ex-kanker patient en zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SanneMart, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SanneMart

    SanneMart Fanatiek lid

    26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Als kind heb ik kanker gehad. Nu ben ik harstikke gezond, ik heb alleen meer kans (ongeveer 30%) op vervroegde overgang en/of onvruchtbaarheid. Mijn arts heeft altijd gezegd dat ik niet te lang moet wachten met kinderen. Maar ja, nu is is pas het moment dat ik en mijn vriend een kind wat kunnen bieden en er aan toe zijn (ben nu 27 jaar). Ik ben enkele maanden geleden gestopt met de pil. Alleen maak ik me nu zorgen ben ik wel vruchtbaar?? Ik heb die angst altijd weggestopt maar nu ik daadwerkelijk probeer zwanger te worden. Elke maand dat het niet lukt...
    Zijn er meer mensen met deze angst?
     
  2. malou

    malou Actief lid

    9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Hoi

    Ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik wens je heel erg veel succes.
    Ik hoop dat het lukt.
     
  3. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Ik hoop ook echt voor je dat het lukt...
    Heel veel succes

    liefs liselotje ;)
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi
    Allereerst welkom..

    Zou je dit niet eens voor kunnen leggen aan je huisarts.. het lijkt mij dat jij op medische gronden al eens doorgelicht zou kunnen worden om te kijken of er niks aan de hand is met de vruchtbaarheid.

    Heel veel succes!
     
  5. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Veel suc6! Dat wat Natasja schrijft lijkt me idd wel slim!
     
  6. SanneMart

    SanneMart Fanatiek lid

    26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Ik ga elk jaar nog voor controle naar het ziekenhuis (polikliniek late effecten kindertumoren). Hier hebben ze al eens wat testen gedaan op dit gebied. Ze kijken dan bijvoorbeeld naar je hormoonspiegel. Hieraan kunnen ze zien of je de juiste hormonen nog aanmaakt (of je dus niet bijvoorbeeld in de overgang bent). Dit was allemaal goed bij mij (vorig jaar). Ze kunnen echter nooit zien hoeveel eitjes je nog over hebt dus wanneer je in de overgang zal komen. Ze kunnen ook niet garanderen dat je vruchtbaar bent. Gelukkig heb ik wel altijd een goede cyclus gehad, ze gaan er bij mij dan ook vanuit dat ik bij de gelukkige 70% zit die wel kinderen kan krijgen. Binnenkort moet ik weer voor controle en dan ga ik zeker vragen of ze weer wat testen kunnen doen.
     
  7. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    70% is toch heel wat en daar zit je vast bij! Blijf er over praten met de artsen zou ik zeggen. En wat betreft onzekerheid, vele op deze site hebben precies hetzelfde gevoel. Je weet het nooit en het is zo spannend. Niet teveel mee bezig zijn en ga er voor ;)
     

Deel Deze Pagina