Welk fruit gaven jullie als allereerste hapje? Welke fruit mag vanaf 4 maanden? En welke ook alweer niet? Ben t ff allemaal kwijt van mn zoontje
wij zijn gisteren begonnen met het fruithapje, ze heeft nu gewoon die potjes van olvarit voor 4 maanden. ze had gisteren en vandaag appel, banaan, peer! dit is groente en fruit voor als je net begint... Fruit: Banaan Appel Peer Meloen Mango Abrikoos Perzik Groente: Courgette Worteltjes Bloemkool Boontjes Broccoli tenminste dit vond ik op internet!
In het begin geef je 1 soort tegelijk en dat een paar dagen achter elkaar..om te kijken voor evt. allergieeen. Als eerste fruit is geschikt: Appel Peer banaan perzik Mango abrikoos meloen
Afgeraden word kiwi en aardbei. Appel zou ik niet als eerste fruit nemen, je kunt het raspen maar blijven toch stukjes is mijn ervaring. Ik geef banaan, meloen, peer, perzik, pruim.
Ik ben wel van plan appel als eerste te geven Ik heb een babycook, dus word als appelmoes Vind t zelf ook heerlijk
Citrusvruchten ook nog even mee wachten. En wij zijn begonnen met rijstebloem. Dan kan het lijfje alvast wennen aan meer structuur. Is voor darmen een kleinere stap. Pas een week later begonnen met groente en nadat we 3 soorten groente hadden, zijn we fruit toe gaan voegen. En inderdaad meerdere dagen hetzelfde en 1 product per keer.
Voedingscentrum heeft handige folder("eerste hapjes"). Kreeg ik mee van CB. Maar voor ons het de 1e, dus wij weten echt helemáál niks van de 1e hapjes, hihi! Misschien ook meer info te vinden op voedingscentrum website? Veel suc6!