Oke, ik zit met een dilemma. Ons huis... niet heel groot, maar groot genoeg voor ons. Mijn man woonde hier al, ik zou zelf nooit voor dit huis gekozen hebben, maar mijn man had geen andere keuze (lang verhaal) Nu hebben we al veel geld in dit huis gestoken om het enigszins een beetje naar zin te maken. Vraag me niet naar t verhaal, maar we kunnen nu dus woningruil gaan doen met onze buren. Hypotheken blijven hetzelfde, buurman gaat wat kleiner wonen en wij wat groter. Maaaaaar dan moeten we HELEMAAL op nieuw beginnen met verbouwen. Echt alle kamers, keuken, badkamer, wc, tuinen...alles. Ik werk niet meer, dus veel in 1x gaat het niet worden. We zijn nu al zo'n 4 jaar bezig in dit huis en het is op 2 kamers na bijna af. Ik heb een HEKEL aan puinzooi en gereedschap gekregen!!! Maar mijn man ziet het wel zitten. Grotere keuken, grotere woonkamer. grotere tuin, garage zit erbij en een eigen oprit. Maar dan zitten we weer een paar jaar in verbouwingen... Ik weet niet goed wat ik wil... t huis is aantrekkelijk vanwege de grote! Dat zou ik zeker wel willen! Maar dan die verbouwingen continue.... Wat zouden jullie doen? Kleiner wonen...of de verbouwingen voor lief nemen en in een groter huis gaan zitten?
Als je het kunt betalen kun je de hypotheek misschien ophogen met een soort bouwdepot ofzo? Een betrouwbaar bedrijf uitzoeken en dan zit je een paar weken in de troep maar ben je wel in een keer klaar. Als dat kan dan zou ik het wel doen. Je hebt er een groter en ruimer huis voor terug!
Tja....ik zou er geen zin in hebben weer een jaar of meer in die rotzooi te zitten als je nu eigenlijk zo goed als klaar zou zijn. Maar ja iets groter is ook fijn, maar je geeft aan dat het huis waar je nu woont ook groot genoeg is. En wat van de kosten? Lukt dat wel om alle kosten weer te betalen?
Hypotheek ophogen enzo gaat niet meer. We zullen dit echt zelf bij elkaar moeten sparen en elke keer een beetje op knappen.
Ik zou er geenzin in hebben (waarschijnlijk ook omdat wij niet handig zijn). Ik zou gewoon over een (paar) jaar misschien naar een grotere woning verhuizen dat al lekker af is.
Dat zal ook niet gaan lukken. Dit huis is momenteel niet geschikt om te verkopen. Als we die woningruil niet doen, zitten we hier zeker nog wel een jaar of 10 als het niet langer is. Vind het zo lastig he... mijn man is al helemaal plannen aan t maken en zegt dan de verbouwingen zeker wel moet gaan lukken enz. maar ja.. hij is overdag elke dag werken.. ik zit thuis tegen de puinzooi aan te kijken met mijn dochter.
Wij hebben woonkamer keuken in 1... daar zouden we dus onze woonkamer/keuken alleen woonkamer hebben en de keuken apart. T staat hier nu vrij krap allemaal. Maar het is goed te doen. Aantal slaapkamers blijven hetzelfde. Maar wel een garage en eigen oprit. De tuin is 3 meter breder dan onze tuin (50m2).
In hoeverre is verbouwen noodzakelijk? Is het een likje verf etc of is het echt oud en vervallen? Als het het laatste is is de woningruil dan wel reëel? Is het huis in de toekomst praktischer met je kindje of meerdere kindjes? Misschien kun je zo zeggen tegen je man dat je een ruimte per keer aan wilt pakken. Zodat je niet overal een beetje troep hebt??
Ja verbouwen is wel noodzakelijk. keuken valt bijna uit elkaar.. veel schrootjes enzo. Buurvrouw is 2 jaar geleden overleden en sindsdien is er niks meer gedaan aan onderhoud enz.
Ja mochten we dit doen, dan word het eerst goed leefbaar gemaakt en word alles kamer voor kamer gedaan.
Ook hopen we dat er in de toekomst nog een kindje bij mag komen, en dan is extra ruimte ook wel fijn natuurlijk.
Nee, ik zou het ook niet doen.. Zeker gezien met je andere 'toekomstplannen' Ik zou dat er écht niet bij kunnen hebben!
Nee ik zou het niet doen, maar ik zit al ruim 5 jaar in de verbouwing, net de hele keuken klaar, vind het de komende weken ook weer even goed. Ik heb al tegen mijn man gezegd: mochten we ooit verhuizen, dan serieus naar een kant en klaar huis.
pfff moeilijk zeg... Waar ik dus best waarde aan hecht, is dat we niks van speelgoed hier beneden kunnen hebben. Daar hebben we echt geen ruimte voor. En in dat andere huis zou ik zelfs een speelhoek kunnen maken....Als ik akkoord ga, dan zou ik dat doen voor mijn dochter. Zodat zij meer ruimte heeft om te spelen, zowel binnen als buiten.
Ik zou het niet doen; of onder voorbehoud en duidelijke rommel/klusafspraken maken met mijn partner zodat ik niet gillend gek word. Maar goed, ik woon liever veel te klein en te krap maar wel plezierig, dan dat ik mij in tonnen frustraties/ellende/puin steek... Maar een beetje meer ruimte is ook wel fijn... Hmm. Duidelijke afspraken dan maar. Brrrrr; i would totally hate it. Ik zou mijn vent een contract laten tekenen dat we NIKS meer verbouwen als het 'klaar' is en dat we dan de komende vierhonderd jaar niet meer gaan verhuizen en dat bij een eventuele echtscheiding vanwege het klussen betreft het huis van jou is en dat jij een duidelijk gestructureerd plan van aanpak wil hebben van elke stap nog voordat hij een schuurpapiertje oppakt. Maar ik heb 8 keer moeten verhuizen binnen zo'n tien jaar tijd - en ben daar nog steeds door 'getraumatiseerd' en ik NEVER AGAIN aan het roepen ben
Ik heb een heel kleine woonkamer van ongeveer 12 m2, wij hebben 3 kinderen. Ik heb dat opgelost door andere meubels: een hoekbank, een tv kastje een kisttafel en een grote speelgoedkast voor de kinderen. Verder staat hier dus ook een ikeakeukentje een speelgoedmand en 2 kinderstoeltjes. Past allemaal prima, terwijl wij echt een hele kleine wk hebben, maar dit komt dus doordat wij een hoekbank hebben, misschien ook een idee voor jou? De woonkamer anders indelen.