Hé dames, willen jullie even met me meedenken? 16 mei heb ik een Mk gehad met 6 weken. Ik heb toen veel gevloeid en heb ongeveer 2 weken bloedverlies gehad. Ik bleef me niet lekker voelen en ik bleek ook nog steeds zwanger te zijn, het was een 2-ling. Ook nu was het niet goed en met 10 weken heb ik cytotec gehad. Hiervan heb ik heel veel bloedverlies gehad en ben het vruchtje verloren. Bij de controle bleek dat mijn BM niet schoon was en moest ik alsnog gecurreteerd worden. Dit is afgelopen dinsdag gebeurd. Hierna heb ik geen bloedverlies gehad. Afgelopen vrijdag kreeg ik bloedverlies, het lijkt wel alsof ik ongesteld ben. Zo voel ik me en zo lijkt het ook. Maar kan dit nu? Zelf dacht ik dat ik ongeveer over 5 weken ongesteld zou worden...
ik zou toch nog eens contact opnemen met je gyneacoloog... zit er nog hcg in je bloed? kan je eigenlijk je maandstonden hebben terwijl er nog hcg in u lichaam zit?
Nee, lijkt mij 'gewoon' een nabloeding, dat komt vaak voor na curettage. Als je dan weer wat in beweging komt, laat er soms gewoon weer even wat baarmoederslijmvlies los. Sterkte met alles, wat een slepend verhaal heb je achter de rug zeg!
@JV23, geen idee of er nog HCG zit. Ik hoop het nu niet meer, maar ik heb geen idee. Ik wilde over 2 weken weer een test doen. Geen idee of je een menstruatie kan krijgen als je nog HCG hebt. @Rozemarijke, ja dat dacht ik ook wel. Alleen het is gewoon wat bloed, geen stolsel oid. Verder voelt het als een normale menstruatie vandaar dat ik twijfel. Zo'n 2 jaar geleden ben ik ook gecurreteerd en toen verloor ik meteen van alles en nu niet. En dat ik nu niks verloor leek me ook niet zo goed na cytotec (lees bloedbad, bah). Ik heb flinke bloedarmoede, dus bloedverlies kan ik niet zo hebben. En ja, het is echt een nachtmerrie zo. Mijn gevoel is een poosje weggeweest en komt nu weer terug . Ik kan me gewoon niet zo voorstellen dat het nu écht voorbij is, ben erg onzeker op het moment. Ik ben zo bang dat er toch nog iets niet goed is...
O jemig Paarse, nog meer ellende dus, ook nog een curettage. Gatverdamme. Ik denk aan een nabloeding. Na curettage kun je meteen nog een hoop ellende verliezen, maar ook pas na een paar dagen. Het belangrijkste is dat het niet steeds meer wordt, maar langzaam aan minder. Als het steeds een paar dagen stopt en dan weer flink oplaait met echt veel bloedverlies, zou ik wel even aan de bel trekken. Sterkte met de nasleep en je gevoel. Naar is dat hè, dat komt vaak pas als het lichamelijke deel geweest is. En het went ook niet. Xx
@Maria, dank je voor je uitleg! En heb je dan ook een menstruatiegevoel erbij? Gisteravond had ik echt buikpijn en vroeg me af of dit normaal is. Alles gaat zo bizar dat ik gewoon bang ben dat ik een baarmoederontsteking oid krijg. Nee volgens mij kun je hier niet aan wennen. Bah, wat een gedoe! Lichamelijk ben ik er ook nog niet, het heeft echt tijd nodig.
Je banden trekken nu natuurlijk weer, omdat je baarmoeder nu weer in oude staat terug krimpt, en dat voel je. Geeft dus idd een menstruatiegevoel...
Menstruatiepijn kan wel ja, maar het moet niet vreselijk veel pijn doen. Hou ook je temp in de gaten, bij een ontsteking hoort koorts. Wat een onzekerheid hè...
Jeetje paarse, wat erg voor je! Wil je heel veel sterkte wensen. In zo'n korte tijd een eisprong krijgen en ongesteld worden lijkt me zeer onwaarschijnlijk, ik denk eerder aan een nabloeding. Hou wel in de gaten dat dit niet heel overvloedig wordt of is. Die menstruatiepijn hoort erbij.
Vandaag toch nog even het ziekenhuis gebeld. Ik voel me nog zwanger, de test van gisteren was vet positief. Ik vertrouw het niet. Nou het ziekenhuis vertelde me dat ik onmogelijk zwanger kon zijn. Ja dat snap ik ook wel! Ik moest maar naar de HA. Vanmorgen kon ik meteen terecht bij de HA. Ze vond het vreemd en wilde dat ik een echo kreeg. Vanmiddag heb ik een echo gehad bij de HA (een andere HA). Er zit nog "iets" in mijn baarmoeder van 0,7 cm. Aangezien ik nog bloed verlies kijken we het nog een week aan. Volgende week opnieuw een echo. Bah, wat eindeloos dit zeg !
O meid, wat vervelend! Je wilt het nu gewoon afsluiten en dat gaat niet lukken zo! Hoe is het mogelijk na een curettage zou je zeggen? Hopelijk komt "het" er nog vanzelf uit ... het mag nu wel klaar zijn met alle ellende!
o wat verveelend... hier is het ook een lang verhaal geworden en krijg er zowat een punthoofd van... al van 22 mei bloedingen en hcg was telkens aan het stijgen nu dit weekend 4 weken na eerste bloeding heel veel bloedverlies, en heb nu eindelijk bericht gehad dat hcg gezakt is na 5 weken maar ik heb nog steeds bloedverlies... zouden dit mijn maandstonden zijn? heeft nog iemand dit meegemaakt
Aargh, wat een ellende! Je had toch een curettage gehad? Hebben ze geen controle-echo gemaakt dan? Dit hoort bij nazorg!
Ja, even teruggelezen, maar je hebt een curettage gehad. Ze mogen je in het ziekenhuis niet afwijzen bij deze klachten hoor, dat is echt heel erg niet-netjes. Je hoort in het ziekenhuis thuis, bij een gynaecoloog die de echo even goed beoordeelt, en niet bij de huisarts, hoe lief ook bedoeld. Echt belachelijk. Ik hoop dat je het restje vanzelf kwijtraakt... maar zou echt het ziekenhuis weer bellen.
@Maia,ja dat leek mj ook dat het ziekenhuis nu moet kijken. Maar ik kon mijn vragen niet stellen en werd echt afgewimpeld naar de HA. Ik sta nu niet zo sterk en trek dit gewoon niet. Dán maar naar de HA die gewoon wél naar me luistert. Ik vroeg ook na de curretage of ik nog een echo oid kreeg. Maar dat was niet nodig werd er gezegd. Tja zij zijn deskundig... Ik voel me daar nu niet serieus genomen. Ik ben er wel even kllaar mee en wacht tot volgende week af.
@jv23, geen idee. Volgens mij als je HCG goed daalt, is het oké. (Maar ik ben natuurlijk ook geen deskundige. Anders even bellen naar 't ziekenhuis?)
Nee, dat betekent het helaas niet. In mijn ziekenhuis werd standaard een controle-echo gedaan na een paar weken, en ondanks dalend hcg, betekende het in mijn geval een aantal keer dat ik niet schoon was... Snap dat je de energie niet hebt Paarse, heb ook dikwijls met dit bijltje gehakt. Puur slecht vind ik het, nul nazorg. Slecht, slecht, slecht.
Ja de nazorg is echt K..! Volgens mij bedoelen ze met nazorg dat ze volgende week bellen met de uitslag van het opgestuurde weefsel (alsof daar wat uitkomt) en dat is het! Maar normaal kan ik heel goed voor mij opkomen hoor . Alleen nu, damn herken mezelf niet eens . Ik ben ondertussen wel aan het denken. Want stel dat ik volgende week weer naar de gyn moet. Wat zou ik dan kunnen voorstellen? Zijn er nog andere opties dan een curretage? Want dat zie ik eigenlijk niet zo zitten, heb daar niet echt vertrouwen in...