Goeiemorgen allemaal, Onze kleine heeft sinds gisteren koorts. Gisterenavond 39,5, toen Paracetamol zetpil gegeven, de koorts is toen iets gezakt. Temperatuur was net bij het uit bed komen 39,2. Morgen heeft de kleine de BMR en MenC vaccinaties, maar is het misschien verstandiger om deze af te zeggen? Het kan zijn dat de kleine morgenochtend wel koortsvrij is natuurlijk, maar nu 24 uur van tevoren heeft de kleine nog wel koorts. Kinderen hebben meestal pas anderhalf á twee weken na de BMR vaccinatie klachten hiervan, MenC misschien eerder. Onze kleine is wel wat hangeriger dan normaal en huilt ook wat meer dan anders, maar verder nog redelijk aanspreekbaar en op zich nog goede eetlust. Wat is wijs? Hebben jullie ervaring? Ik den k dat ik het cb ook nog wel even bel vandaag, maar was benieuwd naar jullie mening.
Zeker een week of twee weken uitstellen. Bmr is een heftige prik waar ze heftig op kunnen reageren. Met een verzwakt afweersyseem lijkt het me nu zeker niet verstandig.
Onze jongen moest donderdag zijn spuitjes gekregen hebben. Hij had toen wat verhoging (37,5) en ze wouden het niet geven. Ik moest terugkomen wanneer hij gedurende 2 dagen minimum geen koorts meer had gehad. En bij zijn vorige vaccinaties heeft hij nooit koorts gemaakt, daar ligt het dus niet aan. Maar ze doen dat uit veiligheid. Dus ik denk dat je de afspraak beter verplaatst.
Verplaatsen naar een andere keer. BMR is een heftige vaccinatie en bij een afweersysteem dat zich net aan het herstellen is of nog druk doende om iets het lichaam uit te krijgen, is vaccineren dan echt niet verstandig.
Een goed cb zal ze niet eens geven.. Ze moeten minimaal 24 of 48 uur koortsvrij geweest zijn Even verzetten dus
Ik zou hem minimaal 1 maand uitstellen. Eerst helemaal herstellen van het ziek zijn. Fem krijgt zelfs geen vaccinatie als ze verkouden is. Heeft ze 1x gehad, en het herstellen duurt dan veel langer! (Ze is er wel altijd behoorlijk ziek van)
Hier sluit ik me bij aan. Ik zou de afspraak alleen niet gelijk vér verzetten - zoals iemand aangaf 4 weken ofzo - want anders heb je kans, dat je kindje volgend jaar de inenting nóg niet gehad heeft - omdat nu juist de winterperiode er aan komt en kinderen gewoon gemakkelijk reageren met koorts. Dus als je kind een paar dagen koortsvrij is, dan moet de afspraak gewoon kunnen (en hiermee bedoel ik ook: Gewoon algeheel fit weer is- hier gaf het cb de inenting ook niet, toen ik aangaf dat dochter wat last had van diarree.)