ik weet al anderhalve week dat ik een missed abortion heb. Gisteren voor controleecho en gesprek naar gyn en ik ben nog heerlijk zwanger met misselijkheid aanmaak placenta en alles, maar het vruchtje was alweer kleiner dan 1 week terg :x Ik mocht kiezen en heb na 1 week afwachten gekozen voor de misprostol. Gisteren begonnen en na zo'n 4 uur kreeg ik bloedverlies. Klein beetje ongesteldheidsgevoel en paar kleine stukjes weefsel verloren maar geen dikke stolsel oid. Ik weet dat dat nog moet komen..vanmorgen dus de andere 4 tabletten ingebracht...resultaat eigenlijk bar weinig..heb alleen een heel klein beetje rozeverlies.. Bahbahbah.. Moet ik de moed opgeven dat het nog op gang gaat komen voor woensdag (weer echo) of zijn er mensen met fijne verhalen dat het toch nog wel kan..(vlgs gyn kan het nog steeds...) Ik hoor ze graag..vind het nu echt slopend worden...
Ik heb het idee dat het meteen werkt, of niet werkt. Ik had met een half uur al last en een uur of 8 later kwam de zwangerschap eruit. Als je dus nu nog geen erge kramp hebt, denk ik dat de cytotec al weg is en dat het niet "genoeg" geholpen heeft.. ik zou even bellen om nog een dosis te krijgen (2x4). Je weet dat het hierna een curettage wordt? Mocht het emotioneel helemaal niet gaan, dan kan je natuurlijk ook bellen voor die afspraak...
Ik heb ze dinsdag moeten inbrengen, 4 tegelijk heb het om kwart over 8 in de ochtend gedaan kreeg wel in de middag een klein beetje gerommel maar niet echt super krampen, wel veel bloedverlies, in de avond rond half 7 erge krampen, om half 8 kwam er heel veel rommel met het vruchtzakje uit.. Woensdagnacht weer erge krampen en buikpijn toen kwam er nog iets groots uit volgens mij de placenta? Ik wens je heel veel succes en bij twijfel altijd bellen..
Ook ik heb ze dinsdag ingenomen, om 14.10u 's middags. Ik moest gaan liggen dus dat heb ik braaf gedaan, de hele middag. Ik had wel eens gelezen dat de tabletten er weer uit kwamen. Dus ik ben helemaal plat blijven liggen. Rond 18.30u kreeg ik mijn eerste (lichte) krampen, die kwamen en gingen weer (echt een soort ontsluitingsweeën). 23.30u werd het erger. 0.30u en 5.00u kwam er veel bloed uit en hele dikke stoltels, ik voelde het echt naar buiten 'floepen'. Woensdag overdag trok mijn buikpijn helemaal weg en werd het rustig in mijn buik. Het bloeden stopte ook bijna meteen.
xxdxx ik weet niet hoelang je zwanger was, ik het begin is er nog geen placenta he? die begint te onstaan rond de 10e week... Maar het kan goed hoor dat je nog vloeit.. kan nog wel een paar weken duren.
nou ja ik heb weinig hoop dat het nog spontaan gaat komen, ik hoor ook alleen maar "snelle"verhalen. Maar vlgs ge gyn hoef ik nog niet de moed op te geven, als je nog vloeit is je lijf wel bezig met iets... Ben nog misselijk dus vermoedt zelf gewoon dat mn lijf het niet op wil pakken wat er gestart is. Nu wel erg lage rugpijn. mss dat dat nog wat betekent?? Ik ben alleen geestelijk op..zo zwaar slopend dit. wil er gewoon klaar mee zijn! succes allemaal en sterkte!
Sterkte Blondie!! Vervelend hoor, dat wachten. Ik was er op een gegeven moment ook echt klaar mee. Je hebt je twee serie tabletten al ingenomen toch? Wat heb je afgesproken met je gyn? Moest je hem niet bijvoorbeeld bellen als het niet op gang zou komen?
nee woensdag controle echo..gisteren de 2e serie gehad. de dag ervoor de eerste serie, toen is het bloedverlies wel begonnen, maar was gistermorgen alweer gestopt...nu door de 2 serie wel weer wat bloedverlies, maar het is meer wat rozeverlies..dus niks heftigs helaas...
Volgens mij is het ook zo dat je of geen reactie of een hele heftige reactie krijgt. 1,5 uur na 2 cytotec tabletten begon bij mij gewoon een bevalling met weeen en na 7 uur werd ons sterretje 'geboren' (wel al over 12 wkn heen - ook het kindje). Een kwartier voor de geplande curretage het was bij mij echt hels!
dank dames.. na overleg met de vk heb ik weer naar de gyn gebeld, ik mag nog 2 giften misoprostol... op goed geluk!
Hoop voor je dat dit werkt bondie! Heb het zelf ook gebruikt. Zondagavond (20.30) 4 ingebracht, kreeg als tip van de gyn dat ik na het inbrengen ook een tampon kon inbrengen als ik het gevoel had dat de tabletten eruit zouden komen. Na zo'n 2 uur begon het een beetje te rommelen. Daarna werd het langzaam wat heviger. Rond 00.30 veel stolsels en het vruchtje verloren. Na nog zo'n 3 kwartier werd de kramp weer minder. Bloeden werd toen ook minder. Vrijdags ook nog wat (kleinere) stolsels verloren. Nu, een week later, bleek bij de controle echo nog niet alles weg te zijn. Voor mij volgt dus alsnog een curretage...
Jeetje wat vervelend zeg! Had je zelf ook het gevoel dat de miskraam incompleet was? Of dacht je dat het goed zou zijn? Ik heb zelf de 20e pas mijn contole-echo. Vind het zo lang duren.. Wanneer heb je je curettage, weet je dat al? Heel veel sterkte in ieder geval.
Dacht dat ik alles verloren was en helemaal omdat ik sinds een dag geen bloedverlies meer had, had ik echt het idee dat het goed zou zijn. Was vanmorgen dan ook een flinke domper. Ik krijg woensdag de curretage. De 20e pas duurt wel lang. Ik moest 2 week nadat ik voor de 1e keer bij de gyn was geweest voor controle. Raar dat het bij jou zo lang duurt. Hoop in ieder geval voor je dat het gewoon goed is.
Mom of 2.. wat vervelend!! Sterkte! Ik heb voor nu eerst goed nieuws! het heeft gewerkt!! Vannacht om 4 uur werd ik wakker en was alles al los en stroomde er zo uit.. geen pijn of niets... Nu af en toe nog wat stolseltjes, voelt helemaal okee.. Ik heb nog 1 gift en die ga ik vanavond weer innemen... Ik ben heel blij dat ik aan de bel heb getrokken. Ik ben verpleegkundige en had gewoon het gevoel van..ik moet op mn strepen staan en mn gevoel volgen!!! Ook al ben ik niet schoon woensdag dan nog ga ik afwachten... Ik ben niet van de curretages tenzij het echt moet ivm met hevig bloedverlies.. Ben in elk geval niet meer zwanger en dan kan ik wel door!
Super! Eindelijk heeft het bij jou ook gewerkt. Ehhh... waarom ga je vanavond dan weer een gift innemen??
Fijn he? Ik neem nog een gift omdat de gyn zei dat ik het beter wel kon doen om evt restanten toch nog mee te nemen...