nu is het ikke-ikke-ikke!

Discussie in 'De lounge' gestart door tompoes, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik hoop dat je krijgt wat je hebben wil en recht op hebt. Helaas wijst de werkelijkheid maar wat vaak uit dat degene die wel betaald dat ook kan blijven doen. En de tegenpartij doet of zn neus bloed...

2. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Daar heb je gelijk in. Mijn ex en vader van mijn dochter is terwijl de echtscheiding nog niet helemaal rond was naar engeland vetrokken.
    Hij hoefde daarvoor al geen alimentatie meer te betalen omdat zijn draagkracht te laag was. Hij kon heel toevallig vanaf het moment dat ik had besloten dat het beter was om uit elkaar te gaan ineens geen werk meer vinden. Dat terwijl hij daarvoor wel altijd gewerkt heeft en hij zich naderhand verl*lde door te vertellen dat hij de rechtzaak tegen zijn oude werkgever wel had kunnen winnen en werkgever had voorgesteld om hem toch in vaste dienst te nemen. Daar heeft hij zelf vanaf gezien.

Op papier zijn alle schulden ook netjes verdeeld en toch is het mogelijk dat hij al bijna 5 jaar zijn verplichtingen niet nakomt.

Recht hebben en recht krijgen zijn echt twee verschillende dingen.

3. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koop idd. iets super moois voor jezelf over 3 maanden! een mooie tas, horloge etc. Wat je maar graag wilt! je hebt het wel verdiend na zo'n lange tijd en met zo'n loser als ec (sorry hoor, maar je wordt hoer genoemd en je ex lachte en stond erbij, doe normaal zeg!)

4. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Nou hij IS geen kale kip, dat is nou juist het gemene er van. Hij heeft gewoon nooit meer wat van zich laten horen, in de hoop dat ik het zou vergeten en die 23.000 euro zelf even zou ophoesten cq lenen. Dacht t niet! Hij zit nu heerlijk in een eensgezinswoning met vriendin, honden, nieuwe spullen, etc. Toen ik bij hem weg was, heeft hij de hele inboedel verkocht en alles nieuw gekocht. Ik ben m'n servies kwijt, m'n afstudeerfoto's, vakantiefoto's, mijn wasmachine, droger, bed, lakens, dekens, ALLES. Hij heeft ze gewoon weggegooid of verkocht. Niet even vragen van joh wil je nog wat hebben? Daarom alleen al blijf ik vechten tot het einde. Al is het maar om hem flink de stuipen op het lijf te jagen.

5. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Dan hoop ik heel erg voor jou, dat het recht zegeviert... Maar wat fijn dat je van zo'n loser af bent , sorry, maar als iemand je een hoer noemt, en hij daarom lacht... bah!!:x
    Succes ermee
    Pluisje

6. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Dank je :) de laatste formulieren zijn ingescand. Ik heb nu alles ingediend:

echtscheidingsbeschikking
    het convenant (waarin staat dat BEIDE PARTIJEN verantwoordelijk zijn voor de over- of onderwaarde van de verkoop van de woning). Daarin staat ook het spaarpotje wat we gespaard hebben en blabla enzo.. ook ingeleverd een uittreksel van de gemeente wat bewijst dat we echt officieel gescheiden zijn) tsja lullig maar zonder dat document sta ik nergens natuurlijk :p )
    alle papieren van de bank, de koopakte dat de woning is verkocht
    uitbetalingsspecificatie van de lening (ook dat hebben ze nodig om exact de helft te bepalen), de makelaarskosten, enz enz enz.

Pff ben nu een beetje papiermoe.. ;)

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik hoop zeker voor je dat het zo goed gaat aflopen.

ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. grote schuld. ik kon door lenen (bij bekenden) in 1 keer afbetalen, maar wist dat ex dat niet kon. Ik heb toen meerdere advocaten benaderd en met de bank gesproken. en wat er ook gebeurd je blijft altijd aansprakelijk. of ex wel of niet betaald. je kan hem op het matje roepen, maar dat wil niet zeggen dat dit werkt. want als hij alsnog niet betaald ben je alsnog de sigaar. ondanks een beschikking. want een beschikking zegt niet dat ze het geld vorderen van hem voor jou. daar moet je dan alsnog een incasso bureau op zetten. (zo is het mij verteld)

ik heb toen gezegd tegen de bank ik betaal mijn helft in 1 keer als ik daarna finale kwijting krijg. dat betekend dat ik nooit meer aansprakelijk gesteld kan worden voor zijn gedeelte van het bedrag. wat er ook gebeurd. Dit heb ik dan ook gekregen. Netjes op papier. en blij dat ik ben want tot op heden (huis in januari verkocht) heeft hij zijn schuld niet geregeld. als ik dit bovenstaande niet had gedaan had ik net als jou in dezelfde situatie gezeten.

Ik snap dat je wellicht met bovenstaande niets kan, maar al help ik met mijn verhaal maar 1 iemand dan ben ik al blij.

duimen zal ik dat het jou wel lukt het geld van je ex te krijgen!

Deel Deze Pagina