nu koorts, wel of niet naar het kinderdagverblijf morgen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door tanjax11, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn heeft regelmatig koorts/verhoging.
    Vandaag had hij de hele dag al rode wangen en was wat warm..had hem niet getempt, aangezien dit bij hem past. Hij heeft ook gewoon gespeeld, niets aan de hand.
    Net voor het naar bed gaan even getemperatuurd, en nu toch 39,1.
    morgen moeten we allebei werken en zou Finn naar het kinderdagverblijf gaan.
    Wat zouden jullie doen?

2. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou hem vannacht of morgenvroeg opnieuw temperaturen en als hij dan koorts heeft thuis houden.

Bij ons kinderdagverblijf is de regel als een kindje koorts heeft ze thuis moeten blijven. Ze kunnen niet de extra aandacht geven die ze dan nodig hebben als een kindje ziek is.

En als je uk zich verder gewoon normaal gedraagt en je dicht bij het kinderdagverblijf werkt misschien wel gewoon brengen.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Morgenvroeg tempen. Koorts: thuisblijven. Zou nooit mijn kindje met koorts naar het kinderdagverblijf doen, ook al oogt hij niet ziek. Hij moet toch iets onder de leden hebben, anders heeft ie geen koorts.
    Geen koorts: naar kinderdagverblijf met de mededeling dat hij koorts heeft gehad en vragen of ze het in de gaten willen houden als hij niet lekker wordt/koorts krijgt.
    Zo zou ik het doen:)

4. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ook ik heb altijd gezegd hem nooit te brengen met koorts, dat voelt gewoon niet goed. Het lastige is alleen dat Finn regelmatig "gewoon"koorts/verhoging heeft en daar dus niet ziek van is...

Nu moet ik wel zeggen dat ik 39 echt te hoog vind hoor, dus dan gaat ie morgen niet...

5. tulip

tulip Niet meer actief

ook al is hij wel gewoon in zn doen zeg maar, dan nog mag je een kindje bij ons niet brengen met koorts. Ik zou het ook niet doen, ook al heeft hij het vaker, koorts is altijd het teken dat er ergens een ontsteking zit, ik zou daar toch nader naar laten kijken.

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

je kunt het pas morgenvroeg bekijken. hoe vervelend het voor jou nu ook is. kindjes kunnen ineens ziek zijn en ook ineens weer beter. heeft hij morgenvroeg nog koorts dan zal hij thuis moeten blijven. heeft hij geen koorts en ziet hij er verder ok uit, niet hangerig of rode wangetjes ofzo. dan kan hij in principe gewoon naar het kinderdagverblijf.

7. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Laat je zoontje lekker slapen en morgen even tempraturen. Niet meteen na het wakker worden. Want dan is zijn tempratuur nog hoog van het slapen.
    Bij ons mogen de kinderen komen met koorts als ze verder geen ziekte verschijnselen hebben en de koorts niet hoger is dan 38.5.
    Voelt hij zich morgen fit kan hij gewoon naar de opvang. Ik zou het wel melden bij de leidsters.

Onze uk voelt ook regelmatig warm en heeft ook heerlijke rode appelwangetjes maar heeft verder geen klachtjes.
    Waarschijnlijk doorkomende tandjes ofzo.

Succes !

8. Bri

Bri Niet meer actief

bij ons kinderdagverblijf is de regel: als je kindje verder geen zieke indruk maakt en gewoon mee kan doen, mag hij gebracht worden, ook met koorts.

ze willen wel dat je het meldt bij het brengen, en je moet GEEN paracetamol geven 's ochtends (en dat dan niet melden...) zodat ze goed kunnen volgen hoe het met je kind gaat.

mijn zoontje heeft ook regelmatig 'zomaar' verhoging. als hij zich erg druk maakt schiet z'n temperatuur zomaar een graad omhoog. ook na het slapen heeft hij dat wel eens. hij is dan verder niet ziek.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij mogen de kleintjes niet brengen als ze boven de 38.5 hebben.

Ik zou mijn kind ook niet weg brengen met koorts, je kindje is ziek dus ik zou het niet doen

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Wij hoeven ons dat nooit af te vragen want met koorts mogen ze niet komen.
    Koorst komt ergens vandaan, en ze willen daar niet de verantwoording hebben over een kind wat plotseling toch wel heel ziek wordt.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    sommige ouders doen dat wel en andere kindjes raken dan ook besmet. als je kind koorts heeft dan moet hij gewoon thuisblijven. ik hou mijn zoon thuis ook een dag daarna, zodat ik weet dat hij echt niet meer ziek is.

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou hem thuishouden, ik wil quinn een dag koortsvrij thuis hebben

Ben er 2 weken geleden ook weer met de neus op de feiten gedrukt, Quinn was 3dagen ziek geweest, op dag 3 ging het eigelijk de goei kant op.
    Dag 4 begon hij koortsvrij, en super gezellig, maar dat was dus de dag koortsvrij thuis zijn. Maar goed ook, in de middag schoot zijn koorts ineens heel snel omhoog, en in de late middag had hij ineens 40,7 en dag 5 had hij dus een een beginnende longontsteking.

Dus ja......

Deel Deze Pagina