Ovulatietesten blijven negatief

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door , 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    :( Ik heb me nu netjes ovulatietesten gekocht en ben al enkele dagen aan het testen. Mijn bannertje zegt 'vandaag vruchtbaarste dag' maar volgens de ovulatietesten nog geen ovulatie in zicht!? Vorige maand had ik een heel duidelijke eisprong met veel pijn op de 14de of 15de van de maand. Dit keer niets...

    Betekent dit dat ik geen eisprong krijg? We klussen voor alle zekerheid elke dag maar dit is echt niet leuk, stel dat ik onvruchtbaar ben? Ik heb wel 2 jaar moeten wachten op mijn dochtertje maar toen had ik pco en dat was volgens een echo vorig jaar nu niet het geval.

    Overigens mijn speekseltest geeft wél vruchtbaar aan.
     
  2. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee.
    Hoelang ben je al gestopt met de pil? Want het kan ook zijn dat deze cyclus langer is dan de vorige en dat dus je eisprong nog moet komen..
    En het kan dus ook zo zijn, dat je deze ronde geen eisprong krijgt.

    Het is dus eigenlijk even afwachten en doortesten.
     
  3. Niet meer actief

    Ik heb nooit de pil genomen, en heb netjes elke 30 dagen mijn ms.
     
  4. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Hier is op de laatste pagina's van het 'grote ovu-testen topic' ook veel over geschreven. Heb je wel een niet-positief streepje gehad? Want het kan zijn dat je een heel korte LH-piek hebt en met 1x per dag testen dus je piek mist. Ik test vanaf het moment dat ik een dun streepje krijg nu 2x per dag en vind dan wel mijn ei (zie album).

    Kan ook zijn dat je teveel gedronken hebt in de periode voor het testen, dan is je urine niet geconcentreerd genoeg...
     
  5. Niet meer actief

    Ja inderdaad! Dat heb ik ook, zo een héél licht streepje!
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Niet iedereen reageert goed op ovulatietesten, dus daar zou ik niet teveel waarde aan hechten. Het is leuk als het werkt, maar temperaturen werkt vaak beter. Ik deed dat ook, ovulatietesten werkten wel, had trouwens als het niet positief was ook altijd een dun tweede streepje.

    Over het klussen, je hoeft echt niet elke dag hoor. Om de dag of 2 dagen is genoeg, is zelfs beter voor het zaad. Scheelt weer toch? ;)

    groetjes,
    Snoopy
     
  7. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    ik heb ook een dag een super licht streepje gehad met de ovulatietesten van internet en daarna niets meer. ik herken het probleem dus
     
  8. Jessica77

    Jessica77 Actief lid

    24 mei 2006
    256
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik krijg ook 'bijna' niks te zien op de ovu-testen. Een heeeeel licht streepje 2 dagen, maar volgens de bijsluiter is ie dan nog niet geldig. Maar ik weet heel zeker dat ik dan mijn eisprong heb. (temp + slijm en 14 dgn daarna ongi....)
    Dus die testen koop ik niet meer. ONDINGEN!
     
  9. Niet meer actief

    Ja lap! Nu geeft die test positief aan, wel iets lichter maar duidelijk aanwezig streepje... en nu hebben we net gisteren een dagje niet geklust :(
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je test positief is en je klust die avond of de ochtend erna nog, dan ben je ook nog op tijd.
     
  11. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nou dan ben je toch mooi op tijd, ik weet niet hoe jij denkt dat die ovutesten werken, maar vanaf de dag dat je test positief is, heb je na pakweg 1,5 dag je eisprong, dus als jullie gisteren niet geklust hebben, maar vandaag wel dan ben je er toch mooi bij...enne wie weet heeft hij wel "superzaad" wat nog lang en breed in leven is als het eitje voorbij komt...

    succes :)
     
  12. Niet meer actief

    Ah fijn! We hebben onze 'plicht' ;) gisteren nog voldaan. Spannend...
     
  13. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hier ook nog geen positieve. Maar voel wel vanaf vandaag wat krampjes.. Dus vanavond test ik nogmaals en dan morgen weer 2 x om zo mijn piek niet te missen. Word alleen wel duur grapje zo.. ;)
     

Deel Deze Pagina