hallo ik heb even een vraagje. mijn zoontje is bijna 14 maanden en is een beetje verkouden en grieperig. nu heeft hij ook last van vieze oogjes. steeds van dat gele prut in zijn oogjes. heeft iemand tips hoe ik dit moet schoonmaken. ik doe het nu met afgekoeld gekookt water. of is een dokters bezoek beter. alvast bedankt
mijn dochter had dat vavaf de geboorte en nu zei de ha dat ik terramicine (oogzalf) moest gebruiken! ik heb het 3 dagen gebruikt en het is weg! groetjes
Als het niet idioot vast zit, dan ben je wel goed bezig. Mijn zoontje had vaak hetzelfde bij verkoudheid (en een oorontsteking). Het zit allemaal met elkaar in verbinding, en sommige kindjes zijn er gevoelig voor. Gewoon schoon blijven maken, wat neusspray om het wat open te houden, en dan kun je meestal wel afwachten. Alleen als het nou erg vast zit, zijn oogjes niet meer open kunnen, het ooglid knalrood (ontstoken) wordt, zou je de huisarts eens kunnen laten kijken. De onze deed er eigenlijk niks mee op die leeftijd..
Mijn dochter heeft dit ook vaak! Ook hier is het vaak in combinatie met een oorontsteking door de verbinding van de buis van eustachius. Mijn ha gaf als advies dit gewoon schoon te houden met kraamwater en schone watjes. Het is wel heel vervelend! Als ze dan hebben geslapen zit het helemaal dicht.
Let er alleen op dat je voor ieder oogje een schoon watje gebruikt, om de oogjes niet opnieuw met elkaar te besmetten. Maar verder dus wat al gezegd is: Gewoon zo doorgaan en eventueel ook gaan sprayen met neusspray -het staat allemaal met elkaar in verbinding.
bedankt voor jullie reacties ik moet wel even afkloppen maar alleen toen hij wakker werd vanochtend had hij vieze ogen. tot nu toe nog niet.
Ik kreeg laatste de tip om Supranette doekjes te gebruiken, verkrijgbaar bij apotheek. Werkt wel goed, kost ca 6 euro voor pakje. Watjes zijn wel goedkoper en werken soms ook gewoon prima. Doekjes liggen hier op voorraad voor bv onderweg/vakantie etc.