Al zeg ik het zelf, ik kan best aardig koken. Een van de weinige dingen die ik nog nooit heb gemaakt is tuinbonen. Kan iemand me vertellen wat ik ermee moet doen? Eerst pellen toch? En dan koken oid?
grin. k heb net een topic bij voeding lopen over tuinbonen en mn smurf t is simpel. Ik dop de bonen en kook ze ongeveer 5 minuten. Hierna afgieten.. en in een koekenpan wat ui en knoflook bakken, spekjes erbij en dat goed aanbakken. Als dit *goed* is roerbak je de tuinbonen erdoor heen. Lekker bij sla, rijst.. aardappelschjfjes..aardpuree..etc Smakelijk ps...ik heb net 2 kilo staan doppen.. flinke tas via de schooltuinen
Eet smakelijk! Ik lust ze niet. Het is een van de weinige groenten die ik niet lust. (Alhoewel...dat recept van Sweet ziet er wel lekker uit....) Als kind vond ik het al niet lekker en een paar jaar geleden heb ik het nog eens geprobeerd te eten bij mijn oma, maar nee, tuinbonen zijn niet aan mij besteed.
trust me Happy.. zo zijn ze erg lekker Maar ik vermoed dat je met ui knoflook en spekjes nog een drol lekker kan maken Ik geef ook toe dat ik nooit tuinbonen lustte totdat ik verse kreeg van de schooltuinen dus( k ben juf) en t op deze manier bereidde. Tuinbonen uit pot krijg je er bij mij ook niet in.
@ sidmick Ik snij de peul open langs de bolle kant en druk dan alle bonen eruit. Zo kook ik ze ook. Je kan ze in de melk koken dan behouden ze de kleur ( geloof ik..ik doe t nl altijd gewoon met water), ook kan je ze koken met bonenkruid ( geeeeeeeeeeen idee waarom mensen dat doen, doe ik nl ook nooit ) Na het koken pellen sommige mensen de bonen nog eens. Je hebt een *dikke* witte beschermlaag om de gekookte boon heen. Deze kan je er af halen, je houdt dan een kleinere fel groene boon over. Ik laat het erom heen zitten. Smakelijk
Er is deze maand een aflevering van het tijdschrift "Delicious" (gewoon bij de AKO) waarin allemaal recepten staan met.... tuinbonen! Hier is een link naar wat recepten van hun site. delicious. zoekresultaten