Hallo Allemaal, Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 20 jaar en studeer nog. Ik ben ook niet aan het proberen om zwanger te worden, maar ik ben toch een beetje bang zwanger te zijn. Een maand geleden had ik namelijk wat zwangerschapskwaaltjes, momenteel zijn de meeste weg allen ik heb nog wel gevoelige borsten maar hoe erg verschilt per dag. Nu vroeg mijn nichtje afgelopen weekend of ik zwanger was. Ik snapte wel waarom want mijn onderbuik was op gezet, ben altijd redelijk slank geweest. Ik heb een test gedaan die was negatief toen moest ik van mIjn ma toch de huisarts bellen die mij vertelde de komde week weinig kolydraten te gaan eten dit heb ik gedaan nogsteeds is mijn buik niet minder. Ik slikreeg de pil vaak Door ook de afgelopen tijd met een max van 3 maanden. Mijn vriend en ik gebruiken verder geen anticonceptie. Nu heb ik mijn laatste pil donderdag genomen, normaal ben ik dan begin de volgende dag ongesteld, maar dit is niet het geval. Vandaag heb ik hevige buikkrampen waardoor ik niet eens recht op kan staan, maar nog steeds niet ongesteld. Zou ik zwanger kunnen zijn? Ik weet namelijk dat ik nooit een abortus zou kunnen plegen maar ik rook en drink, dus zo ja dan zou ik graag actief ondernemen. Kan ik nu al testen dat is dan geen ochtend urine? Alvast bedankt
Als je een maand geleden kwalen had maar je test een week geleden negatief lijkt t me sterk dat je zwanger bent. Voor de zekerheid misschien toch nog een testje doen (Kruidvat heeft 2 testen voor 5 euro die zijn erg goed en gevoelig). Let wel: een streep is een streep dus ook al is ie vaag dan is ie alsnog positief. Succes👍🏼
Bedankt! Ga ik misschien toch maar doen want Door stress zou het ook uit kunnen blijven. Ik heb thuis nog zoeen early van kruidvat liggen heb je daar ook goede ervaringen mee?
Ik vind ze zelf niet zo duidelijk met die kruisjes. Je kan m doen en bij twijfel die andere kopen.... Als je echt al een tijdje zwanger bent moet je wel duidelijk een kruis geven maar die early testen van Kruidvat hebben vaak een voorgedrukt streepje...
Was je een maand geleden wel ongesteld dan of heb je toen de pil doorgeslikt? Dat kan ik niet helemaal uit je verhaal opmaken. Het lijkt mij ook niet dat als je een week geleden negatief getest hebt nu zwanger bent. De "zwangerschapskwaaltjes" kunnen ook heel goed premenstruele klachten zijn geweest. Die klachten kunnen erg op elkaar lijken. Ik zou ook nogmaals testen. Ik test zelf altijd het liefst met clearblue die zwanger of niet zwanger aangeeft, vind ik altijd duidelijker dan het getuur naar misschien een vaag streepje. Maar die zijn wel een stuk duurder. Die van de kruidvat 2voor 5 euro zijn ook goed. Succes in ieder geval.
Zwangerschapskwaaltjes ontstaan door een zwangerschap, oftewel: dan had je een positieve test moeten hebben. Als je al dusdanig 'ver' bent dat je kwaaltjes hebt, kan een test absoluut niet negatief uitslaan. Je kunt dus niet zwanger zijn. Je ongesteldheid blijft nu - neem ik aan - gewoon uit door de stress. Ook is het niet gek om nu nog niet ongesteld te zijn: bij mij duurde het bijv mínstens 3-4 dagen na begin stopweek. Voor je eigen gemoedsrust zou ik nog een testje wagen en 't dan los laten. Succes!
Ik ben ook jaren aan de pil geweest en heb hem ook wel is door geslikt. Maar hooguit een maand, maar ik werd toen ook niet ongesteld. Dat kan ook komen dat je je stop week uit stelde. Sinds ik dat niet meer deed had ik gewoon m'n onttrekking bloeding. Maar het kan rustig zijn dat je lichaam gewoon van slag is. Als je de pil altijd netjes hem geslikt ga ik er niet vanuit dat je zwanger bent. Maar alles kan, hoewel de kan wel klein is. Maargoed het had bij mij andere redenen waarom het allemaal niet op gang kwam, helaas dat was geen zwangerschap. Ik zal gewoon ff een test doen en als die negatief is, dan zul je ook wel niet zwanger zijn helaas. Wel een klein advies van mij kant af. Probeer wel elke maand je stop week in te lassen. Das echt beter. En anders vraag je ha even om advies. Succes !
Mocht je echt al zwanger zijn dan kun je nu ook al wel testen zonder ochtend urine. Plaats anders een foto van je test erbij dan kunnen we mee kijken met je
De meningen verschillen over of 't beter is om stopweken in te lassen of niet. Ik slikte 'm zelfs op advies van de gynaecoloog door. Vaak wel 4 strips achter elkaar En ben toch binnen 3 maanden na stoppen zwanger geraakt, heeft dus geen gevolgen voor me gehad.
Ik vertel ook alleen mijn ervaring Daarom dat ik zeg overleg anders even met de huisarts. Maar wel fijn voor jou dat het zo kon