Nu word ik wel erg nieuwsgierig. Ik vind opvoedingsboeken vaak erg belerend. Vaak is er maar een juiste manier volgens een boek en daar geloof ik niet in. Is het inderdaad een aanrader? En zo ja, mag ik dan de titel weten?
Jongste slaapt nog dus nog in mijn pyama op de bank kopje koffie drinken en knuffelen met de kat. Bekijk bijlage 586915
Het boek heet "geef me de 5". Het gaat vooral over waaruit het gedrag van autisten ontstaat en hoe je er op in kan spelen. Interessant maar niet heel erg vernieuwend en ook een beetje stereotyperend. On topic: Dagje stad Bekijk bijlage 587002
Ik heb het al gelezen . Eens met je commentaar ook. Ik mis bij deze methode altijd de ‘waarom’ bij juist dit specifieke kind, waarbij bijv. ook rekening wordt gehouden met karakter, omgeving etc. Alsof alle kinderen met autisme hetzelfde zijn en elk kind niet een unieke individu is . Het is allemaal net iets te simpel. Misschien dat jij dit ook bedoeld met stereotyperend?
Ja precies, alsof ieder kind met autisme (of überhaupt ieder kind) het zelfde denkt en behandeld moet worden. Daarom ben ik ook niet zo van dit soort boeken want ik denk dat iedereen zelf wel het beste weet hoe die met z'n kind om moet gaan. Maar ik ga hem zo wel uitlezen
Ik snap je commentaar en ik ben het tot zekere hoogte met je eens maar ik vond er toch wel treffende voorbeelden in staan. En daarmee dus verhelderend over hoe dingen in het hoofd van onze zoon werken. Volgens mij staat er ook wel bij dat als bepaalde dingen niet nodig zijn omdat ze "gewoon" goed gaan je ze natuurlijk ook niet hoeft te gebruiken. Dus ik vond het toch wel nuttig en praktisch.
Kinderdisco een uurtje geleden! Die in de blauwe hoodie bij het podium is van mij... Bekijk bijlage 587211
Hahaha, ik zag het later ook... Géén van die volwassenen horen bij mij trouwens, maar ik vond het wel een leuk actie plaatje...