nu nog slaaproutine aanleren? of te laat? baby 7 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Karina2006, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan ik nu nog beginnen met het aanleren van een slaaproutine voor mijn baby van bijna 7 maanden? en hoe pak ik dit aan? wat is een goede tijd voor een baby om 's avonds te gaan slapen?

nu doet ze om 21 a22 uur een 'dutje' om vervolgens wakker te worden en wakker te blijven tot 24 a 1 uur snachts!! dit lijkt me niet gezond voor zo'n kleine baby.

hoe kan ik dit veranderen?

2. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet ongezond voor een baby zolang ze maar aan haar uren slaap per etmaal komt, het is natuurlijk wel erg laat en voor jullie ook erg zwaar lijkt me.

Het is ook zeker niet te laat om een slaaproutine te beginnen maar het zal wel tijd kosten omdat haar bioritme nu verkeerd staat afgesteld.

je kunt een routine voor de nachtslaap invoeren die je alleen voor die slaap doet, bv in bad, pyjama aan, evt fles/borst, voorlezen, slaapzak aan en slapen. (of wat er voor jullie maar handig is)

Veel baby's gaan bij die leeftijd rond 7 of 8 uur slapen voor de nacht, maar dat is waarschijnlijk niet in één keer haalbaar. Ik zou elke dag een kwartier of half uur vervroegen tot je op een schappelijke tijd uitkomt.

Wanneer en hoelang slaapt ze nu op een dag?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zolang ze haar uren haalt is het niet erg. Tot hoelaat slaapt ze 's ochtends? Als dat 7-8 uur is, dan zou ik niks veranderen en wachten tot ze langer doorslaapt. Is dat 9-10 uur kun je kijken of je alles 2 uur eerder kunt krijgen. Elke dag een kwartiertje opschuiven?

Mijn oudste ging rond 21 uur naar bed, en dan tot 7.
    Mij jongste ging om half 8 naar bed, en dan ook tot 7.
    Allebei op eigen verzoek zo gegaan. Mijn oudste heeft in de babytijd nooit meer dan die 10-11 uur geslapen in de nacht. De jongste gaat weleens richting 12,5 zelfs.

Deel Deze Pagina