Ik had een vraag over bijvoeding en het flesschema..... Mijn dochter is nu bijna 4,5 maand,66 cm en weegt 7150 gram,ze drinkt nu nog 5x 180-6. Van het consultatiebureau mochten we zowel beginnen met met bijvoeding een groenten of fruithap, als eventueel rijstenbloem in haar laatste flesje doen,maar mijn vraag was hoe het schema van de flessen er dan uit gaan zien. Moet ik dan over van 5 flesvoedingen naar 4 flesvoedingen?(ik begrijp dat je in het begin maar 1 tot 2 hapjes geeft) En moet je dan na het groenten of fruit hapje de volgende fles door gaan schuiven naar een uur of twee uurtjes later? Haar schema is op dit moment als volgt: 1e fles 7.15 2e fles 11.15 3e fles 14.15 4e fles 18.15 5e fles 21.15 Groetjes Steef
Als je onder de 6 maanden met bijvoeding begint moet je dat zien als extra. Het is dus geen flesvervanger. Meestal begin je inderdaad met een paar hapjes, ook om te kijken hoe de kleine erop reageert. Ik zou aan het schema niet teveel veranderen. Probeer eventueel wat hapjes tussendoor te geven. Ilja