Ik heb morgen een curretage. Geestelijk kan ik volgende week wel weer aan het werk, maar ik vroeg me af hoe lang je lichamelijk last hebt van een curretage en in hoeverre dit te combineren is met werk? Wie heeft hier antwoord op?
hoi meid nog heel veel sterkte! wanneer je weer kunt werken is moeilijk te zeggen de een heeft er meer last van als de ander ik ben na 4 weken weer gaan werken maar heb ook een hele bevalling gehad en daarna een curretage en de geestelijke pijn die mij weer hield van werken maar meid je moet doen waar jij je goed bijvoelt gaat het nog niet dan meld je je nog ziek heel veel sterkte nog
Ik heb lichamelijk heel weinig last gehad, een beetje ongi krampen en een dag of 4 licht gevloeid. Geestelijk was een ander verhaal. Nu hadden wij toevallig 2 weken vakantie, maar ik denk dat ik anders een week zou zijn thuis gebleven. Heel veel sterkte Kolibri, ontzettend treurig dat het is mis gegaan bij je
Mijn curretage was ook op een vrijdag. Ben de maandag daarop weer aan het werk gegaan. Fysiek kon ik dit goed aan. Maar het hangt natuurlijk ook van je beroep af. Ik werk zittend. Heel veel sterkte morgen.
Ik ben 2 weken thuis geweest, ik had lichamelijk erg veel last en moest best lang herstellen. Ook geestelijk (wat voor mij veel zwaarder was) had ik die tijd iig echt nodig. Heel veel sterkte!
Je zegt dat het geestelijk wel meevalt. Ik zou het zeker niet onderschatten. Kijk per dag hoe je je voelt, dat is even onzeker voor je werkgever maar op die manier geef je jezelf ook ruimte. Ik ben een week thuisgeweest. Toen het lichamelijk weer beter ging heb ik mij beter gemeld. Na die week twee weken gewerkt waarbij ik erachter kwam dat ik het helemaal niet had verwerkt toen ik weer lichamelijke klachten kreeg. op dit moment werk ik 50% en dat houd ik volgende week ook nog even vol. Luister goed naar jezelf. Sterkte met het verwerken.
Het ligt eraan hoe je jezelf voelt hoor. Emotioneel kan je namenlijk nog een klap krijgen. Ik denk dat je het best zelf kan bepalen of je na een week weer kan werken. Zolang je maar goed uitrust.
Ik had weinig lichamelijke klachten na mijn currettage.. beetje ongi-gevoel.. vloeide ook bijna niet.. Geestelijk was het wel zwaar, maar dat is per persoon verschillend hoe je daarmee om gaat. Ik ben na een week weer gaan werken en begon toen ineens veel te vloeien.. dus te snel weer begonnen... (werk in de zorg)
ik ben een weekje nadien nog thuis gebleven, maar emotioneel viel het veel zwaarder dan verwacht en heeft het toch nog enkele weken aangesleept