doe het zelf sperma test

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jikke27, 9 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

Hallo,
    Zat eens te zoeken op internet en kwam zo bij de doe het zelf spermatesten. Nooit geweten dat mannen die thuis zelf kunnen doen... Je kunt er op zien hoe de beweeglijkheid is en het aantal. Nou is dit niet onze planning,dat we deze gaan gebruiken, want we zijn nog maar net bezig om zwanger te worden, maar mocht het langer gaan duren dan lijkt me dat best wel iets, voordat je naar de dokter gaat...
    De vraag is alleen is het betrouwbaar? Ben erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!

2. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

En dan bedoel in natuurlijk niet de vrouwen, maar de partners van de vrouwen ;)

3. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ben ook zeer benieuwd naar de reacties!

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    gebruik de zoekfunctie eens en zoek op proxeed.

groetjes

5. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

Hallo,
    Ja ff gekeken, proxeed is volgens mij een voedingssupplement die de vruchtbaarheid van de man bevorderd? Maar ik was meer benieuwd naar de test zelf... Voor ons niet van toepassing op het moment, want ik ga er vanuit dat het zaad van mijn mannetje in orde is, maar was gewoon nieuwsgierig naar de test zelf, omdat ik er eigenlijk nog nooit iets over gelzen heb op het forum.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ownee ff in de war, eeeh even denken wat er was pas een topic over. (zwangerschapsdementie!)
    Die was niet positief hoor.
    Wij hebben zelf in de medische molen gezeten en ik kan je vertellen dat zo'n test bij de gyn veeeeel meer beslaat dan zo'n zelftest. die meet maar 2 dingetjes en bij de gyn bestaat het uit veel meer dingen.

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Die spermatesten zeggen niet veel. Als je ze thuis gaat doet en er blijkt iets mis te zijn. Dan zit je helemaal in de stress. Terwijl 1 test nog niet zoveel zegt bij sperma. Dus gewoon naar de huisarts, en dan een zaadanalyse aanvragen. Dan weet je veel eerder en beter waar je aan toe bent.

8. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Dat vorige topic wat er laatst over was was idd niet positief. Zo'n test test te weinig onderdelen voor een betrouwbare uitslag. Bovendien weet je dan zelf nog niet wat je ermee moet. Als zo'n test negatief uitvalt zit je idd in de stress en moet je alsnog de mmm in, en als het positief is en het duurt nog een poos voor je zwanger bent, ga je misschien twijfelen aan de uitslag.
    Je helpt jezelf er gewoon niet verder mee, denk ik.

9. wij hebben die test gekocht en een paar maand geleden gedaan, je krijgt er 2 zodat je m dus 2 keer kan doen.
    hij is wel vrij prijzig maar goed dat hadden we er wel voor over.
    alleen de uitslag vond ik nogal onduidelijk.
    je bent er een tijdje mee bezig met die test want je moet tussendoor steeds wachten.
    aan t einde van de test geeft ie een paarse of een roze kleur, paars is negatief dus slecht zaad en roze is goed zaad.
    bij ons was die na een uur tussen paars en roze in... na 1,5 uur was die zo roze als t maar kan... we hebben nog geen 2e test er tegenaan gegooid dus weten eigelijk niet of t nu wel of niet goed is....

liefs marieke

Deel Deze Pagina