Bekijk bijlage 594705 Net gewandeld en nu heerlijk bij een vuurtje, ookal is dat qua temperatuur helemaal niet nodig. Bekijk bijlage 594706
Een broodje cheddar met sweet piccalilly Schoonfamilie uit Engeland is vandaag gearriveerd met de eerste levensbehoeften...
Dat ik wel kan janken om hoe mijn zoontje er nu uit ziet met zijn krentenbaard. Zo’n mooi puntgaaf koppie, en dan dit....
Och, het mooie mannetje. Misschien even off-topic. Mijn dochter heeft het deze zomer gehad. Na 1 week fucidinezalf (antibioticazalf), bleek het nog erger te worden. Door een kweekje te laten nemen kwamen we er achter dat het een variant was, gebaseerd op een nieuwe stam. En die stam bleek resistent voor verschillende antibiotica. Zij is toen echt een specifieke antibiotica moeten gaan slikken en pas dan werd het na 4 dagen beter. Blijkbaar is die variant nu in opmars! Dus hou het goed in de gaten. Bij ons moest trouwens het hele gezin behandeld worden (dekolonisatie) ondanks dat niemand iets had. Verzorg je mannetje goed!
Aan het ontbijten met zoontje in ons vakantiehuisje. Man is gisteravond naar huis gegaan, wij blijven nog de hele week Bekijk bijlage 594804
@Floeperd. Deze info werd verspreid onder de artsen in de Kempen (België) en sinds eind augustus dus ook in Leuven: https://www.zorg-en-gezondheid.be/impetigo-kempen Misschien iets om mee te nemen? PS: sorry als ik wat paniekerig overkom, maar het was echt heel erg bij onze dochter. Gelukkig op haar benen en armen. Maar ik wil dat mooie snoetje van jouw zoontje dat niet aandoen. Beter goed in de gaten houden, dan achteraf spijt hebben, denk ik.
Vanmorgen de huisarts nog aan de lijn gehad en die heeft een speciale antibioticum voorgeschreven voor de kleine man. Hij noemde op wat jij zei. Dank voor je info, erg lief van je!! Hopelijk is je kleine meisje er ongeschonden vanaf gekomen, geen littekens of zo?