Wel thuis zindelijk maar niet op kdv: help!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lili81, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Onze dochter is sinds een kleine 2 weken zo goed als zindelijk thuis. Ze geeft het plassen meestal zelf aan, en het poepen gaat sinds afgelopen weekend ook best goed!

Maarrrrr, op het kdv gaat het dus niet goed. Ze geeft nooit aan dat ze moet plassen of poepen. Ze nemen haar wel mee in de wc-rondes maar daarnaast poepte ze gisteren en vandaag daar flink in d'r broek.

Heeft iemand tips? Of hetzelfde meegemaakt? En wat zorgde er uiteindelijk voor dat ze het daar ook ging zeggen?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Misschien op het kinderdagverblijf vragen of ze haar tussendoor een paar keer extra op de wc kunnen zetten de eerste tijd? Of dat ze het vaker aan haar vragen?
    Hoe geeft ze het thuis aan?
    Wat als je zo tussendoor regelmatig ook tegen haar zegt dat ze het best tegen de juf mag zeggen als ze moet plassen/poepen. Hier viel daardoor ook het kwartje in een keer...
    Zou zonde zijn als ze daar weer een pamper aan zou moeten!

3. misa

misa Niet meer actief

Als je kindje het zelf niet aangeeft, is ze nog niet echt zindelijk. Op het dagverblijf kun je misschien overleggen dat ze haar twee weken wat meer aandacht geven om vaker naar de wc te gaan, maar zoiets is niet standaard mogelijk natuurlijk. Succes!!

4. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Afgelopen maandag heeft ze wel af en toe aangegeven dat ze moest poepen (=plassen), maar donderdag en vrijdag dus niets.
    En dit weekend gaf ze het zelfs niet aan toen ze alleen met papa was. Erg lastig. Net of ze het alleen aan mij koppelt.....

Ik neig ondertussen ook naar luier aan op het kdv, al vond ik dat eerst echt een enorme stap terug, voor mijn gevoel. Maar misschien is ze idd nog niet volledig zindelijk. Echt jammer dat ze het bij anderen nog niet goed aan geeft :(.

5. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

Het gebeurt vaker dat kindjes thuis al wel zindelijk zijn maar op het kdv niet. Waarom is per kind verschillend maar vaak komt het doordat ze te druk zijn met van alles.
    (Weer) een luier om op het kdv maakt het voor alle partijen de komende tijd misschien wat rustiger. Wel vragen of ze haar blijven meenemen in de wc-rondes! Dan is de stap terug minder groot en blijft het naar de wc gaan normaal.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Niet doen. Op het kdv bij ons hebben ze dat ook gedaan eerste week ging t goed, luier bleef relatief droog. Tweede week ging het mis ze plaste er weer echt in en thuis had ze erg vaak ongelukjes. Ik heb toen 1 dag de luier thuis ook omgedaan en toen dacht ik nee waar ben ik mee bezig. Ik heb haar toen om t halfuur op de wc/potje gezet. En op het kdv gezegd geen luier meer om gewoon vaker naar het potje brengen. En ja soms heeft ze daar nog 1 ongelukje maar vaak ook niet. En ze geeft het steeds vaker zelf aan. En als het hekje toevallig open staat gaat ze zelf.

nu heeft ze met koningsdag toen we op stap waren een luier om gehad en pfff wat een spijt. Want ze vraagt er weer om en plast nu opzettelijk op de grond omdat ze een luier aan wilt. Dus ben weer streng op t potje zetten.

7. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Dat is het ook waarschijnlijk: te druk met spelen....

Gisteren en vandaag ging het (deels met luier om) heel goed. Gistermiddag naar het bevrijdingsfestival geweest en voor de 'rust' een luier om gedaan. Ondanks de luier bleef ze het heel goed aangeven. Vandaag was ze bij mijn ouders (waar ze het vorige week ook slecht had aangegeven), dus mijn moeder heeft haar een luierbroekje aan gedaan. Hele dag droog! Behalve eind vd middag een poepbroek (-luier dus haha).
    Dus besloten om geen luier aan te doen als ze thuis is. En als ze op het kinderdagverblijf of bij mijn ouders is toch maar wel een luierbroekje aan en idd gewoon meenemen in alle wc rondes. Tot het moment dat ze het overal goed gaat aangeven, dan kan de luier definitief af!!

Ikdus: lastig meid. Jouw dochter vindt de luier dus stiekem nog wel fijn ;). Dan maar nooit meer een luier om, als ze er zo snel weer aan went.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nou ze vindt een luier eigenlijk helemaal niet zo fijn zodra ze geplast heeft doet ze het uit en gaat ze alsnog op t potje zitten. Rare haha ze is denk ik te lui om te stoppen met spelen om even te plassen.

ik hoop dat het bij jullie wel werkt en dat ze het thuis wel blijft aangeven.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Was benieuwd hoe t gaat

10. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Leuk dat je vraagt!

Het gaat iets beter!!
    Op het kdv gaat ze nu bij een juf staan en daarmee bedoelt ze dus dat ze moet plassen. En dat 'teken' snappen de juffen nu ook :).
    Thuis geeft ze het ook beter aan. Al doet mijn moeder haar nog wel een luier om, maar dat is omdat het poepen nog niet beter gaat. Dat doet ze in haar onderbroek en geeft na die tijd pas aan dat ze moet poepen. Ze vindt het wel vies dus ik hoop dat ze binnenkort op de wc gaat poepen. Ik zeg al dagelijks dat ze een kadootje krijgt als ze op de wc gaat poepen maar tot op heden zet dat nog geen zoden aan de dijk....
    Met de luier om bij mijn ouders plast ze nog steeds wel op die wc trouwens. Ik geloof niet dat ze er 'lui' van wordt.

11. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Jeeeej, net heeft ze thuis flink op de wc gepoept!! Dus beloond met een kadootje (wat haar eigenlijk niet eens veel kon schelen haha). Hopelijk is dit het begin!

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Joehoe!
    Hoe blij kun je zijn met poep he!
    Hopelijk was dit de drempel waar ze overheen moest en gaf dat cadeautje toch het zetje in de rug.... (hier gaf ze daar ook helemaal niks om, kreeg er liever een snoepje voor!)

Deel Deze Pagina