vieze oogjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Quincy23, Jan 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Quincy23

Quincy23 Actief lid

Jan 10, 2008
    142
    0
    0
    hallo ik heb even een vraagje.
    mijn zoontje is bijna 14 maanden en is een beetje verkouden en grieperig. nu heeft hij ook last van vieze oogjes. steeds van dat gele prut in zijn oogjes. heeft iemand tips hoe ik dit moet schoonmaken. ik doe het nu met afgekoeld gekookt water. of is een dokters bezoek beter.

alvast bedankt

2. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    2,290
    0
    0
    mijn dochter had dat vavaf de geboorte en nu zei de ha dat ik terramicine (oogzalf) moest gebruiken!
    ik heb het 3 dagen gebruikt en het is weg!

groetjes

3. christina

christina Niet meer actief

gewoon beetje lauw water op een watje. wel in de gaten houden anders ha bellen

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Als het niet idioot vast zit, dan ben je wel goed bezig.
    Mijn zoontje had vaak hetzelfde bij verkoudheid (en een oorontsteking). Het zit allemaal met elkaar in verbinding, en sommige kindjes zijn er gevoelig voor.

Gewoon schoon blijven maken, wat neusspray om het wat open te houden, en dan kun je meestal wel afwachten.

Alleen als het nou erg vast zit, zijn oogjes niet meer open kunnen, het ooglid knalrood (ontstoken) wordt, zou je de huisarts eens kunnen laten kijken. De onze deed er eigenlijk niks mee op die leeftijd..

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Mijn dochter heeft dit ook vaak! Ook hier is het vaak in combinatie met een oorontsteking door de verbinding van de buis van eustachius. Mijn ha gaf als advies dit gewoon schoon te houden met kraamwater en schone watjes. Het is wel heel vervelend! Als ze dan hebben geslapen zit het helemaal dicht. :(

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,853
    3,367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Let er alleen op dat je voor ieder oogje een schoon watje gebruikt, om de oogjes niet opnieuw met elkaar te besmetten. Maar verder dus wat al gezegd is: Gewoon zo doorgaan en eventueel ook gaan sprayen met neusspray -het staat allemaal met elkaar in verbinding.

7. Quincy23

Quincy23 Actief lid

Jan 10, 2008
    142
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties
    ik moet wel even afkloppen maar alleen toen hij wakker werd vanochtend had hij vieze ogen. tot nu toe nog niet.

8. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Ik kreeg laatste de tip om Supranette doekjes te gebruiken, verkrijgbaar bij apotheek. Werkt wel goed, kost ca 6 euro voor pakje. Watjes zijn wel goedkoper en werken soms ook gewoon prima.

Doekjes liggen hier op voorraad voor bv onderweg/vakantie etc.

Share This Page