Zoon draait van rug naar buik.. Stoppen met inbakeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mroos, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Boaz draait zich sinds vandaag om de haverklap om, van rug naar buik en hij kan niet terug. Moet je dan stoppen met inbakeren? Dat boek van Ria Blom heb ik hier niet meer liggen en i-net is niet heel duidelijk..?

2. jonibra

jonibra Niet meer actief

Met even googlen heb ik dit gevonden:

Uit onderzoek is gebleken dat een kind dat ingebakerd op de buik ligt, een verhoogd risico heeft om aan wiegendood te overlijden. Daarom is het belangrijk het draaien naar de buik (in doeken) te voorkomen. Om buikligging te voorkomen gaan sommige ouders hun baby vastleggen in bed. Vooral de safeTsleep is een veel gebruikt artikel. Op de site van de Stichting Wiegendood staat hierover :

Denk dat je er idd beter mee kunt stoppen.

Heb het trouwens van deze site: http://www.inbakeren.nl/veiligslapen.html
    staat een beetje onderaan.

Liefs mij

3. mroos

mroos Niet meer actief

Dankjewel!
    Misschien idd een goede reden om maar gewoon te stoppen, ben een beetje bang voor wat komen gaat, maar veiligheid boven alles.

4. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Ons meisje slaapt ook nog ingebakerd ('s nachts in de pacco, overdag in de puckababy). Wil nu echt gaan stoppen met de pacco, maar hoe?? Wilde om de overgang niet te groot te maken haar eerst volledig in de puckababy te laten slapen en die dan weer langzaam af te bouwen. Laatst hebben we dr 1 nachtje in de puckababy laten slapen en dat was drama. Tips zijn welkom!

Oja.. ze draait nog niet (heel af en toe van buik naar rug...).

5. happymama

happymama Niet meer actief

ik zou gewoon stoppen maar wel afbouwen als je overdag inbakert en af en toe gaat kijken .
    met 4 mnd moet je toch gaan afbouwen .

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    als je kindje draaid zou ik zeker stoppen met inbakeren.

mijn zoontje lag ook ingebakerd altijd,zodra is hij is gaan draaien ben ik hem ik een slaapzak gaan leggen met de handjes heel strak onder de dekens ( al was ik wel al aant afbouwen)

als hij nu ingebakerd op ze buikje draaid hoe moet hij terug komen? ze handjes liggen helemaal vast,dus hij kan met geen mogelijk afzetten op iets! snap je?

en meestal word er aangeraden om af te bouwen met 5-6 maanden of als ze gaan draaien!
    wat ik heb gedaan was na een inenting gestopt,omdat hij toen 5 dagen koorts had en dus niet ingebakerd mocht worden. was het het makkelijkst om ff door te zetten

succes

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    mijn dochter lag net zoals mijn zoon nu in een bakerzak. Daarin kon ze op haar buik haar hoofd wel gewoon omhoog houden maar ze was toen wel al 6 maand gweest. Mijn zoontje kan ook nog niet zonder de bakerzak slapen maar hij draait nog niet. Hij probeert het wel af en toe. Ik stop hem strak in en kijk wel hoe het straks gaat.

Je kan ook 2 handdoeken oprollen en naast hem leggen zodat ie niet kan draaien?

8. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    antwoord op de vraag tussendoor: Ik zou hem ook hoog en strak opmaken en dan wel in een puckababy ofzo iets dergelijks.. Het kan idd even wennen zijn, maar is vast tijdelijk...
    Daarna kun je weer van puckababy naar een slaapzak. Bij mij zoontje hielp een zak met mouwen goed... En nu zitten we in de fase mouwen eraf, omdat het warmer wordt...
    Succes!

9. mroos

mroos Niet meer actief

Hier de eerste nacht zonder inbakerzak erop zitten!
    En het is hartstikke goed gegaan.
    Hij heeft een slaapzak van puckababy en ik had een tip gekregen van mijn schoonzusje die op een kinderdagverblijf werkt om een lakentje tot een grote strook te vouwen en om het bedje heen te doen zodat zijn handen nog steeds niet omhoog kunnen.
    Dit werkte heel goed. Hij is 3 keer vaker even wakker geworden maar met speen ging hij meteen weer slapen. Ben benieuwd hoe het nu overdag gaat. Tot nu toe slaapt hij nog steeds!(na de voeding van 8 uur!)

10. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @Boaz: Klinkt goed! Wij willen ook echt over op de puckababy (ipv de pacco). Snap alleen die tip met dat laken niet helemaal... Hoe moet ik die dan op haar bedje doen? Thanks!

11. mroos

mroos Niet meer actief

@Panos, een lakentje oprollen tot een strook van 5 á 10 cm, en dan over je kindje heenleggen in de breedte en strak in stoppen aan de zijkanten.

Het ziet er dan zeg maar uit alsof hij vastgebonden ligt;) Maar het helpt wel want hij kan op die manier zijn handjes niet omhoog doen!

succes:)

12. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    zo deden wij het idd ook!
    liggen ze toch nog een beetje vast!

13. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    ik heb leana ook ingebakerd gehad en vanaf het moment dat ze kon draaien ook zo rond de 3/4 maanden ben ik gestopt met inbakeren en heb haar gewoon in een slaapzak gedaan het duurde 2 nachtjes en toen pakte ze het ritme weer op

Deel Deze Pagina