Nu een jaar bezig en nog niet zwanger geweest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pina, 5 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Pina: wij hebben het ook bijna niemand verteld...heb ook geen zin in vragende ogen van 'is het nou al es gelukt' of idd dat ze het gevoel krijgen dat ze alle gesprekken over zwanger worden/zijn en kinderen ed moeten vermijden...
    Wel heb ik het 2 maanden terug aan een goede vriendin verteld...ik móest het gewoon kwijt en er met iemand over praten. En ik weet dat ik haar in vertrouwen kan nemen dus dat is erg fijn. En ze is ook niet iemand die steeds vraagt: en? en?... ze wacht het rustig af, als ik erover wil praten is ze er voor me dus ze voelt het goed aan, ben ik echt blij mee :)

En ja, mensen vragen hier ook of er plannen zijn, of laten steekjes vallen...en dat doet wel pijn ja..maar we blijven dan maar gewoon vrolijk lachen he! Het is niet anders...

2. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi dame,

ik ben nu bijna 4,5 jaar bezig, en elke keer is het weer moeilijk dat ik ongi wordt. Ook al ben je een jaar bezig het is gewoon moeilijk als je het graag wilt worden.

Ik wens jullie heel veel succes allemaal en hoop dat jullie snel zwanger mogen worden.

Liefs riv.

3. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Nog even een succesverhaal om jullie een hart onder de riem te steken. Na 2 1/2 jaar zijn wij spontaan zwanger geraakt, in die 2 1/2 jaar was er nog nooit wat gebeurd en 1 maand voor we aan de 1e IUI behandeling zouden beginnen raakte ik zwanger. Ik had er altijd een hekel als mensen zeiden dat we er niet teveel mee bezig moesten zijn (alsof dat zaadje opeens de andere kant uitzwemt omdat ik hoop dat het raak zou zijn...!) maar toch raak ik zwanger op het moment dat ik me er bij neer heb gelegd dat we het via het ziekenhuis gingen proberen. Toch vreemd...!

Overigens was er bij ons geen aantoonbare reden waarom het niet zou lukken.

Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal snel raak is. Persoonlijk vond ik niet erg dat het lang duurde als je maar de zekerheid hebt dat het ooit gaat gebeuren en daar ga je op een gegeven moment aan twijfelen. Nu gaan we voor een 2e en ben heel benieuwd hoe lang dat gaat duren. Sterkte!

4. jongemoeder21

17 nov 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal... wij zijn ook een jaar bezig... en heb inmiddels afgelope maand voor het eerst een eisprong gehad dmv clomid.... ben nog nooit zo blij geweest met mn ongesteldheid!!! klinkt misschien gek....

soms lees ik ook wel eens verhalen van mensen die zo down zijn enzow en dan denk ik van ik wou dat ik zon cyclus als jullie had... ze wete gewoon zeker dat ze elke maand een ei hebben en ongy worde.. het is wel niet leuk dat je niet zwanger bent maar bij ons was t afgelopen jaar gewoon voor niets zeg maar...

ik had al een vermoeden dat het lang ging duren en ik ben ook niet zo iemand die gelijk de dokter beld dus mijn eerste menstruatie na de pil duurde 5 maanden en daarna heb ik pas eens gebeld... ik vind het ook fijn dat er hier ook onderwerpen zijn voor mensen die bijv langer dan een jaar bezig zijn want sommige die nog geen maand bezig zijn en bijv 1 dag overtijd zijn en een nega test hebben kunnen soms gelijk zo reageren van ik bel de dokter en ik wil naar de gyn... en dan denk ik wel eens van ik snap dat iedereeen het graag wilt.. maar doe niet gelijk zo hysterisch en kijk idd eens verdr op t forum en begrip voor mensen waar het niet bij lukt!

sux6 iedereen

5. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de opbeurende verhalen! Hoop voor ons allemaal dat ooit die dag gaat komen dat we ook een positieve test hebben.

Helaas ken ik toch ook wel wat verhalen van mensen die heel veel moeite er voor over hebben gehad en waarbij het nooit gelukt is.
    Maar ja, we houden de moed erin en gaan er weer tegenaan deze maand! Het mooie weer doet ook een hoop goeds, ik fleur dan toch wat makkelijker op!

Groetjes Pina

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij zijn ook al weer een hele poos bezig. Lopen nu sinds kort in het ziekenhuis. Het geeft me gemengde gevoelens fijn dat we (misschien) geholpen gaan worden maar vervelend dat het nu officeel moeilijk gaat. Ik probeer moet te houden meestal lukt dat wel maar sommige dagen zijn erg moeilijk. Het is wat iemand al eerder zei, het wachten is zo erg nog niet maar die onzekerheid of het ooit wel gaat gebeuren, pfff.

7. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Wij zijn nu weer vrij aan het oefenen, maar als het in juni nog niet gelukt is mogen we weer terug komen in het ziekenhuis en dan volgen er meer onderzoeken.

Natuurlijk hoop ik dat het gewoon gaat lukken voor die tijd, maar aan de andere kant zou ik liever hebben dat alles nu direct werd onderzocht. Stel je voor dat het dalijk te laat is...

De laatste tijd kan ik ook geen tijdschrift open slaan of er staat wel een akelig verhaal in van een vrouw die geen kinderen kan krijgen. Zal wel extra opvallen nu, maar ik word er niet goed van!

groetjes Pina

8. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Wij zijn ook al bijna een jaar bezig. Alle onderzoeken waren goed, dus geen reden voor het uitblijven van zwangerschap. Omdat het al een tijdje duurt en omdat ik een lichtere vorm van PCOS heb hebben wij al een verwijzing gekregen voor iui. Maar we willen nog niet de hoop opgeven dat het ons op "natuurlijke" manier lukt. De laatste 2 weken voor NOD zijn echt erg. Van ochtend vroeg tot avond laat jezelf checken of je iets nieuws merkt...of het misschien deze keer raak is...

9. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

hier al 1,5 jaar bezig. maar met die onregelmatige cyclussen weinig vooruitgang. vorige waren 52 en 78 dagen ..

ik was me van de week toch een portie beroerd na het klussen! raar gevoel in m'n buik en kotsmisselijk.
    Nu wouden we gister weer klussen maar mijn lichaam werkte niet echt mee, alles bleef kurkdroog.. zo dus mijn baalmomentjes gehad. Hoop dat het nu weer wat beter gaat...

10. JesDan

JesDan Lid

13 apr 2010
    62
    0
    0
    hoi meiden

wij zijn voor de 2e 3,5 jaar bezig geweest
    hadden in aug 2008 een afspraak staan voor iui in het ziekenhuis
    maar bleek op het laatste moment toch zwanger te zijn
    wel door midel van clomid maar er is hoop
    veel succes met het wachten