Ja dat kan je natuurlijk niet maken, ook vooral gewoon niet voor het kindje! Maar idd is een hele slechte gedachte, maar wel iets voor die moeder om over na te denken ! Ik vind het gewoon echt belachelijk hoe die moeder met anderen om gaat, anderen dus jullie en haar kindje! Mss wandeld ze hier ook wel rond ! Haha! En doet ze het volgende keer niet meer, whaha! Wat erg zeg !
hoi hoi nou ik vind het ook Echt niet kunnen ik werk zelf op het kdv en ik weet dat er dus ouders zijn die dat echt zo doen, heel vervelend! als mijn dochtertje zou poepen in de auto zou ik haar zeker zelf verschonen. de mannier waarop ze het zegt, en dat het vaker voor komt dat vind ik echt niet normaal. wij hadden ook zo'n kindje, maar die werd dan door een vader gebracht, ik weet niet waarom, maar dan vond ik dat toch altijd anders en dan had ik meer van, ik doe het wel.. toch anders dan als de moeder dat kindje had gebracht denk ik. (misschien dat i kdenk dat die vaders dat niet snappen ofso wahha, slaat ook nergens op maar goed)
Hihi...nee echt? De papa's van tegenwoordig kunnen dit toch echt zelf wel toch? Hier wel in ieder geval!
Ik vind het inderdaad ook niet netjes van moeder naar jullie en naar kind toe Zelf ben ik moeder van een zoontje van 1½ en als deze nog net even poept of onderweg verschoon ik hem uiteraard gewoon zelf. Echter ook ik maak op mijn werk heel bizarre dingen mee... ik werk als een pedagoog op een sociaal medisch kinderdagverblijf. Niet direct op de groep dus maar daar ben ik wel vaak in de ochtend en middag aanwezig om ouders te kunnen ontvangen en ze met vragen en problemen bij me terecht kunnen en om te observeren etc. Er worden hier regelmatig kinderen heel onverzorgd gebracht (stinkend, niet gewassen, kleren al 4 dagen aan, ziek, koorts) en door enkelen ook echt gewoon neergezet / gedumpt en ouders rennen weg naar hun "afspraak". Echter hier is de reden dat dit de doelgroep is wat hier komt. Ouders met eigen problemen, moeizame situaties, schulden, alleenstaand, psychiatrisch, verslaafd etc. Wij zijn dan altijd maar blij dat die kinderen iig gebracht zijn en wij ze de dag weer door kunnen helpen. Ze zijn niet allemaal zo hoor maar er zitten echt een paar trieste situaties tussen.
Pff triest.. arm kind! Wij vragen ouders altijd zelf te verschonen als ze 's ochtends met poepbroek binnenkomen. We hebben namelijk heel wat gevallen gehad dat de kinderen met nachtluier of vroege volle ochtendluier gebracht werden, dat de luiers al aan het scheuren waren :x Dus 's ochtends mogen ze het altijd zelf doen, zodat wij alle tijd blijven hebben voor andere ouders en hun kinderen. En dan is het een kwestie van inschatten uiteraard, soms neem ik dan ook een kindje over zodat de ouder snel weg kan.
dat ze hier rondwandeld heb ik idd ook al aangedacht maar goed, ze is er het type niet voor. Over dat niet verschonen aan het einde van de dag zal ik nooit echt doen, maar het is misschien wel iets om te zeggen om mijn collega te overtuigen, want die schijnt dit echt de normaalste zaak van de wereld te vinden.
Dit vind ik dus echt niet kunnen. En wel om 2 redenen. Je kunt volgens mij beter een poepluier meteen verschonen. Dan voorkom je narigheid (lees pijn, luieruitslag) bij je kindje. En de 2e reden.. als je kind thuis al gepoept heeft, vind ik dat je de tijd moet nemen om dit zelf even te verschonen. Nu komt het over alsof ze er geen zin in heeft.. "ach laat de leidsters het maar doen, dan hoef ik het niet te doen. " En natuurlijk is het niet het fijnste om te doen, maar ja dat hoort bij het moederschap toch? Als ik milou ga halen en ze heeft een poepbroek, dan verschoon ik haar zelf bij het kdv. Dat vind ik wel zo netjes. Is toch ook mijn kindje. Dan hebben de leidsters tijd voor andere kinderen. Ze hebben het vaak druk genoeg tijdens de breng en haal tijden.
Hier is het inderdaad sochtends ook "laden & Lossen", dus negen van de tien keer wordt ze thuis nog verlost van haar "dikke broek". maar het komt inderdaad wel voor dat dochterlief in de auto nog iets produceert. Is denk ik een of twee keer voorgekomen. Maar de dames leidsters verschonen haar dan eigenlijk direct. Ik zou het ook niet over mn hart kunnen verkrijgen om dochterlief nog een half uur zo in de auto te hebben hoor :x
ik ga zo even de rest lezen : maar als ze het al zegt dat ze het thuis heeft gedaan zou ik iets zeggen van : '' oh , had mama het zo druk dan ? en dan tegen mama , je mag haar nog wel even verschonen hoor '' ! hallo ! vooral als het vaak voorkomt , dan zou ik op een gegeven moment zeggen dat ze haar gewoon zelf even mag verschonen !
alles gelezen , tja ik vind dat als een ouder haar kindje komt brengen met een poepbroek het normaal is dat of zei t kindje verschoond of dat ik het doe als de moeder haast heeft/ of het bijna nooit voorkomt. (stel het wel altijd even voor hoor '' zal ik het even doen ?'' mits dit niet elke keer het geval is want dan zeg ik dat ze het zelf even mag doen.
Wat ik me nog bedacht, hebben jullie weleens nieuwsbrieven op het kdv dat je aan de kindjes mee geeft? Met bijv daarin dat er een nieuwe leidster is, nieuwe stagiaires, wanneer er extra 'vrije' dagen zijn *feestdagen bedoel ik dan dus*, andere openingstijden, nieuwe 'regels' over bijv eten en drinken mee brengen, tipjes voor tractaties, dat er gemerkt is dat er veel spullen achter blijven haha, etc. Dat krijgen wij namelijk weleens (1x per 3 maanden geloof ik). Misschien is het een idee om daar gewoon een stukje bij in te zetten? Gewoon netjes een stukje waarin je dat dus gewoon nogmaals aan de orde brengt?
Zo stond er in de nieuwsbrief van ons kdv een keer het verzoek of ouders hun kindjes willen komen halen als ze ziek zijn en leidsters daar om vragen. Het was namelijk een keer voorgekomen dat een leidster zelf uiteindelijk met het kindje op de eerste hulp had gezeten... Komt misschien hard aan voor de betrokken ouders, maar het is wel meteen duidelijk voor alle andere papa's en mama's..!!
Ja precies, dat bedoelde ik zo een nieuwsbrief. Gewoon even weer aan de orde brengen van dat soort 'regels' . Misschien dat die ene dame het dan ook leest en snapt !
de keren dat Fleur in de auto poept dan verschoon ik haar zelf nog even op het kdv. Ook kleed ik haar zelf aan als ze net wakker is als ik haar kom halen. Tenzij ik erg moe ben ( en ik meer last van uitval heb) Ik zou me schamen een kindje met een nachtluier te brengen zeg. Ik denk dat de meest effectieve manier als het nog eens voor komt dat moeder zegt dat het thuis is gebeurt je dit best zielig vindt voor haar kind en je snel de billen zal insmeren want die zullen nu wel rood zijn. Dan is moeder beledigd maar dan is de boodschap wel helder.
hee, bedankt voor het idee, we hebben idd zo'n brief die elke maand uitkomt. Ik vind het zelf ook wel een goed idee, ware het niet dat 1 van mijn collega's dit absoluut geen probleem vindt.
Joepie, soms heb ik dus best goede ideeen ! Grapje ! Nee, maar er is dus 1 collega die er niks om geeft, maar je andere collega's vinden het ook niet echt super? Misschien eens als jullie samen overleggen toch nog eens over hebben en dan als er dus meerdere zijn die het niet zo fijn vinden (behalve die ene dan) aandragen het misschien eens in de nieuwsbrief (1x per maand lijkt me trouwens wel fijn ipv 1x per 3mnd ) te zetten? Geen idee hoe dat gaat hoor, dus misschien zeg ik wel iets dat onmogelijk is, maar vooruit, dat weet jij waarschijnlijk wel.
Nou dat kan echt niet hoor, ik zou het zeker bespreken. Dat je kind onderweg poept, dat kan gebeuren maar bijna altijd zo binnenkomen en hem dan afgeven zo van: regel jij het maar?! Vind ik vreselijk asociaal gedrag. Dus moeder hierop aanspreken en gelijk even aanwijzen waar de luiers liggen, zo van: ja daar ligt alles, lukt wel he?! Pfffffffff wat een gedrag zeg, dat zou ik echt niet accepteren! En dan ook nog zo oerstom (ja sorry) erbij zeggen van: nou dat heeft ie al een half uur geleden gedaan (of zoiets) :x:x:x:x:x:x:x:x
ja ik ga het idd even bespreken. Het is eigenlijk altijd iets met haar, die heeft soms hele aparte standpunten.
echt ongelofelijk!!! dat zulke mensen er zijn :O als dat bij mij zou overkomen (in de auto poepen) zou ik hem zelf verschonen omdat ik het dan mijn taak vind. ik zou ook een soort opmerking maken van... zal ik je even wijzen waar je hem kan verschonen?
Dat had ik dus ook gedaan. Gewoon even vriendelijk laten zien waar alles staat en zoiets zeggen als, 'nou, hier kan je mama je een lekkere schone broek aantrekken'. Ik vind het ronduit asociaal. Hier gebeurde het ook wel eens, maar dan verschoonde ik haar gewoon zelf op het kdv, wist waar alles stond, dat is mijn taak, het gebeurt toch in mijn aanwezigheid en ik ben dan als eerste verantwoordelijk voor mijn kind. Hier krijgen we ook regelmatig van die nieuwsbrieven en onderaan staat vaak een lijstje met 'denkt u er aan dat....en dan dingen over haal en brengtijden, dat je de naam in hun jasje zet etc. Dus inderdaad, zoiets zou ik ook in zo'n nieuwsbrief zetten. Maar sowieso die moeder er op aanspreken, ik vind het gebrek aan rescpect dat ze zo haar kind bij je komt brengen.