zooo vaak plassen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door karola24, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karola24

karola24 Niet meer actief

is het normaal dat ik nu al zo vaak moet plassen. ik moet echt wel elk half uur, en dan kleine beetjes. ik heb een blaasontsteking,mijn urine is vandaag nog weer nagekeken.
    ik heb ook een beetje een raar gevoel onder in mijn buik, vooral met bewegen, wat zou dit zijn?

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Om t half uur, jeetje, ook 's nachts? En geen blaasontsteking dus... hm.
    Vervelend zeg, ik heb er zelf niet zo heel erg last van. Nu moet ik er soms wel een paar keer per nacht uit, maar meestal nog maar 1x (afkloppen).
    Rond jouw termijn hoefde ik 's nachts bijna nooit eruit..

Misschien helpen bekkenbodem-oefeningen?

3. karola24

s nacht's niet om het half uur hoor maar wel 3 keer zeker, overdag gewoon als k wat gedronken heb moet k een half uur later alweer plassen

4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ze heeft een blaasonsteking staat er...heb je er nu wel of geen ;)

als je er wel 1 hebt lijkt het me niet raar natuurlijk

maar heb je geen ontsteking...ik moest toen ook al regelmatig en nu nog haha erg lastig helaas maar hoort er denk ik een beetje bij

5. karola24

oh GEEN bedoel ik mijn toetsenbord hapert af en toe:S

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb hetzelfde. ik moet ook vaak plassen en steeds maar beetjes. ik moet ook meermalen s nachts. in het begin wel 6 tot 8 keer nu nog een keer of 3. ik heb 2 weken terug uiteindelijk blaasonsteking gekregen en op de cho bleek dat mijn kindje heel diep ligt op mijn rechtlies zeg maar. daar zit ook ergens je blaas. ze vroeg em moet je vaak plassen? ik zeg ja duuhhh..... kan kloppen zegt ze dat blijft zo. ik heb me er maar bij neergelegd. het kindje ligt heel diep en de placenta zit ook daar ergens vast , net niet voor de baarmoedermond. dat helpt allesmaal mee aan de druk waardoor de blaas moeilijk leeg komt. naar alle waarschijnlijkheid zal jou kindje dan ook wel wat dieper liggen ofzo. het nieuwste bij mij is dat ik niet eens meer goed voel dat ik moet plassen of dat ik juist heeeeeeel nodig moet en er amper wat noemenswaardig uitkomt. ik heb me nu aagewend 1 maal per anderhalf tot 2 uur te gaan plassen ook als ik niks voel. ( en s' nachts minimaal 3 keer ) om een beetje te zorgen dat er toch steeds wat uitkomt en een eventuele nieuwe blaasontsteking zoveel mogelijk te voorkomen (al zal dat wel een illusie zijn maar goed.) ik drink ook cranberriesap ( uit de reformwinkel ) voor de blaas schoner te houden. het schijnt dat er minder bacterieén blijven "plakken" aan de blaaswand door dit spul. en elk beetje wat meewerkt vind ik meegenomen. verder gaan we maar aftellen he. t'is gewoon niet anders.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In het begin van mijn vorige zwangerschap en op het einde moest ik ook heel vaak plassen... Stond ik net weer in de kamer, kon ik weer terug... :)

Van mijn fysio kreeg ik deze keer de tip om als je denkt dat je klaar bent met plassen, nog een paar keer naar voren en naar achteren te wiebelen (je bekken kantelen, zeg maar) als je op het toilet zit, en een keer op te staan. Dus naar voren buigen en dan omhoog komen. Vaak komt er bij mij dan toch nog een beetje uit, en hoef ik niet zo snel weer...

Mijn beeb ligt ok heel laag, dus zit ook regelmatig op mijn blaas te duwen en daarbij verlies ik soms ook nog wat urine, vandaar dat ik nu bekkentherapie heb.

O ja, en vooral niet minder gaan drinken omdat je dan niet zo vaak hoeft te plassen, door genoeg te drinken spoelt het goed door en verminder je de kans op een blaasonsteking. Ik drink zelf wel 's avonds wat minder, anders moet ik er een keer of 4 uit en dat is me veel te koud nu... :)

8. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    De kleine ligt met zijn hoofdje en handjes heel laag dus ligt ook tegen mijn blaas aan, : S, als ie weer eens besluit lekker te schoppen kan mama gelijk naar de wc....

En dat besluit hij best vaak hihihi (soms moet ik echt 3 keer in een kwartier)(En vooral als ik ontspannen lig : S)

Ik heb wel al heel mijn zwangerschap al gehad dat ik wat vaker plastte dan normaal.

Iedereen verschilt, maar miss dat oefeningen voor je bekkenbodem idd helpen. Ik hoor het vaker.

Succes ermee!

9. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    ps je bekken kantelen op de wc is ook wel een goed advies. Ik doe dat dus ook en blijkt altijd nog dat ik niet alles heb uitgeplast.

10. karola24

bedankt voor de antwoorden ik weet nu eigenlijk wel zeker dat onze beeb ook lekker laagt ligt, ik voel het ook alleen heel laag bewegen en als ik luister met de angelsound hoor ik hem/haar ook alleen heel laag:) dat is het dus vast, ik heb overmorgen de 20 wkeen echo dus dan zullen we zien:)

11. Baby4

Baby4 Bekend lid

1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    gaat een blaasontsteking altijd gepaard met pijn bij het plassen of hoeft dat niet?

Deel Deze Pagina