Wij laten Kyra dopen op 6 mei 2007; ze is dan net 2 maanden oud. Ik vroeg me af of er nog veel mensen zijn die hun kindje laten dopen, en waarom je dat wel of niet laat doen. Wij zijn allebei ook gedoopt en vinden het er eigenlijk gewoon bij horen, niet dat we iedere week in de kerk zitten ofzo hoor. Wat vinden jullie?
Heb dan nog geen kindje maar nee we laten niet dopen. Zijn beide zelf niet gedoopt, we gaan niet naar de kerk. Dan vind ik mezelf een hycriet op het wel te laten doen.
Ik ben nog niet zwanger ofzo hoor, maar wij zijn allebei niet gelovig en laten onze kindjes (hopelijk... ) ook niet dopen om die reden. Groetjes Jelske
nee, wij zijn niet gelovig, moet zeggen dat mijn dochter wel naar de christelijke school gaat, maar de basisschool hier zit veel schorrie morrie, en op die school is net even wat meer gezag.
nee wij hebben tycho ook niet laten dopen, wij zijn ook beide niet gedoopt en gaan eigenlijk ook praktisch niet naar de kerk
Nee, ik vind dat je die beslissing zelf moet kunnen maken. Zelf ben ik gedoopt, heb mn communie en vormsel gedaan. Maar op jonge leeftijd weet je gewoon niet wat dit allemaal inhoudt. Dan zijn alleen de cadeau's belangrijk. Ik ben dus katholiek, maar zo voel ik me al jaren niet meer. Ben ondertussen gaan zoeken welke religie het beste bij mij past en ben uitgekomen bij Wicca. Mn dochter hoeft me hier niet in te volgen. Die mag van mij gerust 'ongelovig' blijven. Maar ik denk dat het ook echt een persoonlijke keus is wat je doet. Liefs, Duveldraakje
Wij zijn allebei wel gedoopt en hebben de communie gedaan (ik het vormsel ook nog) maar we hebben allebei de kinderen niet laten dopen omdat we er zelf niets mee doen. Als de kinderen straks willen , kunnen ze zich alsnog laten dopen. Maar dan wel om de goede redenen en niet voor de kadootjes!
Mijn zoontjes zijn beiden vorig jaar in april gedoopt, de dag dat de jongste 4 werd. De oudste moest toen 6 worden. Deze beeb wordt zo snel mogelijk gedoopt. Mij gaat het vooral om mijn grootmoeder die erg gelovig was en echt hoopte dat haar achterkleinkinderen zouden gedoopt worden en ook wel een beetje het gevoel dat ze een soort extra bescherming hebben. Om de cadeautjes ging/gaat het hem helemaal niet. Hun communie en vormsel mogen ze later zelf kiezen. De oudste heeft al aangegeven dat hij z'n eerste communie wil doen volgend jaar, maar dat zien we dan wel weer
ja, wij laten ons kindje dopen, ik ben katholiek, mijn man niet trouwens. Het is niet zo dat we wekelijks in de kerk zitten, maar wel op belangrijke dagen.De doopmis stellen we zelf samen, het is altijd een heel mooi moment.Onze kinderen zijn ook vernoemd, peetouders worden gevraagd. Onze kinderen doen ook heilige communie dus alles erbij.wat ze later ermee doen moeten ze zelf weten, mar we wonen in brabant en hier is de kerk toch wel belangrijk. Verder hebben wij ook een geweldige pastoor die iedereen in de waarde laat, en echt vindt dat iedereen welkom is ongeacht onstandigheden, geaardheid, en dat vind ik ook belangrijk. Het gaat om de boodschap.
helemaal met je eens patries Hebben hier ook zo'n zalige priester Ook mijn kinderen zijn vernoemd en hun peetouders zijn aanwezig op verjaardagen, kerst, de sint, noem maar op. Nogmaals: niet voor de cadeautjes, maar uit principe van hun uit. Ze nemen hun peter- en meterschap heel ernstig en de kids genieten er mateloos van!
nee wij laten onze kleine niet dopen ik ben katholiek gedoopt en mijn man is niet gelovig. verder doe ik niets met mijn geloof. we zijn vorig jaar getrouwd en heb er toen ook voor gekozen om dat niet in de kerk te doen, daar ik daar verder ook nooit kom.
Nee, ik vind dat je die beslissing zelf moet kunnen maken. Zelf ben ik gedoopt, heb mn communie en vormsel gedaan. Maar op jonge leeftijd weet je gewoon niet wat dit allemaal inhoudt. @Roerent met je eens Duveldraakje22, als baby(kind) kan je die keuze nog helemaal niet maken jessica
Nee. Ben zelf wel gedoopt, maar mijn man heeft er niets mee. Ik trouwens ook niet meer. Maar als ze het later zelf willen, vind ik het prima! gr. Elma
Voor de mensen die het wel doen op welke leeftijd laten jullie het doen? En waar en hoe regel je het?
Wij laten ons kindje zeker wel dopen. Wij zijn allebei gelovig dus voor ons is het niet echt een onderwerp van gesprek, het is iets vanzelfsprekends. Ik zou graag willen dat ons kindje zo snel mogelijk gedoopt wordt na de geboorte maar dat zal niet lukken omdat we de doping niet hier in NL doen maar lekker bij onze familie en we kunnen pas gaan in zomer 2008. Dus als alles goed gaat is ons kindje dan ong. 7 maanden.