Omtrek hoofdje 1+

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luna86, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.839
    9.346
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje heeft een redressiehelmpje en is van een heel plat hoofdje al richting een iets boller hoofdje gegaan. Maar de meeste groei heeft hij naar mijn idee al meegepakt maar ik ben heel benieuwd hoe groot het hoofdje van jullie kindje met:
    9 maanden
    11 maanden
    14 maanden was/ is.
    Dan weet ik of ik nog een klein beetje groei kan verwachten in de laatste 2 maanden met helm;)

Alvast bedankt!

Liefs Luna86

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Bedoel je alleen voor kindjes mét helm? Mijn zoon heeft geen helmpje, maar hierbij de groei van zijn hoofdje, het was idd niet zoveel meer:

9 mnd: 48,5 cm
    11 mnd: 48,8 cm
    14 mnd: 49,8 cm

Bij de geboorte was zijn hoofdomtrek 37 cm... ja, mijn zoon heeft een groot hoofd :)

Groetjes!

3. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje:

9 mnd: 47.7
    11 mnd: 48.8
    14 mnd: is het niet gemeten. Doen ze bij ons niet meer vanaf een jaar. Heb het zelf ook niet gedaan.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier ook een mannetje zonder helm, maar:

9 maanden = 47 cm
    11 maanden = 48 cm
    14 maanden = 49 cm

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.839
    9.346
    113
    Gelderland
    Oh dus de hoofdjes groeien nog wel goed in deze periode.
    Hoeft geen kindje met helm te zijn want die zijn er gelukkig niet veel;) ik ben bang geworden dat zijn hoofd niet meer groeit in de periode dat we de helm nog dragen...vandaar dat ik even zwart op wit wil zien dat het nog wel groeit:)

6. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ja hoor gaat alleen aanzienlijk minder snel net als de rest van zijn lijfje :).

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.839
    9.346
    113
    Gelderland
    Ook elke keer een cm boefjesmamma. Zijn laatste meting wat met 9 maanden en ik heb net zelf even een meting gedaan maar nu was hij nog niks gegroeid dus ik hoop zo dat hij ook nog ff 1 cm groeit...
    Nog geen 2 maanden meer met de helm en ik ben zo bang dat hij een plat hoofdje blijft houden :(

8. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Misschien krijgt hij nog wel een spurt? Wat zeggen de artsen er over dan? (Sorry heb weinig verstand van redressie helmpjes).

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.839
    9.346
    113
    Gelderland
    De 'helmpjes boer' ;) zegt dat het er super uit ziet maar ik als onzekere mama vind dat eigenlijk helemaal niet en had al een beter resultaat verwacht/gehoopt. Aankomende dinsdag moeten we weer dus ga het wel even aankaarten.
    Maar ik ben al een beetje gerustgesteld en ik heb goede hoop dat er nog een spurt aankomt.

Nog meer 9,11,14 maanden metingen??

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.672
    1.432
    113
    14 maand kan ik je nog niet zeggen ;).
    9 maand, 47
    11 maand 47,6
    Het groeit dus echt nog wel en het ziet er al zoveel beter uit, komt helemaal goed meid!

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.839
    9.346
    113
    Gelderland
    Blaine, Dank je! Het gevoel dat we nog maar even hebben om een rond koppie te krijgen voelt zo gehaast :$(kan het even niet anders verwoorden, sorry) Vind het ook eng en kijk alleen nog maar naar de vorm van iemands hoofd;)

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    echte resultaat zie je een paar weken nadat het helmpje uit is!in sofia ZH zeiden ze dat de huid een paar weken lang nog op de verandering reageert en zweelt op wanneer de helm niet meer gedragen wordt en zo lijkt het erger dan het werkelijk is. maar dat is op huidsnivoo.
    hier groei was half cm in de laatste 2 maanden.het hoofdje blijft wel ronder worden met de jaren na het helmpje, zeggen ze.
    ik zag ooit op een USA website hoofdbandjes met druk plekjes die veel oudere kindjes(1,5 - 2jaar oud of zo) dragen....ik kan het ff niet vinden nu.
    ben je niet tevreden? of overweg je om in de laatste maanden het helmpje niet meer te dragen?

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.839
    9.346
    113
    Gelderland
    Belize, ik ben zo bang dat het niet meer beter gaat worden dan dat het nu is. Ik zie namelijk nog steeds een plat stuk aan de achterkant. Aan zijn vooraanzicht en vanaf de zijkant ziet het er super uit maar vanaf de bovenkant zie je gewoon dat het heel plat is. Nu had ik begrepen dat het de laatste maanden heel weinig groeit dus vandaar dat ik dat even zwart op wit wilde zien;) zie jij nu nog na de helm verschil?

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.672
    1.432
    113
    je bent waarschijnlijk zelf de enigste die het nog zo duidelijk ziet, je zult zien die laatste 2 maand dat het echt nog goed bij trekt, ik heb er alle vertrouwen in, snap je gevoel heel goed, maar het is al zoveel beter dan dat het was dat dat laatste stukje ook echt goed komt!

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    9 maanden: geen idee, eerste CB-bezoek na 6 maanden was met 11 maanden, met 6 maanden was haar hoofdomtrek 44,7 cm
    11 maanden: 47 cm
    14 maanden: 48 cm

16. Skye

Skye Niet meer actief

9 maanden: 44.8
    11 maanden: 45.7
    14 maanden: 46.3

Best een klein hoofdje dus!

17. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hier nog een kleintje met een helmpje. De laatste twee maanden is hier zijn hoofdje nog mooi in de helm gegroeid. Omtrek zegt niet zoveel, door de helm groeit het hoofdje anders. Ik heb zelfs bij het CB wel eens geen groei gehad met Puck zijn hoofdomtrek, maar hij was wel ronder geworden. Het komt echt goed hoor, heb vertrouwen. Wij zijn bijna klaar met de therapie en hebben de eindmeting al gehad. Deze was goed. Daar zijn we natuurlijk heel blij mee, zeker als je ziet hoe erg het was. Succes verder met de therapie en gewoon even blijven volhouden. Misschien past de helm niet meer goed waardoor er niet zoveel verandering optreed? Neem anders gewoon eens contact op met je helmenmaker. Gr Puck.

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja zeker het ziet er beter uit nu, na een maand(en hij slaapt echt veel beter!). maar echt bal rond is het niet geworden. maar goed, zonder helm zou het dus echt niet goed geweest zijn.

Deel Deze Pagina