Wat voor beleg op het bammetje?

Discussie in 'Voeding' gestart door Iwish, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iwish

Iwish Niet meer actief

Nog een vraagje...Wat kun je allemaal op het bammetje smeren bij een kleintje van bijna 9 maanden? Ik heb tot dusver alleen nog maar smeerkaas geprobeerd.

En wanneer mag je ze bij het avondeten rode kool of prei gaan geven? Vanaf een jaar?

Liefs,
    Iwish

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Lekker wat geprakt fruit erop; banaantje of aardbeitjes:D
    rode kool en prei hebben we hier vanaf 1 jaar pas gedaan...

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie krijgt vanalles, pasta, jam, smeerkaas, muisjes, kaas, kipfilet, beetje van zijn vers fruitpapje, ....

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#4 Cygnet2, 8 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2009
    oeps dubbel

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

jam, appelstroop, chocoladepasta, pindakaas, smeerworst, leverworst, kwark, banaan etc.. Eigenlijk alles wat smeerbaar is.

Als je kindje goed reageert op andere groenten kun je vanaf 6 maanden gewoon prei en rode kool geven. Sommige kindjes reageren hier sterker op. Je moet het gewoon een keer uitproberen. Mijn zoontje eet al een aantal maanden rode kool en dat gaat prima. Bruine bonen vindt hij ook erg lekker maar daarvan krijgt hij wel heel erg last van zijn darmen!! Dus dat beperken we maar een beetje. . (arme papa / mama / opa & oma of KDV die de dag daarna de luiers heeft... hihi

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Eigenlijk kan je er gewoon vanalles op doen. Plakje kaas, plakje worst, yoghurt, boter, allerlei verschillende soorten 'fruitmoes' (minder suikers dan in jam), tja eigenlijk zou ik haast zeggen, wat niet? Haha! Eigenlijk gewoon vanalles als de kleine het maar lekker vind, alleen zou ik niet steeds voor zoetigheid kiezen maar ook voor hartige dingen.

Deel Deze Pagina