GroenLinks wil twee weken betaald vaderverlof Als het aan GroenLinks ligt, krijgen vaders direct na de bevalling twee weken betaald verlof. Initiatiefwet Tweede Kamerlid Van Gent heeft hierover een initiatiefwet gepresenteerd. Vaders hebben nu nog slechts recht op een betaald verlof van twee dagen. Volgens Van Gent is dat te weinig. Vaders moeten de tijd krijgen om zich te hechten aan hun baby, vindt ze. Portugal In landen als Denemarken, Frankrijk en Groot-Brittannië bestaat al een vaderverlof van twee weken, in Finland is dat 18 dagen en in Portugal mag de kersverse vader 20 dagen thuis blijven Ik ben voor...
Ik ben cker ook voor! Toen ik bevallen was had mijn hubby nog 2 weekjes vakantie gelukkig, maar als hij alleen maar 2 dagen had gehad, had ik het echt niet gered na de kraamzorg hoor! Helemaal niet na mn keizersnede!
Ik ben ook voor! Zeker weten! Mijn vriend heeft ook maar recht op 1 dag verlof.... dat is alleen de dag van de bevalling.....
Ja, erg toch, mijn vriend had ook maar 2 dagen recht op verlof, maar gelukkig had hij in die tijd ook vakantie en was hij vier weken lekker bij me, want hoe kan je nu een vrouw die net bevallen is al gelijk helemaal alleen achter laten, das toch absurd gewoon! Ik heb er hier nog eentje rond huppelen van toen net 2 jaar en die is niet bepaald rustig, dus nee denk dat ik gek geworden zou zijn pfff!
VOOR! Maarre...ik lees bij een paar dames dat hun partner maar recht had op 1 dag verlof. Ik dacht altijd dat dat wettelijk op 2 dagen lag? 1 voor de bevalling en 1 voor aangifte bij gemeente en instanties....hoe kan dat als ik vragen mag?
Ik ben ook voor. Mijn vriend krijgt 4 dagen betaald verlof, en zodra de kraamzorg is afgelopen wil hij een week of 2 weken onbetaald vrij pakken.
ik snap niet dat het nog niet ingevoerd is! een man word toch ook 'ouder'. Hij heeft dan misschien niet lichamelijk de tijd nodig om bij te komen maar hij heeft wel tijd nodig om zijn kindje te leren kennen.En om met zijn kindje om te gaan, je kan alles echt niet in die twee dagen leren. En beetje jammer dat alleen groen links hiervoor is...
mijn vriend heeft ook twee dagen verlof maar hij heeft het gelukkig zo kunnen regelen dat hij meteen twee weken vrij heeft terwijl het net in een tijd gebeurt dat ze hem hard nodig hebben. en hij werkt net een maand daar.