Goed, we overwegen dus een gastouder. Maar hoe vinden we die? Er zijn natuurlijk gastouderbureaus die voor je op zoek gaan, maar daar betaal je vaak ook voor. Hoe vind je er dus zelf één? Is marktplaats een optie? Ik vind het zelf een gek idee, mijn kinderen op mp maar wie weet werkt het. En dan heb je een ervaren gastouder gevonden die aan alle eisen voldoet, hoe verder? Kiezen wij dat het gastouderbureau of doet zij dat, ze is wellicht al ingeschreven bij een bureau? aangezien er nogal wat prijsverschillen zijn zoek ik het liefst natuurlijk zelf mijn bureau uit, is dat ook gebruikelijk? En wat is een schappelijke uurprijs, of verschilt dat ook nog per regio?
ik ben zelf gastouder en sta inderdaad op mp. Mijn ervaring is dat veel vraagouders daar inderdaad kijken. En mij dus zo vinden. Verder kijken veel vraagouders op google gastouder+ woonplaats en daar vind je mij (nouja mijn website dan) dus ook. Ik werk samen met een gob dat goed en goedkoop is, dus die raad ik altijd aan, maar mocht een vraagouder een ander gob willen is dat ook prima. Dus bij mij kan het allebei. uurprijs verschilt per regio en je moet ook kijken wat je ervoor krijgt. Soms vragen ze al veel en moet je alles nog mee geven, dan wordt het best duur. Bij mij moet je wel flesvoeding en potjes mee geven, de rest van het eten krijgen ze van mij. Luiers geven ze ook mee, maar doekjes hoeven weer niet. Slabben, slaapzak en beddengoed heb ik hier ook.
Tip: op www.landelijkregisterkinderopvang.nl staan alle geregistreerde gastouders ( die dus aan alle eisen voldoen). Zo hebben wij er 1 gevonden in onze buurt, contact opgenomen, kennismaken en daarna, toen we met haar in zee wilden, via gastouderbureau waar zij is aangesloten ( is verplicht) laten vastleggen. Hoefden toen dus geen bemiddelingskosten te betalen!
Mijn schoonouders zijn gastouder (officieel) en wij hebben het goedkoopste buro gezocht want er zijn mega grote verschillen wat dat betreft!
Ik heb ook even gekeken op deze website, erg handig. Heb jij contact opgenomen via de contactgegevens die er vermeld stonden of zelf het telefoonnummer van de betreffende mensen opgezocht? Ik zie namelijk alleen maar contactgegevens van het gastouderbureau staan waar ze bij aangesloten zijn.
Dat vroeg ik me ook af. Ik zie nl. best veel gastouders in de buurt, maar die zijn niet aangesloten bij een gastouderbureau dat mij aanspreekt.
Je kunt toch vragen of ze over willen stappen naar het gob van jouw keuze, ik zou dat gerust doen als vraagouders dat graag willen (het daarom ook meerdere gob`s). Alleen moet je dan wel de gastouder zelf te pakken krijgen en niet via het gob doen . Let ook op bemiddelinskosten: ik had pas een gob dat mijn vraagouder (e) 150,- wilde laten betalen terwijl wij elkaar al hadden "gevonden".