Panda, wat fijn dat het wel al beter gaat. Sanzon, ik heb geen ervaring met ovulatietesten, maar heb inderdaad wel al eens gehoord dat ze positief kunnen worden bij een zwangerschap. Hopelijk is het goed nieuws voor jou. Al is het natuurlijk wel nog vroeg. Als je vorige week woensdag je eisprong hebt gehad, zit je pas op 7 dpo. ik kan me voorstellen dat je jezelf nu gek aan het maken bent. Ben benieuwd of de streepjes donkerder worden.
Hai hai, Ik had gisteravond een heel bericht getypt, maar toen liep mijn mobiel vast. Erg jammer. Sanzonnnn wauuw jeetje dat zou wat zijn zeg. Ze zeggen dat het kan, maar misschien morgen een kv25 euro test? Die doen het echt vaak al vanaf 10dpo. Panda wat rot van je rug zeg. Dat heb je dus altijd al gehad. En gaat het ooit echt nog beter worden? En zou fijn zijn als jullie weer verder kunnen waar jullie gebleven waren. Weet en ik dacht maar zo dankzij die gyn, heb ik nu wel mijn dochter. Hij zag eentje eitje groeien, die binnen 2 dagen zou gaan springen. Dus was me die rekening wel waard, maar zoveel geld voor die 15 min, is wel schandalig. Billy spannend ga je ovusticks gebruiken? Hier ben ik strontchaggo en vutloos, geen goed teken Plus de vaginale borreltjes zijn er alweer sinds gister erg duidelijk. Trek in slechte dingen. Dus ronde 9 alweer vanaf zondag ben ik bang.
ladylola - ik had het er gister met mijn man over, dat je de ongesteldheid voor 10 dpo niet kan voelen Een eitje kan tot 10 dagen innestelen. Dus je heb kans. Waarschijnlijk zijn de dingen die je voelt, te maken met het progesteron in het lichaam. En chagrijnig word ik ook van dit weer. Zo maar regenjasje aan voor mijn zoontje, en met de hond een rondje lopen. Even frisse neus halen.
Theoretisch zou het zo kunnen en moeten zijn. Ik heb een afwijkende lf. Die is 10-12 dagen. Ik voel altijd 5 dagen voor met menstruatie borrels, krijg pukkels en ben dan wel wat minder in me hum.
Ladylola, laten we hopen dat je het verkeerd hebt, maar waarschijnlijk ken je jouw lichaam het beste. Bleven die symptomen uit toen je zwanger was? Panda, nee ik gebruik geen ovulatietesten. Ik kan meestal aan mijn temperatuur zien of mijn eisprong eraan komt. Dan is ie wat lager en meer stabiel. Maar misschien dat ovulatietesten wel wat minder werk zijn, haha. Sanzon, laat je morgen weten of het streepje donkerder is?
Hoop het ook. Bij de eerste had ik het opgegeven en losgelaten. En ik was ook net verhuisd ook jarig geweest en housewarming gegeven. Dus niks gemerkt. Voelde met op 12dpo erg euforisch. Niet passend bij me cyclus. Normaal was ik een donderwolk. En had gelige afscheiding. Dus ineens kreeg ik een ingeving. Hoe was dat bij jullie? Voelden jullie wat? En merkten jullie wat anders? Sanzon nog getest???? Hoop het zo voor je! Ik heb gister met me vriendinnetje gesproken die in de mmm zat en na 4,5jr eindelijk zwange ris met icsi. Ik ga maandag naar de ha voor een doorverwijzing. Doordat het bij mijn dochter zo lang duurde en dan ook nog wat er allemaal is gebeurd, ben ik ook zo bang op herhaling. De kans is 2% maar doordat het nu weer zo moeilijk gaat, krijg ik steeds meer de angsten. Merk ook dat ik er meer last van heb dan ik wil toegeven.
Ladylola - je heb grote kans dat de huisarts je niet doorstuurt. Je bent op een natuurlijke manier zwanger geworden. En je bent nog geen jaar bezig. Die verhalen hoor ik van hier. Billy- vul je jou temp in bij ff? Ik ging er zelf vanuit dat ook mijn laagste punt mijn eisprong was. Maar dat is dus niet zo. Bij mij is het de 2 de stijging mijn eisprong. Panda - ja een goede fysio is erg belangrijk. hoop dat je snel verbetering heb. Hier net weer een ovulatie test gedaan, nog wel een streepje maar een stuk lichter. Verder heb ik al me eerste aft in mijn mond zitten. Verder gaat het wel anders als mijn vorige cyclussen. Toen had ik elke keer last van giga warm snachts. Dat ik wakker werd van het zweet. nu niet. Toen ik zwanger was, weet ik niet wat ik voelde. Ik werkte toen in de winkel en het was voor de kerst erg druk. Mijn man zei na 4 dagen over tijd dat ik echt moest testen. omdat mijn ()() voller waren. Ik had ook erg hoofdpijn, maar kan ook komen van de stress toen. En was erg nat van onder... Dat ik elke keer naar de wc ging, bang dat het bloede. Volgens mij is het nog steeds het belangrijkste om het los te laten. Alleen dat is zooooooooooooooooooooooo moeilijk.
Sanzon, ja ik houd mijn temperatuur bij in ff. Voor mijn eerste zwangerschap was het in ieder geval wel altijd zo dat ik eerst een paar dagen lagere en stabielere temperatuur heb. En ik heb destijds bijna twee jaar mijn temperatuur bijgehouden, dus ik had daar wel een goed beeld van. Het kan nu na de bevalling natuurlijk wel anders zijn. We zullen het wel zien. Ik wil eigenlijk nog niet aan de slag met ovulatietesten, omdat dan het 'moeten' er meer bij komt kijken. Nu hebben we gewoon een week waarin we wat actiever moeten zijn . Ik heb namelijk altijd wel een paar dagen vruchtbaar slijm, dus dan weet ik ook dat het eraan zit te komen. Wat jammer dat het streepje niet donkerder is geworden en je alweer de eerste symptomen van je menstruatie aan voelt komen. Ik moet zeggen dat ik mijn menstruatie niet echt dagen op voorhand aan voel komen. Meestal pas op de dag zelf wat krampen, of misschien een dag eerder doordat ik bruinverlies heb. Toen ik zwanger was had ik juist 5 dagen na mijn eisprong al bloedverlies. Ik was toen supergefrustreerd. Ik was bekend met een korte lf, maar een lf van 5 dagen was wel erg kort. Ik dacht dus echt dat mijn menstruatie eraan ging komen en dat we dus met IVF verder zouden gaan. Dit was namelijk onze laatste 'eigen' ronde. Het bloedverlies bleef aanhouden maar zette steeds niet door. Heb uiteindelijk op 13 dpo toch maar een test gedaan, zodat ik het uit mijn hoofd kon zetten, maar toen bleek die positief! Ik had het dus niet verwacht en ik voelde verder ook niets aan mijn lichaam. Voor mij blijft het dus tot aan de menstruatie spannend. Toevallig ben ik 3 maanden geleden bij de huisarts geweest voor iets anders en heb toen wel gevraagd wat hij zou doen als het weer niet zou lukken. Mijn cyclus was toen nog niet op gang gekomen en ik was bang dat dit nog heel lang ging duren. Hij gaf toen aan dat hij gezien onze voorgeschiedenis niet heel moeilijk zou doen. Dus mocht mijn cyclus lang en onregelmatig blijven, dan gaat hij geen jaar wachten met ons doorverwijzen. Dat vond ik wel fijn. Ik ga nu nog een paar rondes afwachten, zodat ik een goed beeld van mijn cyclus heb. Wil het toch graag spontaan proberen. Maar ik ga ook geen jaar meer wachten. Hopelijk doet jouw huisarts ook niet al te moeilijk, Ladylola!
Billy - zo zie je soms moet je heeeel veeel geduld hebben. Ik heb alleen een aft, dat bij mij vaak voor ik ongesteld word krijg. Verder niks, geen vet haar., geen nachtelijk zweten, flink dromen. Waar ik wel erg last van heb, zijn me darmen. Als ik iets heb gegeten kan ik gelijk naar de wc. Geen diarree, maar niet normaal. Heb ook een heel klein beetje kramp. Wilde zo hardlopen, maar sla over. Ga zo lekker in bad met een boek. Zo last van mijn darmen, heb ik altijd alleen op mijn ergste dag van mij ongesteldheid. En soms de dag van mij eisprong.
Ff snel een ego berichtje om te laten weten hoe het is gegaan in het ziekenhuis. Gaan morgen een weekendje weg dus zijn nog druk aan het inpakken. Opzich is het wel gegaan zoals ik had verwacht. De gyn zei dat met een korte lf als ik heb zwanger worden niet onmogelijk is maar wel zijn de kansen kleiner. Volgende maand krijg ik een cyclus analyse en moet ik 2x bloedprikken voor de progesteron. Vandaag ook al moeten bloedprikken voor schildklier en hbac voor de suiker. Ik ben toch beetje bang voor de hbac want laatste keer was hij nuchter 6,2 (geen hbac) en dat geeft toch een verstoord beeld. Verder toch te horen gekregen dat ik 10 a 15 kilo kwijt moet zien te raken, is nog van de zwangerschap. Ik zal denk ik nog een half jaar tot 3 kwart jaar moeten wachten voor ik verder hulp zal krijgen verwacht ik.
Ooh jeetje panda😓 dat is wel vervelend om te horen van de kilo's. Wel fijn dat je bevestiging hebt dat het zo veel moeilijker gaat. Sanzon het zou kunnen dat de ha me weg stuurt, maar zij kent onze voorgeschiedenis en ze zal er niet moeilijk om doen. Balen van je streepje. Wel verwarrend van je symptomen. Zwanger worden is zo verwarrend, omdat idd er niet mee bezig zijn, is bijna onmogelijk. Billy ook al zo bijzonder. Hier dus ook op het nippertje zelf zwanger geraakt en totaal overwacht dus. Wel fijn dat ze bij jullie ook sneller actie zullen nemen. Hier test gedaan tegen beter weten in. Maar heb heel veel vruchtbaarslijm achtige afscheiding. Heel vreemd. Me buik gloeit nu ook heel heftig alsof ik een eisprong heb, maar me smiley is al geweest de 18de. Alsof ik wel bevrucht ben maar het niet wil innestelen. De test is wit, maar ver weg zie ik wel een tuurstreep. Tis test van z&k die staan daar wel om bekend geloof ik. Achja maar weer wachten tot maandag. Weten we het weer zeker.
ladylola - wat spannend, durf je een kv test te doen? Ik heb afgelopen maanden ook vruchtbaar slijm voor nod. terwijl ik ook maanden heb dat het heeeel droog is. Dus zegt bij mij niks, maar elk lichaam is anders. Panda - spannend. 15 kg is een hoop om af te vallen. Maar voor een goed doel, is het een goede stimulans. Was jou progesteron vorige keer ook te laag? Hier erg verdrietig. Net gehoord dat mijn opa stervende is. Waarschijnlijk gaat hij maandag niet halen. Mijn zoontje uitgelegd, dat oude opa naar de maan gaat. Net als de cavia. Omdat oude opa heel oud en ziek is. Mijn zoontje is gek van mijn opa, hij komt er graag. Tis ook een raar idee, mijn laatste opa. Hier net weer een ovulatietest gedaan. Weer een donkerder streepje als gister. Ik ga pas maandag een zwangerschapstest halen als dat nodig is. Maar ga er toch vanuit dat ik zondag ongi word.
Panda, pff 10-15 kilo afvallen is niet niks. Hopelijk gaat het je zonder al te veel gedoe lukken. Misschien wel goed dat je nu alvast naar de gyn bent geweest. Anders hadden ze je na een jaar wachten gezegd dat je eerst moet afvallen, dus die tijd heb je dan in ieder geval gewonnen. Ben benieuwd of ze iets in je bloed kunnen vinden. Ladylola, moeilijk om geduld te hebben he. Hopelijk is het tuurstreepje echt en heb je na t weekend een mooie streep. Spannend! Sanzon, ook jij houdt het spannend met je ovulatietesten. Wat verdrietig van jouw opa. Sterkte ermee. Ik ben in januari ook mijn laatste oma verloren. Erg verdrietig. Je neemt daarmee ook echt afscheid van een hele generatie. Mijn temperatuur was vanochtend laag en heb het eerste vruchtblaar slijm gespot. Mijn eisprong is dus in aantocht!
@ladylola spannend joh. Nog weer getest? @sazon spannend misschien ook wel raak deze rond. Sterkte met je opa. Snap je gevoel wel, ik heb ook nog 1 oma. Vorige keer is er niet naar mijn progesteron gekeken. Ik had op de echo's duidelijk een eitje die groeide en niks afwijkends. Eerste keer zelfs 2 waarop de vraag kwam of er ook tweelingen in mijn familie zitten. @billy nee dat is het ook niet. Maar het moet me lukken. Ben voor de zwangerschap ook 33 kilo afgevallen. Dit is nog van de zwangerschap. Helaas eind vorige jaar 5 kilo aangekomen Door de stress. Ging niet goed met me vader en was opgenomen met een psychose. De knop is nog niet helemaal om en Door dat ik steeds ziek ben weinig energie heb nog niet weer de draad op kunnen pakken. Fijn dat je ei komt. @Hier zijn een weekendje weg. Waren vandaag aanziet winkelen en moest naar de wc. En daar was de menstruatie alweer. Sta je goed hema met tranen in je ogen. Heb me wel groot weten te houden. Dat het deze maand niet raak was wist ik wel, hebben niet geklutst. Meer omdat ik van me lichaam baal, mezelf en uitgerekend dit weekend Grr
Aaaawh panda knuffel! Is niet leuk nee. En knap van je dat je al eerder bent afgevallen. Hoop dat het je snel weer lukt. Wel nog een fijn weekend! Sanzon sterkte. Heel bijzonder dat je nog een opa hebt, maar wel treurig dat je hem dadelijk niet meer hebt. Jij al meer duixelijkheid met je testen? Billy druk aan de knutsel??? Hier een negatieve test (weer tuurstreep heeeeeel ver weg, dus die testen zijn ewoon zo) maar ook een kilo zwaarder en alle signalen die ik de afgelopen week al had, weet ik dat me menstruatie binnen nu en 24u komt. Ik ga ook stoppen een nod forum en minder me hierop focussen. Maandag maar de ha. De doorverwijzing vragen. Ga er vanuit dat het geen probleem is.
Wij gaan ook voor een tweede. Bij mijn eerste kindje was het van de eerste ronde raak, wat eigenlijk niet de bedoeling was. We waren 6maanden eerder gestart omdat ik vaak hoorde dat het zwanger geraken niet altijd meteen lukt. Toen we zo snel prijs hadden was het wel even verwerken, want ik had het echt helemaal niet verwacht. Maar eens haar ik mijn armen, kwam de 2de kinderwens meteen. Nu hoop ik ook echt weer dat het meteen raak zal zijn, alleen heb ik een onregelmatig cyclus wat het bemoeilijkt. Ivm de bevalling. Diegene die een moeilijk eerste bevalling hebben gehad. Ik denk dat je daar niet te veel aan moet denken. Ze zeggen toch dat elk kindje anders is. Ik denk niet dat je er vanuit mag gaan dat ook je twee bevalling moeilijk gaat gaan. Ook omgekeerd natuurlijk. Diegene die een gemakkelijke bevalling hebben gehad. Het kan zijn dat je nog vanalles te wachten staat..
Panda, jeetje wat een korte cyclus zo zeg. Kan me voorstellen dat je baalt! Niet leuk tijdens een weekendje weg. Ladylola, waarschijnlijk dus toch niet gelukt deze ronde. Hopelijk geeft je huisarts een doorverwijzing. Sanzon, bij jou al een menstruatie te ontdekken? Emib, dit topic is eigenlijk voor meiden die moeilijk zwanger werden van een eerste en nu voor een tweede gaan, haha. Daar heb jij zo te lezen geen last van gehad Hopelijk is de tweede ook snel raak bij jullie. Wij mogen inderdaad aan de bak de komende dagen
hier ook ongesteld.... Wij hebben gesloten dat we er niks extra's aan gaan doen. We hebben een half jaar gezond gegeten. ovulatietesten 3 maanden getemperatuurd. Daarvoor al de homeopathische druppels etc geprobeerd Nu gaan we totaal niet bezig zijn er mee. Dus geen testen, het doen wanneer we zin hebben. Ik stap ook uit deze groep. Dit omdat ik het totaal los wil laten... Ik wens jullie veel succes, en hoop dat het heel snel mag lukken.