Cyclus helemaal van slag??

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kitty07, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo meiden,

Ik ben 4 maanden geleden bevallen van een zoon en sindsdien is mijn menstruatie helemaal van slag..;)

Nu begrijp ik best dat het allemaal weer even in een ritme moet komen maar mijn cyclus lijkt juist steeds korten ipv langer te worden!

Ongeveer 5 weken na de bevalling heb ik drie dagen heel licht bloedverlies gehad (ik was toen al 2 weken gestopt met vloeien) en toen 7 weken niet ongesteld geweest.
    Drie weken geleden vlgs. mij voor het eerst echt ongesteld geworden...en HOE!! :$:$:$
    Dit duurde ook 8-9 dagen en was nog heftiger dan het vloeien na m'n bevalling!

Maar nu...amper 17 dagen later wéér ongesteld!! :(:(
    Dit zou dan ook te kort zijn om een eisprong gehad te hebben...toch? ;)

Zijn er meer dames hier die na de bevalling ineens zo'n korte menstruatiecyclus kregen? En hoe lang duurde dit ongeveer?
    Voordat ik zwanger was had ik nl. een cyclus van bijna 35 dagen...

2. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Ik wilde zo'n zelfde vraag stellen want ook hier is de boel ineens helmaal van slag.
    Na mijn eerste bevalling werd ik na ongeveer 2 maanden voor het eerst ongi en de eerste cylcus was gelijk netjes rond 28 dagen.
    Na mijn 2e bevalling ging het ongeveer hetzelfde.
    In januari ben ik bevallen van ons 3e kindje.
    Op 7 april werd ik voor het eerst ongi.
    Misschien iets heftiger dan normaal, maar geen "rare" dingen.
    Gisteravond zag ik tot mijn grote verbazing dat ik alweer ongi was, en dat na 15 dagen....
    En het is ook nu weer een normale bloeding, niet heel weinig omdat het nog niet zo lang geleden is dat ik ongi was.
    Heel raar...

Ben ook wel benieuwd of er meer vrouwen zijn die dit mee hebben gemaakt.

3. mama van Joy

29 jan 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey,
    Ik zat net te denken om ook een berichtje te plaatsen over wat 'normaal' is. Na de komst van mijn eerste dochtertje kwam ik al snel weer in mijn normale cyclus terecht. Er was wat dat betreft weinig veranderd ten opzichte van voor de bevalling.

Na de komst van mijn 2de dochtertje verloopt het wel iets anders. Ik ben nu 3 maanden netjes iedere 28 dagen ongesteld alleen de manier is uhm.... vreemd ;). De eerste keer was een week lang bruin slijmverlies met druppeltje bloed, tweede keer was enorm heftig en nu de derde keer heb ik een week bruin slijm verlies met druppeltje bloed (zelfde als de eerste keer) en nu ineens echt ongesteld. Wordt week nr2

Ik heb ook geen idee vanaf wanneer het weer 'normaal' moet zijn en wat normaal is :)

Deel Deze Pagina