Laat omrollen, ook laat zitten en lopen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tonneke, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Mijn mannetje is volgens mij erg lui want hij rolt nog niet om. Hij kan net op zijn zij rollen maar daar is ook alles mee gezegd. Veel van mijn vriendinnen hun kids (jongen dan Thomas) kunnen als stevig op hun benen staan als ze omhoog gehouden worden. Thomas zakt echt door zijn beentjes heen.

Betekent dit ook dat ze laat zullen zijn met zitten en later met lopen?

iemand ervaring?

2. 2lingmam

2lingmam Lid

5 okt 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij zegt t helemaal niks. de2ling van mij rollen ook nog niet en ze zijn al bijna 7 mndn. een andere zoon van mij rolde ook nooit die ging in een keer staan en lopen met 9 mndn. elk kind doet het weer anders. mijn ervaring is als ze jong kunnen lopen dat het veel lastiger is, ze snappen nog niks. als ze wat later lopen snappen ze tenminste een 'nee'.

succes ermee:) ik w8 ook nog steeds op het rolmoment..

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dat ie nog niet omrolt is volgens mij nog niet laat hoor.
    Hier ook echt omrollen vanaf een maand of 6-7. Ze heeft het eerder wel eens 'per ongeluk' gedaan. Ze kroop met 8½ / 9 maanden(wat vroeg was volgens cb) iets later uit zichzelf gaan zitten en nu trekt ze zich op tot staan.
    En dat laten staan is helemaal niet nodig. Laat hem zelf lekker zijn eigen ontwikkeling volgen, is naar mijn idee veel beter, dan overstimulatie.

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    #4 Ennas86, 21 dec 2009
    Laatst bewerkt: 21 dec 2009
    Ik vroeg me dat ook al af, want finn heeft zich ook nog nooit omgerolt, zelfs niet op zn zij... maar goed, de één is natuurlijk sneller met dingen dan de ander... mn neefje is bijna anderhalf en loopt nog maar net aan de tafel! maar hij rolde al wel met 5 maand...

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Dinja rolt ook nog niet! Is nu 5,5 maanden oud.
    Mijn oudste deed dat al met 3,5 maand dus echt ieder kind doet het op z'n eigen tempo

6. Polletjepiek

Ik heb hier een mijlpalen tabel voor me liggen, die stond eens een keer in een tijdschrift. En daar staat het volgende:

- hoofdbalans, 1,5 - 3,5 maand
    - rollen rug > buik 3 - 6 maanden
    - rollen buik > rug 3 - 8 maanden
    - kruipen/tijgeren 4,5 - 10 maanden
    - Brabbelen 5,5 - 10 maanden
    - Kruipen, handen/knien 7 - 13 maanden
    - Los staan 8 - 18 maanden
    - Eerste woordjes 8,5 - 17 maanden
    - Los lopen 10 - 20 maanden

Ik zou zeggen gun je kinderen de tijd om de dingen te ontdekken en kijk niet te veel naar anderen.

7. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Wesley was al goed 7 maand toen hij omrolde. Met 9 maand kon hij goed en zonder steun zitten. Hij is nu 10 maand en tijgert of kruipt nog niet, ook kan hij niet terug rollen, maar staat wel zonder hulp aan een tafel. Volgens het buro is hij nog steeds op schema

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae kon vanaf 6 maanden stevig zitten zonder steun. Rollen kon ze pas met 9,5 maand... Ze liep langs de tafel met 11 maanden. Met 12/13 maanden aan de hand.
    En met 16 maanden liep ze los. Ze is echt voorzichtig en beter met haar fijne motoriek dan met het haar grove motoriek.

9. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
  10. Polletjepiek

Dit is ook wel eeen handige indicatie, super!!

Deel Deze Pagina