Hallo dames, Zoals de titel al zegt wat eten jullie met kerst? als je dat al tenminste weet dan hahaha ik ben er lekker vroeg bij maar heb ff inspiratie nodig waarschijnlijk word het hier met de kerstavond gourmetten maar de andere dagen heb ik echt geen idee weet ook niet of we visite krijgen of dat we gewoon lekker thuis zijn met ze drieen..
Kerstavond niets bijzonders, ik werk gewoon de hele dag dus zal wel makkelijk worden. Hoewel, we zijn dit jaar kerstavond 5 jaar bij elkaar dus misschien gaan we wel lekker samen eten als dochterlief in bed ligt (kaasfondue, gourmet oid). Eerste kerstdag bij mn ouders en tweede kerstdag schoonouders, dus ik laat me verrassen.
eerste kerstdag zijn wij lekker met zijn 3tjes thuis denk iets makkelijks word zo'n heerlijke hangdag/avond 2e kerstdag gourmetten bij mijn ouders met alle broers/zussen en aanhang
1e kerstdag lekker met het gezin pannenkoeken. Wij hebben zo'n apparaat Tefal PY5828 Wokparty Duo | Blokker Lekker pittig gehakt erbij, uitje..... voor de kids zoete troep. Dat wordt relaxt genieten!
Wij eigenlijk ook, misschien iets luxer, bijv door te gourmetten, maar wij hebben bijv geen hapjes op tafel of zoiets. Wij vieren wel kerst, maar omdat we de geboorte van het kindje Jezus herdenken, houden we hier dus absoluut géén vreetfestijn Het kan dus wat mij betreft prima boerenkool of spaghetti zijn hoor
M'n moeder is kok dus ik gok op een of ander 7 gangen menu met culinaire hoogstandjes. Vind het echt heerlijk om bij mn moeder te eten lekker gemoedelijk, vriendlief kan dan lekker tegen zn schoonmoeder aanzeuren dat het eten van het bord waait en ik mag lekker helpen en hoef lekker nergens over na te denken. De andere dag zijn we bij mn vader en dan gaan we meestal gourmetten. Ik heb 1 keer met kerst pizza gegeten, maar liever nooit meer. Ik hou van die speciale dagen met familie en omdat alles lekker gemoedelijk gaat kan ik daar echt van genieten.
Kerstavond vieren we bij mijn ouders. Kerstdag bij mijn schoonouders. Kerstavond is het meestal wel een feestmenu maar niet zo uitgebreid. Gewoon een lekkere soep, hoofdgerecht (is al een jaar verse frietjes met vlees en groentjes geweest) en koffie met gebak. Meestal ook gewoon wat lichte kost. Kerstdag is bij mijn schoonouders. Voorgerecht was vorig jaar zalm/prei kroketten met vissaus. Soep was tomatensoep (meestal elk jaar ). Hoofdgerecht kroketten, boontjes, worteltjes en ik denk varkenshaasje?. Dessert is meestal iets van ijs, maar vorig jaar een mousse denk ik. Wat we dit jaar gaan eten weet ik nog niet
Hier kerstavond lekker simpel met mij ouders en zusjes lekker hapjes ect. Eerste kerstdag met de gehele familie van onze kant eten we vanalles. Dit jaar staat er carpaccio of vis als voorgerecht. Vlees keuze uit beenham, varkenshaas spies, kipfilet, spareribs. Met aardappeltjes en een aantal verschillende soorten groenten. Na hangop met vruchten en ijs. We zijn met een hele hoop en vind het altijd heerlijk om dit met de familie te vieren. 2e kerstdag lekker simpel gourmetten met mijn ouders. En nog even afwachten of ons kleine meisje dan nog in me buik groeit of er al bij mag zijn.
Kerstavond denk ik wat makkelijks. 1e kerstdag maken we tapas en tweede kerstdag de restjes daarvan. 2e kerstdag komt er ook familie brunchen dus dan halen we lekkere broodjes en beleg.
1ste kerstdag gourmetten en 2de vooraf ragoutpasteitje hoofdgerecht varkenshaas stoofperen en aardappelbolletjes en toetje denk ijstaart
eerste kerstdag nog geen idee, dan zijn we gewoon lekker thuis. misschien een lekkere biefstuk maar kan ook gewoon boerenkool zijn. tweede kerstdag gaan we uit eten met opa en oma
Nog geen idee eigenlijk, dit jaar zijn we met de kerst heerlijk thuis Denk dat het een driegangen menu wordt, maar ben nog inspiratieloos...
1e kerstdag gaan we uit eten met mijn hele familie. 2e kerstdag bij mn schoonmoeder met de "pizzarette". "3e" kerstdag bij mn schoonvader eten.. wat? Geen idee!
Eerste kerstdag is standaard gourmetten bij schoonvader. 2e kerstdag zien we het wel. niks bijzonders iig.
De dag voor kerst (24-12) doen wij een uitgebreide broodtafel met zelf gebakken brood, fries suikerbrood (van de Friese bakker), kerststol en luxe beleg. Eerste kerstdag vieren we het met mijn ouders bij ons thuis. We gaan dan gourmetten. Mijn man en ik maken dan lekker zelf de bijgerechten (salades etc) en dan gezellig lekker lang tafelen. Tweede kerstdag gaan we naar mijn schoonouders. Weet nog niet wat we daar eten.
1e kerstdag pizzarette (echt kerstig haha) 2e kerstdag een aantal gangen menu waar ik maar 1 gang van maak dus geen idee wat de rest wordt.
Niet veel bijzonders. Ben met de kids alleen thuis (man heeft slaapdiensten) dus iets wat zij lekker vinden: of dat macaroni, pizza, stamppot, wat kleine hapjes of pannenkoeken zijn maakt niet gek veel uit.
Kerstavond gaan we heerlijk uit eten bij Guachos in Rotterdam. Eerste kerstdag gaan we waarschijnlijk gourmetten, zijn we met ons tweetjes. Tweede kerstdag eten we bij mijn ouders en dan eten we afhaal chinees.