Nu meer dan een jaar bezig en wordt steeds feller tegen anderen, wie ook?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nonja, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Hey
    Begin december gaan we altijd op weekend met de mannen waarmee mijn man inet leger heeft gezeten. Daar zijn dus ook hun vrouwen bij én hun kids.
    Ik en nog één andere vrouw zijn de enige zonder kids.
    Dat is altijd heel vervelend want alles draait daar rond de kinderen.
    Als ik niet mee ga wandelen om gezellig met de vrouwen te kletsen, gaat het alleen daarover...ben vorig jaar maar met de mannen mee gaan wandelen.
    Nou dit jaar ga ik niet mee, ik heb er niets aan en nu zeker.
    Vorig jaar kreeg ik tijdens dat weekend voor de eerste keer men duvels na het stoppen met de pil(ach ja moest al lukken dacht ik, toen voelde het al wat raar dat iemand daar haar tweede zwangerschap aankondigde..wist ik dat het jaar erop nog veel meer moeilijke momenten gingen volgen en aankondigingen)...

Aan seth : ik begrijp dat er ook een andere kant is maar ik denk dat we gewoon hierover tegen mekaar willen ventileren wat het met ons doet. Mensen denken gewoon veel te weinig na over wat ze zeggen en doen. En ik heb nooit iemand behandeld zoals jouw collegas bij jou hebben gedaan en de meeste meiden hier, die ik ken van een ander topic, hebben veel respect van anderen. Dus als we het hebben over feller zijn..is dat niet wat we bedoelen hoor meiss.

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Seth wat jou is overkomen is echt té schandalig voor woorden :$:$:$
    Als ik iets niet wil, is het een gefrustreerd vrouwtje worden die haar frustratie afreageert op meiden die het geluk wel hebben dat ze zonder problemen zwanger worden.
    Daarom uit ik sommige frustraties ook hier op het forum bij de meiden die mij begrijpen omdat ze zich hetzelfde voelen.
    Wat erg dat je zo jong al weduwe bent geworden trouwens. Helaas weet ik hoe dat voelt. Ik had 3,5 jaar een relatie waarvan ik 3 jaar samenwoonde toen mijn vriend overleed. Hij was bijna 25 en ik 20. Dat heeft er behoorlijk ingehakt ook al kwam ik al heel snel mijn huidige man tegen. Dat draag je je hele leven bij je en daar moet je mee leren leven. Heftig hoor meid, wat je voor je kiezen hebt gehad! :(

3. Seth

Seth Niet meer actief

Zoals ik al schreef.... bedoel het niet tegen jullie... of om zielig te doen ofzo... maar dat alles twee kanten heeft... en idd beter dat je lekker je frustratie op het forum zet...:)

Saskia
    Wij hadden net een huisje gekocht, toen kwamen we erachter dat hij ziek was... na 10 maanden ziekte overleden....

Een ding wat ik ervan geleerd heb, is dat niets vanzelfsprekend is....
    ook geen kinderen krijgen....
    Als mijn partner het overleefd had, hadden wij nooit op een normale manier samen kinderen kunnen krijgen.... (door chemo's)
    Zijn zaad was ingevroren en zou dus ivf worden....
    Heb daar toen ook verdriet van gehad....

misschien vandaar dat ons wondertje, mij letterlijk in de schoot geworpen werd...??!!

Begrijp de lullige opmerkingen dus ook.....
    Moet zeggen dat familie van me er vanuit ging dat ze in 1x zwanger zou worden.... ze werd echt kwaad toen ik zei dat het zo niet werkte... "ik word in 1x zwanger riep ze..!!"...
    Ze wilde perse een zomerkindje... en een meisje...
    Ze vertelde dat haar collega AL 4 maanden bezig was...!!! maar zij zou in 1x zwanger raken...;)
    Nu praat ze anders... ze is na meer dan 1 jaar (en clomid )eindelijk net zwanger...
    Het maakt haar nu niet uit of het een jongen/meisje is........
    een harde manier om te leren, maar denk dat ze zich nu beter kan verplaatsen in anderen.....

Wens jullie allemaal het beste...

xxx

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dank je Seth. Ik snap dat je het niet tegen ons bedoelde of dat je het zei om zielig te doen. Zo komt het op mij ook niet over. Ik vind het ook echt schandalig hoe jij behandeld bent. Ik kan (gelukkig) nog steeds heel blij zijn voor zwangere meiden om mij heen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik blij ben dat de babyboom in onze vriendenkring nu gestopt is. Dat was een tijdje geleden echt niet normaal en ondanks mijn blijdschap voor hen was dat soms ook best pijnlijk.

5. Seth

Seth Niet meer actief

begrijpelijk..... en logisch toch....

6. 123

123 Niet meer actief

Hoi Seth,

wat een vreselijk verhaal en ik vind dat écht niet kunnen van jouw collega's! Zo zou ik echt noooooit doen!
    Ik schrijf dat ik het irritant vind als mensen die net een dag overtijd zijn al in de stress zitten maar dat zal ik echt nooit laten merken, ik schreef al, dan loop ik even weg. Maar het voelt wel rot voor mezelf. En dat is fijn om dat even hier kwijt te kunnen bij andere meiden bij wie het ook lang duurt om zwanger te raken. Maar wat jou is gebeurd vind ik echt vreselijk hoor. Ik zou het bijzonder vinden voor jou dat jij het kindje van je vriend hebt gekregen. Lijkt me een hele moeilijke situatie. Goed dat je de andere kant laat zien maar ik vind het persoonlijk wel fijn als ik hier even lekker mezelf kan laten gaan.

7. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    ik sluit me hier volledig bij aan.
    HEb hee veel steun aan de meiden hier.

@seth wat verschrikkelijk voor je! Echt heel gemeen hoe ze jou hebben behandeld.

8. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ook ik sluit me hier volledig bij aan. Wat jouw gebeurd is Seth is echt schandalig! Zo zal ik nooit en te nimmer reageren. Ik gun iedereen haar baby geluk. Maar vind het net als meer dames fijn om hier even mn hart te luchten! En toch ook heel vervelend om te merken dat ik zelf soms harder reageer. Knuf

9. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey dames, mag ik hier ook bij. Ik ben sinds juni 2008 gestopt met de pil en begin steeds meer gefrustreerd te raken. Heb ook al nare dingen te horen gekregen en reageerde t dan maar af op mijn man. Zoals n vriendin die me inramde dat zij al 2 keer zwanger was geweest in de tijd dat ik bezig ben ( 1mk en nu net bevallen ) dan familie en vrienden die bij elke tegenslag van ons wat niet om de kinderwens gaat verteld dat we beter maar weer met de pil kunnen beginnen. Dat een kind misschien niet handig is en dat we maar n aantal jaren moeten wachten. Pff wat n gezeur, we hebben al zoveel onderzoeken gehad en soms erg pijnlijke, dan ga k egt ff voor me lol alles overnieuw doen. Er is niemand in onze buurt die ook lang bezig is, iedereen word per ongeluk zwanger of gewoon gelijk. Er is dus ook niemand die ons kan begrijpen met hoe we ons voelen. Nou ja dat was een beetje mijn verhaal

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Welkom Skatjuh87! Moeilijk is dat hè... ik ken ook heel veel meiden die heel snel zwanger raakten. Maar toch ook wel een paar bij wie het langer duurde.
    Schrijf hier maar lekker van je af, het is gewoon heel verdrietig allemaal. Dat hele zwanger worden, bah! Ik snap dat mensen het leuk vinden als je binnen een half jaar zwanger raakt, maar voor ons is het helemaal geen leuk proces!

Deel Deze Pagina