Hoe opvang geregeld bij 2 onregelmatige beroepen??

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by peps, Jul 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. peps

peps Actief lid

Dec 27, 2009
    308
    1
    0
    Ik zou graag willen weten hoe mensen met (beide) onregelmatige beroepen hun kinderopvang hebben geregeld.
    Ik ben stewardess en man werkt meestal ook onregelmatig.
    Nu hebben we 2 (schoolgaande) kinderen van 4 en 6 die nu naar opa en oma gaan maar we verwachten in januari de 3e en op 3 kinderen willen ze niet passen.
    Wij wonen in een klein dorpje in Friesland dus de oppas ligt hier niet voor het oprapen zeker niet nu er opleidingseisen aan een oppas gesteld worden (om nog kinderopvangtoeslag te kunnen ontvangen).

Ik werk parttime, gemiddeld 7 dg per maand, dus ben niet heel veel van huis maar verdien ook geen bergen geld om het zonder kinderopvangtoeslag te kunnen doen.
    Ik zou echt doodongelukkig worden als ik mijn baan op zou moeten geven dus dat is echt de allerlaatste mogelijkheid nog afgezien van het feit dat we het geld ook niet kunnen missen.

Hoe hebben jullie dit opgelost??:(:(

2. Dana

Dana Niet meer actief

flexibele gastouder? dat is het enige dat ik kan bedenken naast wat je zelf al had bedacht, een nanny of aupair.
    lastig zeg, ik zou eens een gastouderbureau benaderen om te vragen of het mogelijk is hier een gastouder voor te vinden.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier in de buurt zit een kinderdagverblijf die 24/7 opvang biedt. je kindje kan daar dus ook snachts en in het weekend terecht. heb je zoiets niet in de buurt?

en anders familie..

4. peps

peps Actief lid

Dec 27, 2009
    308
    1
    0
    Bedankt voor je reactie maar helaas hebben we in deze omgeving geen 24/7 opvang en familie is ook geen optie dus vandaar dat ik iets anders moet verzinnen.:)

5. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Flexibele kinderopvang? Hier een flexibel KDV waar ook BSO aan gekoppeld is.

Alleen moet je man de kinderen dan wel op tijd op kunnen halen en weg kunnen brengen?

Wij hebben iig flexibele opvang voor gemiddeld 2 dgn per week. Maar het kan prima zijn dat ik dan een hele week geen opvang nodig heb en de week erna 4 dgn, dus flexibel is het iig.

6. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Geen vrienden of goede buren die die 7 keer per maand je baby willen opvangen. Of misschien kan je wel iets regelen met andere ouders die ook opvang zoeken. Vang jij hun kind op op hun werkdagen en zij de jouwe op jouw werkdagen.
    Of voor de oudste twee naschoolse opvang regelen en de baby juist naar opa en oma doen. Is waarschijnlijk makkelijker te regelen. Eventueel ook met ouders van vriendjes of vriendinnetjes.

Share This Page