo niet.
    En het komt goed uit, mijn man heeft morgen maar een afspraak staan, dus hij is op tijd thuis
    Hij werkt voor een beursgenoteerd bedrijf als account manager.
    Hij rijd zo 1000 a 1500 km per week.
    Soms met een verplichte dag Eindhoven word het wel eens rond de 2000 km.
    Dus hij is veel weg.

Gister middag bij vrienden langs geweest, dus mijn zoontje was om kwart voor 1 wakker, en om kwart over 5.
    Maar hij had wel uitgeslapen tot half 8.

ik ben jaloers op jullie met die kindjes die zo goed slapen. haha

Deel Deze Pagina