Nu nog Huawei telefoon kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    De mobiel koste 250 euro. Opa oma en 2 tantes betaalden bij elkaar 100 euro.
    Dochter zelf 40 euro + 30 die ze had gehad tijdens haar feestje.
    Haar vader 45 en ik 45.
    Prima toch?
    Ze heeft met haar vorige mobiel 2 jaar gedaan dus dat geld haalt ze er zeker uit.

    Dat kinderen van deze leeftijd met een iPhone rondlopen dat gaat me echt te ver.
    Dochter vroeg er ook om.
    Ik heb gezegd prima dat kan. Maar dan gaan we helaas niet op vakantie dit jaar..
    Ik kan dat gewoon niet opbrengen en ik wil het ook niet.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik was misschien niet helemaal duidelijk. Het maakt mij verder niet uit of de ouders het volledig betalen of het kind bijlegt.
    Maar dat brugpiepers de nieuwste samsung oid hebben?

    Mijn idee was meer wat jij schrijft.
    Een oude van ouders of een goedkopere telefoon.
    Ik vind het gewoon helemaal niks, ongeacht wie het betaalt om een 12 jarige met zo'n duur toestel te laten lopen.
     
    soovi vindt dit leuk.
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als ze dat graag willen en zelf meebetalen, zie ik het probleem niet zo. Als ze daar nou blij van worden ;). Mijn oudste koopt helemaal nooit iets van haar zakgeld of geld wat ze voor haar verjaardag e.d. krijgt, ze wil verder ook helemaal niets, maar een nieuwe telefoon zou ze wel willen. Nu vindt ze het zelf ook veel geld, dus zal ze het niet zo snel doen. Maar als ze dat zou willen, dan vind ik dat prima.
     
  4. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Helemaal mee eens. Mijn oudste is 11 en op vakantie mag hij mijn oude gebruiken om in de auto oid een filmpje te kijken.
    Ik denk dat ik een simkaart ga halen als hij 12 wordt. En dan inderdaad mijn oude telefoon. Dan heeft hij een telefoon als hij naar de middelbare school gaat.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Dan geen s8 of s9 kiezen. Die hebben man en ik en die dingen zijn zo snel kapot. Die schermpjes zijn te gevoelig. De s4, 5, 6, zijn bijna niet kapot te krijgen, maar die nieuwe wel hoor.
     
    Kanarie vindt dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja dat vind ik dus ook. Zou mij ook niet uitmaken. Nu hebben ze hier relatief nieuwe telefoons (s7 en s8), onze oude telefoons, maar de oudste wil graag een Apple. Prima hoor, als je zelf dat geld bij elkaar krijgt mag je ermee doen wat jij wilt.
     
  7. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb al een jaar een s8+ maar nergens last van hoor. Zelfs een keer onder mn bed gevallen. Til ik mn boxspring een stukje op samen met man, glipt ie uit onze handen, zo de poot van de boxspring vol op het scherm. Was gewoon niets kapot he...een goede glazen schermprotector is alles.
     
  8. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.779
    640
    113
    Vrouw
    En 280 euro weegt op tegen een s10 van 800 a 900 euro? Dan slaat je reactie richting mij nergens op. 280 is echt een heel mooi bedrag voor een goed Samsung toestel. De a50 is een goedkopere versie van de s10 er zijn kleine dingen die bij de s10 beter zijn maar dat is echt niet te merken.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Het is geen aanval hoor, je hoeft niet meteen op de hoogste kast.
    Ik mag dat toch vinden?
     
  10. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Daarnaast geeft het aan dat het after sales-ondersteuning zal blijven bieden voor Huawei- en Honor-toestellen die al verkocht zijn en nog op voorraad zijn. Verder belooft het beveiligingsupdates uit te blijven brengen. Het volledige statement staat hieronder.

    https://nl.hardware.info/nieuws/65365/google-trekt-huaweis-android-licentie-in---update-3---vs-versoepelen-maatregelen-tijdelijk

    Ik heb nu ook een huawei en mag bijna mijn abbo verlengen en wilde voor de p30 light gaan. Door het bericht ben ik ook gaan twijfel. Zoals ik het lees geldt het alleen voor nieuwe producten dus niet voor bestaande. Dan zou het niet uitmaken als nu nog een telefoon aanschaft.
     
  11. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.779
    640
    113
    Vrouw
    Dat mag jij zeker vinden. En ik kan wel zeggen tegen TS neem een high end dure telefoon maar de a50 is juist een mid range tegen zeer betaalbare prijs. Geen glazen achterkant dus minder kwetsbaar. Qua prijs met Huawei valt dit ook nog reuze mee. En dat mag ik ook vinden toch?
     
  12. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.779
    640
    113
    Vrouw
    Het is wel de bedoeling en de planning dat ook de oude toestellen uiteindelijk geen toegang meer krijgen tot Android services alleen dat duurt wat langer omdat die toestellen al draaiende zijn
     
  13. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Dat heb ik nog niet ergens gelezen. Kunnen ze ook niet maken lijkt me. Heb je net een maand bijv een nieuwe telefoon bij een abbo en dan over half jaar kan je er niks meer mee en moet je nog wel blijven betalen tot je kan verlengen.
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  14. mamavoorde2x

    mamavoorde2x Bekend lid

    25 jul 2010
    602
    79
    28
    Sorry sorry dat ik niet meer reageerde. .aar kon het topic totaal niet meer vinden.

    Ja ik vind het zelf ook best wel geld voor een kind van 13 maar aangezien ze ong 100 euro zelf gaat betalen en wij 50 en opa en oma 50 vond ik het wel re doen .
    Nog geprobeerd haar een goedkopere aan te praten want stel je voor dat je hem kwijt raakt of laat vallen is dat toch heel zonde . Maar nee het moest deze worden.

    Nu zijn we verder gaan kijken en zien we ook goedkopere met het scherm wat ze zo mooi vind maar die draaien dan bijv weer op Android 8 of hebben 32 g in plaats van Android 9 en 64.

    Nu vraag ik mij af is 32 g voldoende ruimte? Zal voornamelijk you tube kijken, whats app en foto's maken .

    En bij een iets oudere besturindverrsie zoals 8 kan je dan nog wel de bekende apps gebruiken ?
    Vanmiddag even bij MediaMarkt en daar deze vragen vergeten te stellen maar wel gevraagd over de Huawei onduidelijkheid en zei vertelde dat de huidige toestellen geen problemen gingen geven.

    Later Coolblue gebeld en die gaven aan dat ze tot 3e kwartaal dit jaar nog de Google ondersteuning krijgen de bestaande toestellen en daarna niet meer.

    Nog niet veel duidelijker geworden dus
     

Deel Deze Pagina