Nu een 2e kindje na moeilijk zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door krul87, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Sanzon, kijk aan, dat gaat de goede kant op! Lekker profiteren van het feit dat je man morgen op tijd thuis is. Mijn man en ik zijn ook wel wat gewend qua reizen voor ons werk, maar zoveel als jouw man zijn we niet onderweg. Ik zou zeggen, alvast veel plezier morgen ;)
    Nou, wij hebben eigenlijk ook alleen de eerste drie maanden na de bevalling condooms gebruikt. Daarna hadden we zoiets van: als het raak is, zijn we blij. Zeker omdat de eerste inderdaad zo lang heeft geduurd. Maar uiteindelijk werd ik pas na 8,5 maand voor het eerst weer ongesteld, vanwege de borstvoeding. Sindsdien zijn we er weer bewuster mee bezig. Nu ben ik pas voor de tweede keer ongesteld, dus daarom dat we nu pas in de tweede ronde zitten.

Pff, je hebt dus weer een zware nacht achter de rug. Valt hij daarna wel weer snel terug in slaap of zijn jullie dan ook nog eens een lange tijd met hem op?

2. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    billy - ene kant wel fijn dat de borstvoeding zo lang je ongesteldheid weg hield.
    Hier na de bloeding van de zwangerschap, werd ik gelijk ongesteld.
    Heb tot 8 maanden borstvoeding gegeven.
    Hier 2 keer met condoom gedaan, toen hebben we besloten dat we maar weer zonder verder gingen.

Vannacht moest ik alleen om half 1, 2 keer bij hem terug.
    En om kwart over 5, 1 keer.
    Maar die om half 1 was erg vervelend omdat ik net in slaap was gevallen...

Hier hopen we dat onze zoon morgen middag een slaapje doet, dan kunnen wij het gezellig maken.
    Morgen avond word het hem niet, want dan moet mijn man sporten.

3. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @ladylola, Wat bedoel je precies dat je erin hebt laten lummelen om cb te doen? En wat bedoel je precies met technisch mankement wat mensen niet snappen? Ik vond de cb wel fijn toen ik ze gebruikt voor de iui van mijn zoontje. Ik gebruikt wel eerste de dipsticks van zwanger & kids en als ik een 2e streepje zag deed ik de cb er voor de zekerheid bij. Je bent dan ook niet zoveel cb nodig.

@sazon spannend een positieve ovulatietest. Kunnen jullie morgen na het sporten van je man niet klussen?

@billy geef je nog steeds borstvoeding?

@hier bij de ha geweest vanmiddag. Had het idee dat ze me eerste wilde weg sturen omdat we nog maar zo kort bezig zijn, waar ik wel beetje bang voor was. Toen keek ze in de computer en zei ze owh je bent nog niet eens zolang weer aan de pil, en ook nog de minipil slik. Ze vond het ook wel vreemd dat ik zo'n koortslip enzo krijg tijdens de menstruatie en een korte cyclus heb. Ook nog aangegeven dat de gyn heeft gezegd dat ik na 3 maand terug mocht als niet gelukt was. Heb nu dus een verwijzing voor de gyn. Zal binnen een week een brief krijgen voor een afspraak nu maar afwachten wanneer ik terecht kan. Was eigenlijk geneigd om zelf te bellen haha.

4. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Panda - Dat is fijn dat je gelijk word doorgestuurd.
    Hoelang moest je vorige keer wachten tot dat je bij de gyn terecht kon?
    Het word wel een spannende tijd voor jullie.

Hier kunnen we het niet gezellig maken na dat mijn man terug is van de atletiekbaan.
    Die geeft zich voor de volle 100%, dus dan doet zijn ... het niet meer zo goed.
    Dan is het half werk zeg maar.

5. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Spannend panda! Gelukkig heeft je ha je toch serieus genomen.

Nou me vriendin zei doe dat gewoon dan ben je meteen zwanger. Ik heb uitgelegd dat ik me ei voel en merk. Ik klus ook continu rondom, maar bij ons is het manko dat het precies goed moet zijn. Maar goed zij zei doe nou maar. Dus ik hoop met die smiley dus exact goed te kunnen zitten.
    Ik moet dus echt 12u ervoor zitten met een verse kwalitatieve lading. Dat denk ik zelf. Anders had ik al vaker zwanger kunnen zijn.
    Ik ga zo testen verwacht dat we vanavond aan de slag kunnen 😄 dus wilde het wel keer proberen.

Maar sanzon is morgrn echt je ei? Want heb hier nu echt gezegd we gaan ervoor dus heb jou erbij nodig. Ik wil geen maand verspillen zeg maar. Die luxe hebben we niet zo.

6. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Sanzon, ik ben een maand geleden gestopt met borstvoeding. Werd toevallig die week voor het eerst weer ongesteld. Ik denk dat het geleidelijk afbouwen mijn cyclus weer op gang heeft gebracht.

Panda, fijn dat je bent doorverwezen. Hopelijk krijg je snel een brief met een afspraak. Ben benieuwd wat de gyn zegt over je cyclus en lf.

7. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ladylola - haha, nou hier werd niet in de middag. Onze zoon had geen zin in een middagslaapje.
    Ik had dat wel verwacht, want hij is nog flink verkouden.
    En we hadden vanmorgen kinderyoga in het buurthuis.
    Dus hij ging op tijd naar bed.
    En dus hadden we nog ruim de tijd:)
    Nu hopen dat het een keer raak is.

8. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat ik wel de eisprong heb gehad.
    Heb weer een spotting gehad vanavond.
    Ga er vanuit dat het een eisprongbloeding is.

9. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Morning,

Wauw eisprong bloeding? Nooit gehad, terwijl ik het zeer extreem voel. Maar spannend zeg! Gelukkig kon het nog gezellig worden.

Billy hier kwam mijn cyclus ook 4/5 weken na stoppen BV weer op gang. Gaat vrij snel hoor. Denk dat de BV wordt gezien als een soort van pil en zodra je stopt gaat je cyclus van start.

Hier had ik gisterochtend een smiley op mijn Cb sticky en de avond ervoor nog niet. Heel apart, want dacht eigenlijk mijn ei is al geweest. Ik voel deze altijd heel extreem en het gezeur was al even gaande. Meestal als het op houdt weet ik dat het is gesprongen.
    Gisteravond pas kunnen knutselen. Heb nog een CB gedaan, maar nu was die negatief. Maar voel nu toch een gloei in mijn buik en rug. Dus wie weet springt deze nu echt pas. Op hoop van zeggen, liggen ze klaar voor elkaar, hahahaha.

10. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Een eisprongbloeding heb ik inderdaad ook nog nooit gehad. Maar nu kan het wachten dus weer beginnen, Sanzon. Succes ;)

Ladylola, haha, hopelijk is de timing goed inderdaad. Jij mag dus ook weer op het wachtbankje. Ik moet nog wel zo'n twee weken wachten op mijn eisprong, denk ik.

11. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vanaf december elke maand een eisprong bloeding.
    Eerst wist ik niet wat het was, maar nu met ovulatietesten komt het 2 dagen na positieve test.
    Als ik mijn temperatuur al 2 dagen vooruit invul op ff.
    geeft hij inderdaad eisprong aan op woensdag.

Ladylola Ik voel mijn eisprong niet.
    Misschien omdat ik er ook niet oplet.
    Voel je het echt duidelijk?

Billy - voor dat je het weet zit je ook weer op het wachtbankje.

12. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ooh bijzonder zeg. Wanneer is jouw nod Sanzon? Hier 30mrt.

Hier voel ik mijn cyclus al na mijn menstruatie. De opbouw van de eitjes. En mijn eisprong voel ik al 3/4 dagen van te voren opbouwen, maar doordat ik zoveel voel, is het heel lastig in te schatten wanneer de juiste dag is. We zitten wel steeds in de buurt, maar mijn theorie van 12-24u van te voren, blijft dan gokken. Hopelijk heeft die smiley nu wel geholpen.

Jeetje meiden ik zit in nod forum en er zijn alleen nog maar 4 zwangeren!!! Geen 1 ongesteld nog!!! Als dat geen voorteken is van een babyboom in december weet ik het ook niet meer :)

13. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn nod is 29 maart.

haha, je heb wel vaker van die babyboom.
    Aankomende mei is er volgens mij ook een.
    En dat mijn zoontje geboren was, was het die maand ook heel druk.
    Op de dag van zijn geboorte ook.De Verloskundige moest zelfs extra mensen oproepen omdat ze het niet alleen aan kon.

14. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @ladylola, wat fijn dat de ovulatietest positief was en jullie er goed gebruik van hebben kunnen maken. Ik denk dat je wel goed kan zitten hoor. Toen ik ze heb gebruikt voor de iui had ik op vrijdag begin van de avond een smiley en had die zaterdag halverwege de middag de iui. Nu afwachten of het gelukt is bij jullie. Spannend joh dat het tot nu in het nod forum gelukt, hopelijk mag jij bij hun aansluiten.

@sazon fijn dat jullie nog wel hebben kunnen klussen. Nu maar afwachten dus. Ik heb ook nog nooit een eisprongbloeding gehad. Ik ben in september bevallen en dat was ook een hele drukke maand. Ik heb ik weet niet hoevaak geprobeerd een afspraak te maken bij de verloskamers voor een rondleiding, steeds lukte het niet omdat het te druk was.

@billy hopelijk komt je ei toch eerder.

@hier ik kan volgende week donderdag al terecht. In de brief stond dat de partner ook mee moest, en dat er een bijlage bij zat met een vragen formulier en retour envelop die ontbrak dus. Ook was de tijd niet heel handig dus gebeld of het ook anders kon. Helaas kon dat niet, er zijn maar bepaalde data's en tijden voor de fertiliteit. De arts die ik voor mijn zoontje had is er niet meer, nu doet iemand anders het. Ik ga dus maar gewoon heen op de afspraak van komende donderdag anders word het 9 april pas. Verder ben ik nog steeds niet fit en baal daar zo van. Ik heb heel weinig energie op moment. Ook woensdag weer bij de fysio geweest en die heeft me flink gepijnigd. Mijn bekken staan nog steeds scheef, loop al ruim een jaar bij de fysio. Mijn rug is ook flink blauw van de behandeling. Heb het gevoel alsof er 100 kilo aan me bekken hangen.

15. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Haha, Ladylola, hopelijk doen wij ook mee aan de december babyboom!

Panda, fijn dat jullie al zo snel bij de gyn terecht kunnen. Wel jammer dat het nu een andere is, maar hopelijk is die ook fijn. Klinkt trouwens pijnlijk die bekkenproblemen. Is dat een restant van je vorige zwangerschap/bevalling?

Na het weekend ga ik weer beginnen met temperaturen. Ben benieuwd wanneer mijn eisprong deze ronde is.

16. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Panda wat fijn zo snel terecht! maar jeetje je bekken nog steeds zo scheef. Had je ernstige BI? Betreft de afspraak dat je man er moet zijn, is meer voor de verzekering volgens mij.
    Wij hadden een eerster afspraak bij fertiliteit voor ik zwanger raakte. Toen wij in Rotterdam zaten voor mijn dochter, haalde mijn partner eens per week de post op. Toen kregen we beiden een rekening tezamen van 400 euro. Eigen risico!
    We hebben er 20 min gezeten. Paar vragen ingevuld en paar dingen verteld. Bij mij inwendige echo en dat was het. Me partner had helemaal zoiets van huh?? Blijkbaar een verzekeringsdingetje dus.

Billy hoe ver zit je nu?
    Ik volgens mij op 5 dpo. Had op 18de in de ochtend een smiley!

Ik heb wel last van me boobs, maar niet last. Ik voel van binnen een irritant gevoel, maar dat heb ik al zo'n 4 weken....ga er bijna andere dingen van denken.
    Ik merkte bij mijn dochter echt niks. Nu ook niet specifiek iets, terwijl de vorige cyclussen van alles voelde. We gaan het zien. Nog 7 dagen voor ik echt kan testen. Verwacht zondag of maandag me menstruatie. Komende week lekker druk, dus weinig tijd om erbij stil te staan. Ben nu bijna 2 weken vrij geweest. Deze week 5 dagen werken. (werk onregelmatig).

Sanzon ja soms heb je van die periodes dan komen ze handen tekort. Er zijn nu al meer zwanger in de NOD forum dan de maanden ervoor. Hopelijk zet de trend door.

17. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Panda- ben benieuwd naar je eerste afspraak.
    Het zou fijn zijn als ze jou geschiedenis kunnen oppakken.
    En niet dat je van voor af aan weer moet beginnen.

Billy ik hoop dat je snel duidelijk een eisprong heb.

Ladylola wij lopen zo beetje gelijk. Ik verwacht zondag mijn nod.
    Hopelijk niks natuurlijk.

Hier door verbouwing van de garage ook weinig tijd om er over na te denken.
    Maar stiekem denk je er toch een paar keer per dag aan.
    Ik voel me nog niet ongesteld worden.
    Nog geen aften, en voel me nog niet chagrijnig.
    Maar we moeten nog 6 dagen.

18. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Oeh Sanzon en Ladylola, spannend weekend voor jullie! Hopelijk krijgen jullie de tijd goed om. Ik ga duimen.

Ik zit vandaag op dag 10, dus binnen nu en 10 dagen zou ik toch ergens mijn eisprong moeten hebben. We wachten geduldig af ;)

19. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @billy, spannend ik hoop dat je snel je ei kunt vinden en deze goed kunt benutten.

@ladylola, spannend bijna je nod in zicht. Vind het wel raar belachelijk dat het zo moet voor de verzekering. We zullen zien donderdag, hebben al een voor geschiedenis dus hopelijk hoeven we niet alles weer volledig te doorlopen. Vl zijn zaadjes waren meer dan goed., bij de iui 70 miljoen (na bewerking).

@sazon, ja is wel fijn als ze mijn voor geschiedenis erbij pakken. Zal dit zelf ook aangeven, maar denk dat het wel goed komt. Ik ben ook bij deze gyn bekend, was voor iets anders. Spannend dat jou nod ook in aantocht is.

@fysio, Of dit door de zwangerschap/bevalling komt ja en nee. Ik heb ook een holle rug waaardoor 1 wervel verder naar binnen staat. Ik had tijdens de zwangerschap al rug klachten. Ik dacht ja ik ben zwanger dit hoort er gewoon bij en had een massage kussen van de buurvrouw te leen in die tijd. Achteraf gezien had ik tijdens de zwangerschap al heen moeten gaan. Ik lwas eerste bij 2 andere fysio's onder behandeling en die prikten alleen de knoopjes aan in mijn spieren en masserende het wat en dat was. Mijn eigen fysio was op vakantie dus nu bij een andere. Die gaf ook gelijk aan dat alleen dat niet helpt en ik er al veel te lang mee loop. Gevolg is nu dat ik andere dingen overbelast heb en de boel flink geïrriteerd. Ik verneem nu al aardig verbetering.

20. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een beetje een domme actie.
    Ik dacht, heb nog 4 ovulatietesten liggen.
    En ze zeggen dat een ovulatietest ook als zwangerschap test kan gebruiken.
    Dus ik vanmorgen om 11 uur geprobeerd.
    Er was een licht streepje te zien.
    Ga ik gelijk zitten piekeren...
    Normaal voor mijn positieve test van de eisprong en na mijn eisprong zijn de testen helemaal wit.
    Ik ga morgen weer proberen en kijken of hij donkerder word....

eisprong kan het niet zijn, want heb een positieve test gehad en heb een hoge temperatuur al vanaf vorige week woensdag.

Zit mezelf weer aardig gek te maken:x

Deel Deze Pagina